Riot zpřehledňuje balanční úpravy
Vývojáři se budou dalších 14 dní dělit o podrobné informace při balancování hry.
Na balanční tým směřuje každý den mnoho kritiky. Prakticky v jakékoliv metě se najdou postavy a předměty, které jsou silnější, nebo slabší, než jiné. Do jisté míry je to dobře, o tom slovíčko meta je. Bohužel v lolku často potkáváme šampiony, kterým stačí minimum prostoru a jsou k nezastavení. Hráči poté volají po nerfu a diví se, jak šampion před pár dny vůbec mohl dostat buff.
Kritika nekončí zde. Máme tu i postavy, jenž jsou slabé a nedají se hrát. Kompetitivní sféra zase kolikrát zapříčiní, že šampion dostane nerf, i když je v SoloQ k ničemu.
Pravidla pro balancování
Samotné balancování rozhodně není jednoduché. Bohužel celé roky chybělo univerzální pravidlo, kterým by se balanční tým řídil. Nikdo neviděl pod pokličku, co vývojáři zvažují, jaký je přesný cíl úprav, proč se tak rozhodli a co je k tomu vedlo. Přichází tak menší experiment a zároveň obecná tabulka, podle které se balancování řídí.
Úroveň | Nerf, pokud aspoň 1 platí | Buff pokud platí |
---|---|---|
Průměr – Gold 1 a níž | Winrate přes 54,5 % a zároveň podprůměrný banrate AŽ winrate přes 52,5 % a zároveň banrate přes pětinásobek průměru. | méně jak 49% winrate. |
Zkušení – Plat 4 až Grandmaster | Winrate přes 54 % a zároveň podprůměrný banrate AŽ winrate přes 52 % a zároveň banrate přes pětinásobek průměru. | Méně jak 49% winrate. |
Elitní – Challenger | Banrate přes 45 %. | Výskyt v méně, jak 5 % her. |
Profesionální – LPL, LCK, LEC, LCS, LMS | Výskyt ve více jak 90 % her v aktuálním patchi, NEBO výskyt ve více jak 80 % v posledních dvou patchích. | Výskyt v méně, jak 5 % her. |
Průměrný banrate napříč všemi postavami je okolo 7 %.
Sledujte balanční úpravy v reálném čase
Počet vývojářů, kteří jsou v balančím týmu, není velký. Ovšem sledovat všechny není snadné a z PBE se často nedozvíte, co Rioťáky k úpravám vedlo. Proto až do 19. 6. můžete na této speciální stránce sledovat tweety všech členů balančího týmu pěkně pohromadě. Ne vše se nakonec do finálního patche dostane. Pokud tedy máte nějaké výhrady, není nic jednoduššího, než otevřít daný tweet a dát se s vývojáři do (slušné) řeči.