Riot mění pravidla pro balancování, chce mít pro hráče k dispozici více postav
i Zdroj: Tryhard.cz
Novinky League of Legends Článek Riot mění pravidla pro balancování, chce mít pro hráče k dispozici více postav

Riot mění pravidla pro balancování, chce mít pro hráče k dispozici více postav

Reibl

Reibl

1. 7. 2020 13:00

Pravidla pro balancování budou přísnější.

Reklama

Balancování šampionů má jistá pravidla, která si Riot před stanovil. Hráče v té době vývojáři rozdělili do čtyřech skupin dle jejich schopností a pro každou skupinu platily jisté hranice ohledně winratu, banratu a pickratu šampionů. Překročení těchto mezí a pravidel znamená, že šampion obdrží balanční úpravu. Tato pravidla nyní Riot upravuje.

Původní pravidla

Riot mění pravidla pro balancování, chce mít pro hráče k dispozici více postav

O pravidlech pro balancování jsme psali již před více jak rokem. Od té doby nedošlo k žádné větší změně. Ačkoliv na tom balanční stránka hry ve své historii byla i hůře, komunita přesto není spokojená a Riot také ne. Proto přichází úprava těchto mezí.

Nová pravidla

Riot mění pravidla pro balancování, chce mít pro hráče k dispozici více postav

Nyní k jednotlivým úpravám:

  • Žluté změny
    • Snížení hodnoty winratu, kdy je šampion považován za OP bez ohledu na banrate.
  • Modré změny
    • Upraveno rozdělení dle divizí.
    • Potřebný banrate signalizující OP šampiona zvýšen u elite skupiny z 45% na 50%, přidána podmínka na dva patche.
    • Přidána podmínka na winrate.
    • Upravena podmínka pro slabou postavu. Dříve musela mít menší jak 5% pickrate, nově stačí menší jak 7,5% pickrate.
  • Zelené změny
    • Je třeba vyšší, 95% přítomnost (pick+banrate) v daném patchi pro nerf. Na Worlds a MSI platí staré pravidlo.
    • Je potřeba větší 85% přítomnost v aktuálním a minulém patchi. Na Worlds a MSI opět platí staré pravidlo.
    • Nově se posuzují jen 4 nejlepší regiony (chybí LMS).

Proč tyto změny

Žluté změny jsou z důvodu, že Riot v jednu dobu hodně buffoval a nerf přicházel kolikrát jen kvůli profesionálním zápasům. Snížení hranice pro nerf tedy zajistí, že nerfy budou přicházet častěji i z důvodu velkého winratu v nižších divizích do Gold 1. 

Modré změny se týkají elitních hráčů. Původně tato skupina pouze 0,1 % části hráčské základny. To je velice malá skupina, která se navíc kryla s profesionály. Rozšíření by mělo přinést více dat a oddělit tak malou skupinu profesionálů od dalších hráčů vysoko na žebříčku hodnocených her. Dále došlo na přidání podmínky pro winrate. Ta by měla odchytit více případů, kdy je mezi nejlepšími hráči určitý šampion příliš silný.

Zelené změny pak malinko uvolňují nerfování postav jen kvůli tomu, že se často berou v esport zápasech. Pro největší turnaje, jako MSI a Worlds, ovšem zůstávají zachována starší, přísnější pravidla.

Cíl: více vybalancovaných postav

Riot chce mít celkové více vhodných postav, které lze vzít jak do klasických normálek, tak do SoloQ. Totéž platí i pro profesionální esport zápasy. Konkrétní cíl vypadá následovně:

Riot mění pravidla pro balancování, chce mít pro hráče k dispozici více postav

Jde o dlouhodobý cíl. Aktuální stav k patchi 10.12 vypadá následovně:

  • Všechny hry: 98 %
  • SoloQ: 93 %
  • Profi hráči: 36 %
  • Elitní hráči: 30 %
  • Zdatní hráči: 87 %
  • Průměrní hráči: 81 %

Vývojáři původně plánovali ještě více zpřísnit meze pro balancování. Nakonec se však zvolila cesta úpravy předmětů, která nás čeká v předsezóně.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama