[Zlomové momenty hry #8]: Zpětné přehrání hry
i Zdroj: Tryhard.cz
Novinky League of Legends Článek [Zlomové momenty hry #8]: Zpětné přehrání hry

[Zlomové momenty hry #8]: Zpětné přehrání hry

Reibl

Reibl

4. 9. 2018 11:55

Bug v LCS odhalil, že Riot dokáže zpětně navrátit kus hry.

Reklama

Série Zlomové momenty hry se zaměřuje na klíčové okamžiky League of Legends. Tématem budou jak změny v metě, tak historické esportové zápasy a úpravy herního designu. Zapomenuty nebudou ani ikonické chyby, které se ve hře objevily.

Předchozí díly: 


Chronobreak je název utlimátní schopnosti Ekka. Podstata této ability spočívá v navrácení času o několik sekund. Dá se použít pro rozdání poškození, přesunutí se, nebo k opravě chyby, kterou jste udělali. Co když ale chybu udělá hra? Ve zlomových momentech už jsme se zabývali bugem, který vypnul hodnocené hry na několik hodin po celém světě. Ovšem může nastat situace, kdy se hra zachová nesprávně přímo uprostřed kompetitivní hry. Psal se záčátek roku 2015, právě probíhala letní část NA LCS a k takové události zrovna došlo.

Chyby na nejvyšší úrovni

Pravidla pro většinu hlavních esportových regionů mluví jasně. Pokud se naskytne přímo při kompetitivní hře chyba, která ovlivní vývoj zápasu, můžou týmy požádat o vytvoření nové hry. Bugů jsme na nejvyšší úrovni mohli za ta léta vidět několik. Sneaky, hráč amerického týmu Cloud9, je krom svých cosplayů známý také tím, že často narazí na tyto chyby. Jednou se tomu tak stalo v americké soutěži, když nepřátelský Trundle v podání hráče Lourlo za Team Liquid zabil jeho postavu. Na tom by nebylo nic zvláštního, jenže Trundle byl v tu dobu chybou ve hře vyhozen do výšky, kde nebyl vidět.

Přesně tento druh chyby spadá do kategorie "ovlivňující zápas". Zabití Ashe mohlo ovlivnit spád hry a přišla tak okamžitá pauza, která vyústila ve vytvoření nové hry.

Tento zmíněný bug je exemplárním příkladem, kdy se používal "remake". Probíhající duel se jednoduše ukončil a vytvořila se nová hra. Tato metoda měla mnoho nevýhod. Původní zápas mohl být přerušen v pokročilé fázi a jeden z týmů mohl přijít o jistou výhru. Divák musel čekat několik desítek minut na prošetření chyby, nové vytvoření lobby a poté nová hra začala od začátku. Na výsledek duelu se tak mohlo čekat i přes dvě hodiny.

Návrat zpět

V roce 2017 se v NA LCS odehrávalo klání mezi týmy FlyQuest a Cloud9. Při zápasu údajně došlo k chybě, kdy ultimátka Miss Fortune nebyla vidět a neudělila poškození. Prvně se zde použil systém Chronobreak.

Později se odhalilo, že šlo pouze o vizuální chybu. Ultimátka MF poškození dávala, pouze nebyla v danou chvíli vidět. Botlinka týmu FlyQuest sice provedla stejný pokus po použití Chronobreaku znovu s úspěšným koncem, rozdíl ale byl v použití Malzaharových voidlinků. Až ty zajistily smrt Zyry.

Hru vrátit nelze

Speciální servery

Kompetitivní hry se odehrávají na speciálních serverech, které jsou umístěny poblíž konání zápasu. Krom nízkého pingu má toto řešení další výhodu - snadný přístup. Riot postupně v průběhu let začal pracovat na řešení, které by nahradilo ve většině případů klasický Remake. Jak již bylo zmíněno, tak dle společnosti, která League of Legends vytvořila, hru vrátit nelze. Co tedy Chronobreak je a jak to, že dokáže vrátit čas?

Obcházení problému

Systém, který nazval Riot jako Chronobreak, zaznamenává všechna data, všechny vstupy, každý posun postavy, použití schopnostÍ, nakoupení předmětu, smrt miniona. Nepřehraje pak ale tato data zpět. Chronobreak se použije po vytvoření nové hry a přehraje ji úplně stejně, jako tu původní, pouze ve vyšší rychlosti. Riotu pak stačí určit, v jakém momentu přetáčení zastavit. V tu chvíli se hráči napojí a zápas může pokračovat.

Kompetitivní zápasy se tak mohou vyhnout chybám. Když nějaká nastane, hra se může velice rychle přehrát od začátku do bodu před bugem. Díky zaznamenávání té původní hry se nic nezmění a nově vytvořený zápas je prakticky identický. Žádný tým nezíská, ani nepřijde o výhodu a celý postup je rychlejší, než klasický Remake.

Kompletní výpadek

Chronobreak je závislý na serveru, kde se hra hraje. Tam se ukládají data z původní hry. Může tedy nastat chyba, která shodí samotný server.

V danou chvíli musí přijít na řadu opět Remake, nebo rozhodnutí o výhře týmu, který měl nezpochybnitelnou šanci na výhru. O tom ale jindy.

Férovější hry

Řešení chyb, které poskytuje Chronobreak, je asi to nejlepší, co se dá navrhnout. V ideálním světě by hra neměla mít žádné chyby, ale to je z říše snů. Riot oficiálně systém nazývá jako "Deterministický chyby opravující nástroj", ovšem proslavil se spíše pod označením Chronobreak. Stejný název používá i Ekkova ultimátka a není to náhoda. Obě věci dokáží vrátit čas a napravit chybu.

Od zavedení tohoto nástroje se týmy nemusí bát chyb ve hře. Nepřijdou o svoji výhodu a postavení v daném zápase a divák nebude muset čekat více jak hodinu, aby mohl vidět konec hry. Představení této funkce tedy bylo pro kompetitivní hry opravdu zlomové.


Věděli jste, že...?

  • Nejenže Sneaky byl u první popsané chyby, ale vyskytl se i u prvního použití Chonobreaku. Náhoda?
  • Worlds 2016 přinesly pro změnu chybu vyvolanou mnoha spectatory, kdy nebyly vidět hvězdy Aurelion Sola.
  • Při Worlds 2015 musel Riot pro finální zápasy zakázat několik postav kvůli chybě s jejich kouzly. Byli to Gragas, Lux a Ziggs.
  • Riot má speciální seznam chyb, který předává týmům. Pokud se vyskytne chyba z tohoto seznamu, tým nemá nárok na Remake, nebo Chronobreak.
  • Pokud při použití Ekkovy ultimátky proletíte jeho W, tak se aktivuje stun.
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama