Série Zlomové momenty hry se zaměřuje na klíčové okamžiky League of Legends. Tématem budou jak změny v metě, tak historické esportové zápasy a úpravy herního designu. Zapomenuty nebudou ani ikonické chyby, které se ve hře objevily.

Předchozí díly: 


Velikou roli v League of Legends hrají rychlé reakce a zkušenosti. Pokud chcete být dobří, musíte nahrát stovky až tisíce her, naučit se pracovat s mapou a svým šampionem. Je to dlouhý proces, který rychlejším zabere měsíce, pomalejším roky. Proto hráči už od stvoření hry volali po tréninkovém režimu. Ten by jim dával možnost se zdokonalit při práci s určitou postavou nebo schopností.

Tento mód měl mít dle hráčů několik klíčových vlastností:

  • Dostupné všechny postavy.
  • Možnost vypnout cooldowny.
  • Neomezené množství peněz.
  • Pokusné cíle.
  • Upravit si pravidla hry.

Všechny body se splnit nepodařilo. Původně ale Riot veřejně přidání cvičného režimu kompletně zamítnul. Pojďme se podívat na cestu, která skončila úspěšným přidáním tohoto módu do hry.

Sandbox nebude

Psal se srpen roku 2015 a Riot se v té době konečně odhodlal lépe komunikovat s hráči po celém světě. Výsledkem byl blog s názvem Riot Pls. Zde jsme se poprvé mohli dozvědět, jak na tom Sandbox (česky pískoviště, termín používaný pro herní koncept "hraj si po svém") vlastně je.

Ve zmíněném blogu se objevil celý odstavec s názvem "Sandbox Mode". Bohužel byl zmíněn v kolonce "Na čem se nepracuje". Přišlo tak zamítnutí přidání jakékoliv verze tréninkového, nebo Sandbox režimu. Hlavním důvodem zněl, že hráč má nabrat zkušenosti ze hry přímo jejím dlouhodobým hraním. Zkratka, kterou by cvičný režim nabízel, nepřicházela v úvahu.

Celý koncept byl bohužel v danou chvíli pohřben ze strany vývojářů. Komunita ovšem prosila dál a diskutovala s Riotem kde to jen šlo.

Úplný obrat

Uběhlo několik měsíců a v dubnu 2016 přišel další blog ze série Riot Pls. Zde opět přišla řeč na dlouho očekávaný mód. Už první věta velmi překvapila.

Udělali jsme chybu při zahození možnosti tréninkového režimu.

Důvodem k přehodnocení celé situace byla komunita. Velká část zpětné vazby poukazovala na pozitivní aspekty, které by zmíněný režim mohl přinést. Přes veškerý nátlak však koncept stále nebyl pro Riot prioritou. Dočkali jsme se tak pouze potvrzení, že se na tomto projektu pracuje a někdy v budoucnu se objeví ve hře.

Druhým oznámením bylo důležité upřesnění. Došlo k vymezení mezi Sandbox a Tréninkovým režimem. Sandboxu jsme se opravdu dočkat neměli. V tomto režimu si totiž u většiny her můžete upravit mnoho aspektů hry včetně pravidel. To nebylo v tomto případě cílem. Nový mód měl přinést jen snadnější nácvik schopností. Od této chvíle se začalo používat pouze označení Tréninkový režim.

Nácvik může začít

O necelý rok později jsme se konečně dočkali. Nový herní mód, oficiálně pojmenovaný jak Practice Tool, byl konečně dostupný.

V danou chvíli bylo třeba mít nového klienta, který se teprve šířil mezi hráče. Nový Tréninkový režim přinesl spoustu možností, ale dokonalý rozhodně nebyl.

Dostupné funkce

  • Odstranění cooldownů.
  • Automatické doplňování zdraví a many.
  • Přidání zlata.
  • Uzamknutí úrovně šampiona.
  • Teleportování po mapě.
  • Oživení.
  • Restartování hry.
  • Obnovení jungle.
  • Spojenecké a nepřátelské cíle.

Funkcí bylo samozřejmě více. Mohli jste vypnout útok věží, spawnování minionů a další drobnosti. Některých věcí jsme se na druhou stranu do dnes nedočkali.

Chybějící funkce

  • Možnost hrát ve více hráčích.
  • Větší úprava pravidel hry.
  • Možnost vyzkoušet si i nezakoupené postavy.
  • Více botů ve hře.

S odstupem času je vidět jedna velmi pozitivní věc. Riot opravdu naslouchal komunitě a po mnoha debatách přišel s herním režimem, který hráči celé roky chtěli.


Věděli jste, že...?

  • V době vydání módu Practice Tool byly na Summoner's Rift přidány kytky?
  • Cvičný cíl vypadá jako Teemo?
  • Ve videu, které doprovázelo vydání Practice Tool, je narážka na hráče Dyruse? V čase 0:14 zkouší Singed flash přes zeď na topu.
  • V Tréninkovým módu si můžete například cvičit farmení minionů na první úrovni stále dokola.
  • Riot mnohokrát použil Practice Tool k vysvětlení složitých situací z LCS.