Série Zlomové momenty hry se zaměřuje na klíčové okamžiky League of Legends. Tématem budou jak změny v metě, tak historické esportové zápasy a úpravy herního designů. Zapomenuty nebudou ani ikonické chyby, které se ve hře objevily.

Další díly: 


Nejhranější mapa League of Legends má za sebou bohatou historii. V úvodních sezónách se například mnohokrát měnila velikost a pozice křoví. Oproti tomu, co nastalo ke konci čtvrté sezóny, to byly ovšem jen minimální úpravy. Psal se rok 2014 a hráči dostali nový Summoner's Rift.

Stará mapa

Pojďme si nejdřív připomenou starou mapu. Pro pořádek budeme uvádět zejména mapu ze 4. sezóny. Jak již bylo řečeno, tak Summoner's Rift se lehce měnil i v úvodních letech. Nás ale bude zajímat především kontrast mezi starou mapou jako takovou a novou, která je k dispozici do teď.

Takto vypadal celkový pohled na starou mapu.

Pamatujete si původního Barona Nashora? Nevzbuzoval tolik strachu jako nyní.

V jungli dominovala hlavně zelená barva.

Obchod na fontáně si prošel dokonce dvojící větších změn před kompletním předěláním. Vlevo je vidět úplně původní. Za povšimnutí jistě stojí také upravené textury schodů. Tyto menší změny se děly hlavně mezi sezónami.

Věže rozhodně nepůsobily tak majestátně.


Porovnání

Pojďme se podívat, jak mapy vypadaly vedle sebe v přímém porovnání.

Aktualizace mapy přinesla krom nového vzhledu i několik dalších drobností:

  • Animace při zrození Barona Nashora, draka a monster v jungli.
  • Tematické oddělení nestvůr v jungli podle jejich vlastností.
  • Rozdělení vzhledu mapy na 4 části
    • Různě poničené struktury kolem Barona a draka.
    • Kamenité struktury na západní části mapy.
    • Zachovalý les ve východním segmentu.
  • Tematické rozdělení týmů, které je pozorovatelné na věžích, minionech a základnách.
    • Červený tým má kulaté prvky.
    • Modrý tým je inspirovaný hranatými elementy.
Modrý tým Červený tým

Důvod úprav

Rozšiřování hry o nové postavy se dělo na úkor přehlednosti. Každý šampion mohl mít ability přehledné, jak jen to šlo, ovšem pokud bylo chaotické pozadí, nic to nezměnilo. Jednotlivé detaily mapy byly občas matoucí a nedovolovaly hráčům se soustředit. Navíc vzhled jako takový rozhodně nepoutal nováčky ke vstupu do hry. Stará mapa měla kus své vlastní atmosféry, moderní ale nebyla. Do páté sezóny tedy hráči vstupovali s mapou novou. Při jejím vývoji bylo třeba zachovat určité prvky a jiné vylepšit, například:

  • Zlepšit přehlednost.
  • Zachovat náročnost na počítač.
  • Vylepšit atmosféru hry.
  • Zdůraznit jednotlivé týmy a jejich design.

Pokud se podíváme trochu do zákulisí, tak například vymezení zdí bylo výrazně vylepšeno.


Představení nové mapy

Riot vydal úvodní video s náhledem mapy už 5. 6. 2014 a níže se na něj můžete podívat. Oproti dnešku můžete spozorovat rozdíl co se barev týče.

Je třeba také zmínit, že nová mapa umožnila Riotu častější tematické úpravy. V zimě jsme se mohli opět dočkat zasněžených cest a při turnajích jsou hráči obklopeni jejich kompetitivní tématikou. Například loga turnajů jako MSI a Worlds často zdobí střed midu. Existují také fanouškovské verze vzhledu Summoner's Riftu. Návrhy věží a celé mapy si můžete prohlédnout v našich dalších článcích.


Věděli jste, že...?

  • Od dob uvedení nové mapy se často měnil počet monster v jungli?
    • Blue a Red buff už nemají dvojici společníků.
    • Počet raptorů vzrostl z původních 4 na 6.
  • Systém draků a jejich vzhled prošel také obměnou. Původního draka z nového Summoner's Riftu ovšem můžete dosud spatřit krátce po začátku hry, jak prolétává kolem horní linky.
  • První postava, která neviděla starou mapu, byla Kalista.
  • Některé věže měly po určitou dobu laser? Pokud si pamatujete jaké, tak nám to napište do komentářů.