Stává se z Riftboundu nový celosvětový fenomén? Riot odhalil plány na příští roky
Nová sběratelská karetní hra od Riotu zažila raketový start. V Paříži jsme si Riftbound zahráli přímo s herním ředitelem Davem Guskinem. Podívejte se, co novou hru od Riotu čeká v dalších letech.
Paris Open
Riftbound je nová sběratelská karetní hra (TCG), kterou Riot vydal letos v říjnu. Na eventu Paris Open, který patřil převážně TFT, jsme měli možnost si zahrát s hlavním herním directorem této hry, Davem Guskinem.
Krom toho, že nás a naše kolegy z Sheep Esports či Cyber Sport Dave naučil základní mechaniky hry a my jsme měli možnost je roznést na kopytech naším Voliber balíčkem, tak jsme se také dozvěděli, že od vydání hry zaučil sám Dave více jak 2000 hráčů po celém světe. Ačkoliv Paris Open patřil zejména TFT, tak velmi rychle se druhým tahounem eventu stal Riftbound. Fanoušci této nové hry už brzo dopoledne čekali ve frontách, aby si mohli co nejdříve zasoutěžit a vyhrát nové balíčky.
Mezi takové soutěžící patřil například i český velmistr loru Necrit, polská komentátorská legenda Silv4n či legendární ex-profesionální hráč LoL Scarra. Během tohoto eventu bylo tedy zřejmé, že se z Riftboundu opravdu stává fenomén. A v našem prostředí by to podle všeho nemělo být jinak, jelikož řada obchodů v Česku měla krátce po uvedení Riftboundu na trh vyprodané své sklady karet. Stává se tedy u další hry od Riotu světový fenomén, který uspěje napříč velkou konkurencí jako je Magic: The Gathering, Pokémon či Yu-Gi-Oh?
Globální horečka a boj s poptávkou
Že nejde jen o lokální nadšení v Paříži nebo Česku, potvrzují i čísla přímo od Riotu. Poptávka po úvodní sadě Origins globálně předčila veškerá očekávání vývojářů. Chengran Chai, výkonný producent hry, přiznal, že ačkoliv věděli o síle značky League of Legends, rychlost, s jakou zmizela „první vlna“ produktů z pultů, je zaskočila.
Riot Games však nechce, aby se z Riftboundu stala hra pouze pro překupníky. Cílem je, aby byla hra dostupná pro všechny, kdo ji chtějí hrát. Proto již tiskárny jedou na plné obrátky, aby doplnily zásoby. Hra má být primárně o komunitě a hraní, nikoliv jen o spekulacích s cenami vzácných karet.
Budoucnost je nalajnovaná: 4 sety ročně a Worlds 2027
Riot Games to s Riftboundem myslí smrtelně vážně, což dokazuje zveřejněná roadmapa. Zatímco si hráči teprve zvykají na sadu Origins, za dveřmi už je rozšíření Spiritforged. To vyšlo v Číně již v prosinci, ale globální anglický release nás čeká v únoru 2026.
Rok 2026 bude pro hru klíčový, jelikož Riot plánuje vydat další tři expanze:
- Unleashed (Q2 2026) – zaměřeno na šampiony jako Vi, Rengar či LeBlanc.
- Vendetta (Q3 2026) – tematicky spojená s Arcane, přinese postavy jako Mel, Ambessa a Akali.
- Radiance (Q4 2026).
Cílem je ustálit tempo na čtyři sety ročně. Vše směřuje k vybudování robustního kompetitivního ekosystému. Ten začíná na lokální úrovni skrze tzv. Nexus Nights v hernách, pokračuje přes regionální kvalifikace (startující už koncem roku 2025) a vyvrcholí prvním Mistrovstvím světa v Riftboundu v roce 2027.
Sběratelský ráj: Overnumbered karty
Riftbound láká nejen hráče, ale i sběratele. Největším tahákem jsou tzv. Overnumbered karty. Jde o extrémně vzácné varianty karet s unikátním artem, které mají číslování přesahující standardní počet karet v setu. Ještě vzácnější jsou pak verze s podpisy umělců – podle Riotu je podepsaná jen jedna z deseti Overnumbered karet, což znamená, že na takový poklad narazíte průměrně jen v jednom z 360 booster balíčků.
V nadcházející sadě Spiritforged se můžeme těšit na Overnumbered verze oblíbených šampionů jako Ahri, Irelia, Yone nebo Fiora v tematice Spirit Blossom.
Riftbound má za sebou raketový start. Pokud Riot udrží nastavené tempo vydávání karet a podaří se mu vybalancovat dostupnost produktů s kompetitivní integritou, má reálnou šanci stát se čtvrtým pilířem na trhu TCG.