Série Zlomové momenty hry se zaměřuje na klíčové okamžiky League of Legends. Tématem budou jak změny v metě, tak historické esportové zápasy a úpravy herního designu. Zapomenuty nebudou ani ikonické chyby, které se ve hře objevily.

Předchozí díly: 


Riot se před několika lety rozhodl, že starého klienta nahradí novým. Stalo se tak po dlouhé době, kdy se původní klient měnil pouze vizuálně, ovšem jádro stále zůstávalo stejné. Pojďme se podívat na vývoj původního klienta a uvedení nového.

Malá nezávislá firma

Možná ten vtip znáte. V angličtině "Small indie company" je označení pro menší, nezávislou firmu. Do jisté míry se sem dá zařadit i Riot Games v průběhu bety a první sezóny League of Legends. Vzhled hry a klienta tomu také odpovídal.

Původní koncept klienta z roku 2009. Povšimnout si můžete, že název hry zahrnoval podtitul "Clash of Fates". Ten se používal pouze v betě hry.

Krátce poté byla přidána možnosti psát si s ostatními lidmi online. Stránka profilu prošla od té doby velikou změnou.

Obrazovce po konci hry dominoval i chat. K dispozici nebyl honor systém a celý design nepůsobí z dnešního pohledu moderně.

Léta bez větších změn

Následující obrázky si dost možná bude mnoho z vás pamatovat. Přepracování a sjednocení vzhledu klienta přišlo nedlouho po ukončení bety. V této podobě Riot měnil design jen kosmeticky.

Za zmínku stojí, že hra například v této době (do konce 1. sezóny) stále neobsahovala klasický spectator režim.

Dokud jste neaktualizovali hru i klienta, nemohli jste se přihlásit.

Přihlašovací obrazovka se dočkala změny designu. Hlavní roli zde hrálo pozadí, které se měnilo dle aktuální události. Nejčastěji jste zde mohli vidět novou postavu či probíhající turnaj.

Nový vzhled, starý klient

V páté sezóně Riot představil upravený vzhled, který lépe reprezentoval hru samotnou. Bohužel vše běželo na systému, který byl navržen při začátku vývoje.

Už Před přihlášením jste si mohli přečíst aktuální Patch Notes a prozkoumat novou rotaci postav.

Velká změna, velké problémy

Bylo třeba přijít s úplně novým klientem. Nové funkce se do starého už nedaly přidat, jelikož s tím nebylo od začátku počítáno. V roce 2016 Riot oznámil testování nového klienta. Ten byl vybudován úplně od základu a měl časem přinést novinky, které si hráči léta přáli.

Na začátku bylo testování omezené pro menší skupinu lidí a front. To vše pouze na PBE. V listopadu 2016 se nová verze dostala i na Live servery pod Beta označením. V tuto dobu jste si mohli vybrat, jaký klient budete používat.

Testování skončilo v únoru roku 2017, kdy Riot oznámil, že nebude nadále starého klienta podporovat. V tom novém ovšem stále chybělo několik funkcí. Například nakupování skinů při výběru postav, vytvoření chatu mimo úvodní obrazovku nebo nástroj pro vytváření seznamu předmětů.

Velkým problémem byla také optimalizace, zvláště na starších a méně výkonných počítačích. Zapnutí klienta po hře trvalo až několik minut.

Vzhled reprezentuje, optimalizace ne

Po kompletním předělání a roce a půl ostrého provozu by se dalo konstatovat, že nový klient splňuje moderní kritéria vzhledu počítačového programu. Sjednocení designu napříč hrou také pomohlo. Kompletně nový kód v pozadí navíc umožňuje Riotu přidávat vychytávky a nové funkce. Nemusíte například čekat na aktualizaci hry, abyste se přihlásili. Můžete si prohlédnout vlastněné skiny i ikonky a zobrazit velice podrobné statistiky.

Co i po delší době provozu stále dělá problém, je optimalizace. Někteří namítnou, že původní klient v tomto byl lepší. V určitých případech to může být pravda, nový klient byl vybudován pro novější počítače, a tak potřebuje větší výkon. To nic nemění na skutečnosti, že jeho optimalizace není nejlepší a Riot má zde stále co dohánět.

Celkově si vzhled klienta prošel velikou změnou. Aktuální podoba nejen zapadá mezi současné trendy, ale zároveň umožňuje Riotu přidávat nové funkce. Stačí jen, aby vývojáři neusnuli na vavřínech a věnovali se i problémům, které někteří hráči po aktualizaci stále mají.


Věděli jste, že ... ?

  • Alfa testeři nového klienta získali ikonku.
  • Původní klient běžel na Adobe Air.
  • Mód pro pomalejší počítače je v kódu klienta označen jako "potato_mode" (režim pro brambory).
  • V minulosti se dala upravit hudba při výběru postav.
  • Seznamy předmětů se dají vložit přes externí soubor.