Jak na Elimination (3v3)?
Společně s Leshranem z Inside Games jsme se podívali na Elimination (3v3).
Elimination
se dostalo do Overwatch skrze Arcade a poslední patch jej zařadil i
do Custom Games. Potřebný krůček k pořádání turnajů byl konečně proveden a nyní nezbývá než čekat, jak se k této možnosti postaví pořadatelé. Například španělská ESL plánuje první už na 21. prosince a italská ESL se nebojí ani 1v1, kde je více jak týden předem přihlášeno už 23 hráčů. Nejsou to však jenom turnaje motivující k výběru 3v3 režimu. Kromě odměny v podobě lootboxu za každé tři vyhrané hry je to dále způsob, jak si společně užít herní čas s kamarády, aniž by bylo nutné složit tým z šesti lidí. V rámci dnešního článku se zaměříme na některé tipy, postřehy a nápady právě pro 3v3 Elimination.
Více než kdekoli jinde je právě v aréně důležitý
zvuk. Nejenže každý z hrdinů při provádění některých schopností utrousí poznámku, ale zároveň lze pohyb protihráče rozeznat i podle
našlapování. Nic nepomůže více než předvídání nepřátelského týmu. Vyhnout se ultimátní schopnosti, či zaslechnout Roadhoga schovaného za stěnou, zachrání nejednou život. Kroky hrdinů výborně shrnuje video uživatele Learn Overwatch. Jelikož však bylo zveřejněno už v průběhu bety, neobsahuje všechny postavy, přesto je dobré umět rozeznat Symmetru, Mercy a Widowmaker. Věděli jste, že při
skrčeníjsou
zvuky mnohem tiššía
Zenyatta není slyšet vůbec?
Odpočítávání startu je u konce a dveře se otevírají. Podle čeho se ale rozhodnout, kudy vyrazit? V zásadě existují čtyři možnosti a každá se hodí pro jiné složení týmu. U všech však platí základní pravidlo. Snažte se
pohybovat vždy nad nepřítelem. Nejenže směrem dolů se lépe střílí a některé výbušné náboje mohou i explozí zranit protihráče, ale také jen málo hrdinů dokáže cestovat mezi patry, a tak se k vám hůře dostanou.
Právě pohyblivost může být nápomocná i při poslední minutě -
Overtime. Pokud se vám podaří vydržet až do konce, může zdánlivě prohraná hra skončit remízou.
Asi nejčastější cesta mnoha hráčů vede do
Cryo Lab, ačkoli tento prostor vyhovuje především close-range hrdinům a Mei, která vám na schodech zatarasí cestu ledovou zdí a vy nemáte úniku. Setkání s D.Vou, Roadhogem či Reinhardtem bývá pro slabší postavy často smrtelné. Zároveň je to ale nejlepší způsob, jak se rychle dostat za záda nepřátelského týmu a zkusit jej překvapit.
Prostor oblíbený především ve vánočním režimu koulované nabízí otevřenou
Garážvhodnou pro long-range hrdiny. Výhodou této budovy je vyšší patro než u Cryo Labu a zároveň po obsazení poskytuje nejlepší a zároveň chráněný přehled nad celou mapou.
Někdy se "poštěstí", že si váš spoluhráč vybere snipera.
Catwalkje ideálním místem, kam s takovou postavou zamířit. Díky vyvýšené pozici máte skvělý přehled nad Cryo Lab, Garáží i protilehlým můstkem. Nevýhodou je naopak absence krytí mimo středový stožár a přístup z bočních budov. V případě, že vám spoluhráči nekryjí záda, můžete být jednoduše překvapeni smrtelnou střelou do zad.
Poslední možnost by dozajisté prosazoval dnes již legendární Leeroy Jenkins. Naběhnou středem a nechat se na pospas otevřenému prostoru vyžaduje velkou odvahu a jako moment překvapení může výjimečně fungovat. Přesto doporučujeme se
Nádvoříalespoň v začátku vyhnout.
Podobně jako v klasickém režimu existuje nespočet taktik a složení týmu vedoucí ke šťastnému konci pro jednu ze stran. Velkým faktorem je i zručnost jednotlivých hráčů. Například Genji je ideálním příkladem, kdy v rukou zkušeného hráče může být ohromnou spásou, ale začátečník s ním sbírá kladné body jen ztuha. Následující tři složení berte tedy pouze jako příklady, na kterých se pokusíme nastínit některé výhody a nevýhody.
Roadhog + D.Va + Offence hero
Roadhogasnad netřeba představovat. Tento tlouštík je jasnou volbou pro mnoho hráčů nejen v režimu 3v3. Vystřelovací hák, lahvička s léčivým obsahem a vysoký počet životů z něj dělají postavu silnou pro útok a zároveň díky uzdravování i těžce zneškodnitelnou. Jednou z mála nevýhod je naopak velikost.
D.Vahrozí především z blízka, ale díky vysoké mobilitě pro ni není problém se efektivně a rychle přesunout. Obrovskou výhodou pro tým je štít umožňující zneškodnit veškeré příchozí poškození a taktéž náročné zneškodnění této dívčiny. Není smutnější pohled pro protihráče, než vidět ji opět nasedat do přivolaného mecha. Jako podpora těmto dvěma tankům skvěle poslouží
offence hrdinapro zvýšenou damage. Chybu neuděláte například při výběru Soldiera:76.
Útočná jednotka je díky svým schopnostem ideální pro trasu skrze
Cryo Lab. D.Va jednoduše odvrátí přicházející nápor střel, Roadhog vystřelí smrtelný hák a offence hrdina ze zadních řad vše dokonale začistí. Pokuste se omezit sebevražedné výpady s D.vou, ke kterým schopnost létání a vysoké životy mnohdy svádí. Ana/Mercy + Roadhog + Soldier:76 Složení zaměřené především na léčení, které však nezaostává ani v udílení poškození. Nano Boost od
Anyči Ressurection od
Mercymůže být zlomovým okamžikem vedoucí k bodu pro váš tým. Základem je chránit svého healera a nenechat jej napospas útočným hrdinům druhého týmu. Nejedná se o žádný rush squad, proto opatrný postup skrze
Garážmůže být vhodnou taktikou. Postup skrze Cryo Lab je ztížen díky absenci štítu a silného close-range hrdiny oproti prvnímu složení.
Nezapomeňte využívat uspávací šipku Any, poměr sil se rázem převáží ve váš prospěch. Skupinový burst heal zároveň dokáže zachránit kritickou situaci pro celou skupinu. Mercy naopak není vhodné volit v situacích, kdy vstupujete do arény s náhodnými spoluhráči. Důvodů, proč není dobré vybrat
Lúciaje hned několik. Absence burst healu a jeho celková koncepce pro 6v6 režim z něj bohužel dělá nepoužitelného supporta pro 3v3.
Mei + Offence hero + Ana/Mercy
Meise na své základně cítí jako ryba ve vodě. Ledová stěna slouží jako ochrana před střelami i jako nezdolná překážka pro unikajícího nepřítele. V určitých situacích lze také využít jako dopravní prostředek mezi patry. Její mrazivá zbraň je ideálním counterem proti tankům, které pak ve ztuhlém stavu snadno zasáhne několika dobře mířenými rampouchy. Schopnost samoléčení je opět jedině pozitivem do
arény, kde se
nenachází ani jedna lékárnička.
Tank
Winston:Slabý útok a v aréně nemůže vyhodit protihráče z mapy.
Reinhardt:Koncipován spíše na 6v6, kde je často nepostradatelný.
Zarya:Bez nabyté energie je slabá a zkušenější protihráči si pohlídají, aby nestříleli do bariér.
Roadhog:Hlavní výhodou je hák a léčení, díky čemuž je těžké ho i přes ohromnou postavu zabít.
D.Va:Štít, který zneškodní veškeré poškození, vysoká mobilita a nutnost ji zneškodnit nadvakrát, jsou výhodami převyšující absenci healu.
Offence
Genji:Velmi náročný avšak silný hrdina. V rukou méně zkušených hráčů může být přítěží.
McCree:Dobré poškození a možnost stunu. V neprospěch mluví jen nemožnost se léčit.
Soldier:76: Základní offence hrdina, se kterým nelze udělat chybu.
Tracer:Opět velice náročná postava, nevýhodou je mimo jiné i nízký počet životů.
Sombra:Je koncipovaná opět do klasického režimu a v aréně nemá plného využití.
Reaper:Celková otevřenost arény mu nesvědčí.
Pharah:Jakmile se schovají protihráči do jedné z budov, ztratí veškeré výhody.
Support
Ana:Může být lehce náročnější, ale přesto jsou burst heal, uspávací šipka a Nano Boost neocenitelnými pomocníky.
Mercy:Jeden z nejlepších healerů s možností Ressurection. Samostatně však takřka bezbranná.
Zennyata:Přes nízký počet životů dokáže být dobrým druhým healerem nebo dmg. Díky orbs lze snadno zviditelnit protihráče i skrze stěnu.
Lúcio:Nevhodný support pro 3v3.
Symmetra:Ani po celkovém redesignu není dobrou volbou do arén.
Deffence
Mei:Skvělý counter proti tankům, zdi jsou multifunkčním pomocníkem a zmrazení také není na škodu.
Hanzo:Pouze pokud dokážete dobře mířit, síla vystřelených šípů je vysoká.
Bastion:Vhodný jako překvapení, do pravidelných sestav bohužel nezapadá.
Junkrat:Zkušenější hráče může být komplikované zasáhnout granáty.
Torbjörn:Dobře postavená turreta dokáže nepřítele zaskočit.
Widowmaker:Pro hovoří otevřenost mapy, základním kamenem úspěchu je schopnost mířit.
Závěrem jsme se
Leshrana z Inside Gamesjen krátce zeptali na jeho pohled a budoucnost Elimination (3v3).
Q:Upřednostnil bys osobně turnaje 3v3 před 6v6?
A: Elimination bych před klasickým 6v6 určitě neupřednostnil. Overwatch je především týmová hra, tento režim si určitě najde své fanoušky a s budoucím příchodem ladderu se mnoho lidí jistě zaměří právě na Elimination, ale 6v6 bude pro mě vždy hlavní.Q:Myslíš, že si Elimination dokáže získat potřebnou popularitu?
A: S podporou Blizzardu, budoucím ladderem a rozkvětem turnajové scény si určitě dokáže vybojovat své místo. Obrovskou výhodou je, že vám stačí najít pouze dva spoluhráče, a tak i lidé, kteří mají problém sehnat tým a zároveň chtějí v Overwatch něco dokázat, budou mít skvělou příležitost. Plusem jsou pochopitelně i nově chystané mapy, které režim zatraktivní.Q:Může se stát, že kompetitivní scéna přejde na 3v3?
A: Nemyslím si. Dával bych tomu stejnou pravděpodobnost, jakože zítra vyjde Overwatch 2.Q:Má 3v3 nějakou zásadní nevýhodu?
A: Zásadní nevýhodu je, že Blizzard nemůže balancovat hrdiny podle 3v3, jelikož by to mělo obrovský dopad na 6v6 a obráceně. Někteří hrdinové tedy budou v aréně vždy o něco silnější.