Vítejte u nové série, kde si pravidelně každý týden budete moci přečíst o zlomový momentech League of Legends. Tématem budou jak změny v metě, tak historické esportové zápasy a úpravy herního designů. Zapomenuty nebudou ani ikonické chyby, které se ve hře objevily. První díl nás zavede na konec roku 2015 a úpravu několika postav před největším turnajem, jaký v lolku existuje.

Juggernauts Patch

Rework celé třídy postav se nyní děje maximálně dvakrát do roka. Bývá to v Midseason a Preseason. V obou případech se nehrajou kompetitivní hry na nejvyšší úrovni (LCS/LPL/LCK/…) a při Preseason dokonce neprobíhá ani sezóna hodnocených her. Obě tyto období bývají skvělou příležitostí pro větší změny hry a mety. Co by se ovšem stalo, kdyby Riot předělal třídu postav před koncem sezóny. Nebo dokonce těsně před Worlds, největším League of Legends turnajem?

Přesně to se stalo. Psal se Patch 5.16 a Riot si řekl, že reworkne čtveřici postav pár týdnů před světovým šampionátem. Toto období se zapsalo do historie lolka jako Juggernauts Patch.

Síla Juggernautů

Celý rework se točil okolo Daria, Garena, Skarnera a Mordekaisera. Cílem bylo tyto postavy odlišit a přidat jim unikátní mechaniky. Kompetitivně se nakonec hrále pouze trojice postav. Garenův rework byl sice zpestřením pro toho šampiona, ale ve vyšších divizích se tolik neuchytil.

Jen pro představu, Darius před úpravou neměl k dispozici žádné léčení. Poškození jeho ultimátky bylo hodně závislé na počtu stacků z jeho pasivky. Skarner do této chvíle neměl k dispozici žádné krystaly po mapě a Mordekaiser nemohl vzít draka ultimátkou. Nakonec Garen, který až po úpravě získal pasivku, které mu vybírala zloducha. Více se můžete dočíst v našich starších Patch notes 5.16.

Ve zkratce

Postavy byly po úpravách všeobecně silnější. Dále velmi dobře škálovaly s předměty a jejich dopad na hru a týmové souboje byl mnohem vyšší. Daria bylo velice těžké ganknout na lince díky léčení se pomocí Q o více cílů. Mordekaiser měl obrovský burst na Q a zároveň se dal v dřívějších fázích hry těžko zabít díky štítům a posíleným statistikám. Jeho sílu dokládal i fakt, že se jako šampion na blízko mohl poměřovat s marksmany po celou úvodní fázi hry. Pokud navíc Mordekaiser sebral draka, znamenalo to při souhře týmu ukořistěnou věž nebo vyhraný teamfight. Nakonec Skarner se stal v této době králem jungle a jen těžko se mu konkurovalo, dokud nepřišlo více nerfů.

Reakce

SoloQ

Po reworku se v Patchi 5.16 Skarnerův winrate pohyboval až okolo 73% pokud hra končila do 25. minuty. Celkový winrate ve většině divizích byl okolo 65%. Do obliby vešel Darius, jeho pick/ban rate byl až 96% a winrate se pohyboval okolo 52% při celkově velkém počtu her.

Kompetitivní hry

Světový šampionát s hrál na Patchi 5.18, pouhé 2 Patche od reworku Juggernautů. Nerfů těchto postav stále moc nebylo, Riot se rozhodl pouze oslabit lehce Skarnera. O výsledku si udělejte představu sami:

  • Mordekaiser: 100% winrate, 95,6% pick/ban, 17,75 KDA
  • Darius: celkem 38 picků, 72% pick/ban, 2 pentakilly díky ultimátce a healování

Čestná zmínka pro Gangplanka. Tento šampion dostal rework jediný Patch před Juggernauty a jeho winrate na Worlds 2015 byl 100%. Pick/ban rate byl také 100%.

Riot Meddler:

Darius vypadá slabě, budeme se snažit zlepšit jeho úvodní fázi hry na lince. Garen by mohl být trochu moc silný. U Mordekaisera moc nevíme, lidi se ho teprve učí hrát na botlince. Skarner je silný, nejspíš dostane hotfix.

Zajímavá reakce, Darius se zdál slabý. Jenže:

Závěr

Tohle bylo naposledy, kdy Riot dělal větší změny v průběhu sezóny, natož před Worlds. Hodnocené hry byly na konci sezóny silně ovlivněny a většinu Juggernautů bylo třeba banovat v době, kdy byly k dispozici pouze 3 bany na tým. Skarnerův winrate bude už navždy zapsán v historii hry, stejně jako pentakilly Daria na světovém šampionátu.

Věděli jste, že…?

  • S Patchem 5.16 přišly do hry Academy skiny.
  • Při Worlds 2015 se poprvé použil nový overlay spectatu a oddálení kamery.
  • Na Světovém šampionátu se odehrálo 73 her a při nich bylo 74 postav vybráno, či zabanováno.
  • Randuin's Omen získal v Patchi 5.16 novou ikonku, kterou známe do dnes. (stará ikonka)
  • V této době existovalo ve hře vylepšení předmětu do jungle s názvem Devourer. Ten vytvářel ikonického vlka, který hráče doprovázel.