Dočkáme se možnosti dalšího brzkého surrenderu kvůli AFK spoluhráči, tentokrát v 10. minutě
Jaké oblasti systému budou vylepšeny?
Sezóna pomalu ale jistě končí, Rioťáci však nepřestávají pracovat. Ohledně chování je toto však pro rok 2020 poslední aktualizace. Podívejme se, co nás čeká v roce 2021.
Leaver a výsledky úmyslné pomoci nepříteli
Riot zavedl určité změny trestů za opuštění hry a úmyslnou pomoc nepříteli/záměrné umírání. Ty vykazují nárůst přesnosti detekce. Se zvyšením přesnosti detekce se i upravila přesnost aplikace těchto trestů (od letošního srpna). Výsledky naznačují, že s těmito vylepšeními došlo k 30% poklesu opakujícího se rušivého chování.
Na druhou stranu v testech, kde byl práh detekce zvýšen (takže hráči opouštějící hru byli hůře identifikováni) a tresty byly sníženy, se hráči předvídatelně chovali opět více negativně.
Koncem tohoto roku se Riot tedy bude dále zabývat “tréninkem” leaveru a ostatních modelů pro přesnost trestů.
Kde jsme nyní?
Tým vývojářů pracuje už od září na projektech brzké kapitulace a “LP Consolation”, tedy LP “pro útěchu”. S bližším datem spuštění nám vývojáři odhalili pár dalších bodů:
Early Surrender – brzká kapitulace:
- Pokud po 10 minutách hraní bude hráč identifikován jako AFK po určitou dobu, týmu bude nabídnuta možnost kapitulace.
- Stejně jako s logikou remake, volba bude muset být jednomyslná.
- AFK kapitulace se bude stále držet pravidel LP consolation, což jsou:
LP Consolation změny – LP jako “cena útěchy”:
- Budou poskytnuty hráčům, kteří se ocitnou v situaci AFK chování v hodnocených hrách.
- Bere v úvahu více proměnných v průběhu hry, aby určil hodnotu LP poskytnutou hráčům postiženým AFK chováním.
- Nebude poskytnuto AFK hráčům ani jejich premade hráčům v jejich týmu.
- Budou limitovány týden po týdnu.
- Budou přísně sledovány, abychom se vyhli nepříjemnostem v Preseason.
Oba tyto projekty se objeví na PBE v patchi 10.23 a na live servery se dostanou během patche 10.24.
Konec 2020 a začátek 2021
Hlavním zaměřením budou projekty zmíněné vyše, není však od věci probrat pár jiných cílů:
- Lepší viditelnost pro ovlivněné do trestů a pokut pro hráče, co neustále kazí hry
- Návrat k odstupňovanému systémů pokut
- Průzkum přídavných hodnocených řešení
- Analýza slovních napadení a jak se bude nakládat s in-game řešením, které po identifikaci škody zabrání dalšímu šíření.
Kromě několikrát zmiňovaného negativního chování se však začne více brát na vědomí i chování pozitivní. Specificky z důvodu ukázat, že sportovní chování má smysl i League of Legends.
Systémy jako Honor prokazují už určité nedostatky, vývojáři se k nim bohužel však nedostanou dříve jak v druhé polovině 2021.