Overwatch World Building
i Zdroj: Tryhard.cz
Novinky Článek Overwatch World Building

Overwatch World Building

Michal Kovář

Michal Kovář

Jeff Kaplan vystoupil na D.I.C.E. Summit 2017.

Reklama

Vice President Blizzardu Jeff Kaplan otevřel konferenci D.I.C.E. Summit úvodní přednáškou o počátcích světa Overwatch. Zaznělo mnoho známých hesel ale i dosud nezveřejněné informace. V očích některých lidí může Overwatch vypadat jako zklamání. Na počátku této slavné éry kolem 140 vývojářů pracovalo na nástupci MMO World of Warcraft s pracovním názvem Project TITAN nebo také The Fall of Titan. V březnu roku 2013 byl tento projekt ukončen. Na 80 lidí si hledalo nové uplatnění v ostatních studiích Blizzardu a před vybranou skupinou odvážných čítající kolem 40 osob byl položen nesnadný úkol. V následujících šesti týdnech vymyslet koncept nové hry. Možná si říkáte "splněný sen", co více si vývojář v Blizzardu může přát, než podílet na zrodu hry či dokonce IP. Podmínky na druhou stranu stále více připomínali game jam Ludum Dare, kdy jednotlivé týmy soutěží o nejlepší funkční koncept hry, vytvořený v rámci několika hodin.

Povšimněte si původních konceptů současných hrdinů. Poznáte Zaryu, Widowmaker či Reinhardta?

Už během předcházejícího vývoje návrhář Arnold Tsang vdechl visuální podobu desítkám postav a svým umem přispěl i do nového univerza. Společně s Jeffem Goodmanem, mimo jiné designérem bossů ve Wordl of Warcraft, se stali hlavními iniciátory hry, kterou v dnešní době známe pod označením Overwatch. Stejně jako Titan získala zasazení na planetě Zemi v nepříliš daleké budoucnosti. Prvotní úvahy o MMO inspirované StarCraftem byly rázem smeteny ze stolu.

Ben Zheng v červnu 2013 vytvořil tento koncept, ztělesňující ráz hry. pozn: Hrdina uprostřed nebude hratelnou postavou.

Jednou z mnoha otázek linoucích se na povrch bylo "Jak využít zasazení v reálném světě?" A future we fighting for! (Budoucnost o jakou usilujeme) se stalo hlavním motem při vytváření Overwatch verze současného světa. Inspirace přicházela nečekaně i z World of Warcraft. Pokud jste někdy zavítali na Azeroth či Kalimdor, dozajisté si vzpomenete na unikátnost jednotlivých lokací, kdy z pouhého záběru bylo možné identifikovat zasazení a s ním nejen související příběh. Značnou roli hrálo i zbarvení do zelené, červené, žluté a modré, které podvědomě ovlivňovalo náladu a emoce hráče. Stačí si vzpomenout na první přechod z veselého Elvynn Forestu do potemnělého Duskwoodu, kde na vás ihned vyběhl vlk s pěnou u tlamy.

Santorini nebo Ilios?

Při výběru lokací pro Overwatch se tým řídil motem "Jaká místa na Zemi v optimistické budoucnosti byste chtěli navštívit?" Některé hlasy mířily na řecký ostrov na obrázku výše, jiné do Iráku (Oasis) přeměněného v technologicky i vědecky nejvyspělejšího město. Obě tyto lokace jsou svým způsobem jedinečné a snad jasným cílem každého cestovatele. Výhled za hranice současnosti a oproštění se od realismu byl nejvíce patrný při vytváření typického amerického města Hollywoodu. V začátcích nikdo z tvůrců město filmové produkce nenavštívil a i přesto se pomalu rodil předobraz současné mapy. Odměnou týmu byl výlet do filmových studií, aby mohl dodělat zázemí pro filmaře, světla a některé kulisy. Po návratu došlo k předělání takřka celé mapy po vzoru reálného Hollywoodu, což vzápětí okomentoval Jeff Kaplan slovy "To je příšerné! Raději budu mít krásnou představu o Hollywoodu od lidí, kteří jej nikdy nenavštívili, než hrozný obraz reality."

Když vývojáři hledali inspiraci pro Dorado, zadali do Googlu heslo "a colorful mexican town". Jako čtvrtý obrázek v pořadí vyskočí italská vesnička Manarola, podle které vznikalo Dorado dobré dva měsíce.

Podobně jako prostředí tak i hrdinové měli reprezentovat odlišnosti reálného světa a zároveň ztělesňovat neotřelé osobnosti se vzájemnými vztahy a jejich komplikacemi. Výsledkem je mnoho stereotypů (McCree) i souboj s těmito ústálenými představami (Ana, postarší matka jako hrdinka). Zajímavou volbou je pak umístění členky LGBT komunity na cover box, zvláště po srovnání s ostatními akčními hrami, mezi kterými ve všech ohledech jednoznačně vyniká. 

 

 

"My v Overwatch týmu věříme, že videoherní odvětví by mělo představovat realismus a postapokalyptickou budoucnost našeho světa stejně tak, jako si v Overwatch zakládáme na optimismu a kulturní rozmanitosti." Jeff Kaplan Záznam celé přednášky na D.I.C.E. Summit 2017 (7:00-40:00):

 

 

 

 

Jaké místo byste přidali do Overwatch?

 


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama