Změna ranking systému, health bary a FAQ
i Zdroj: Tryhard.cz
Novinky League of Legends Článek Změna ranking systému, health bary a FAQ

Změna ranking systému, health bary a FAQ

derk

derk

7. 11. 2013 11:28

Velké změny v ranking systému, upravené health bary (další update) a často kladené dotazy k nové sezóně - jungle, věže, runy.

Reklama
Změna ranking systému, health bary a FAQ

Nový ranking systém

V S1 a S2 jsme tu měli Elo systém, v S3 potom systém tierů a divizí. Oba systémy měly něco do sebe, na druhou stranu se dá s odstupem říci, že ani jeden nefungoval tak, jak by měl. Riot zůstává u tierového systému, bude se ho ale snažit upravit tak, aby byl více funkční. Pojďme se podívat na konkrétní změny a jaké cíle jimi chce dosáhnout.

- Více jasnosti ohledně zisku LP (Proč získávám tak málo?).

- Více motivace pro hráče, kteří se dostanou do V. divize a stávají se více toxickými hráči, protože nemohou "spadnout".

- Více pozic v Challengeru, 50 je extrémně málo.

Podívejte se také, které konkrétni změny se již dostaly na PBE a které se v současné době testují.

-

Hráči již nadále nebudou získávat nízký počet LP

, to se stane pouze v krajních případech anebo v Diamond I, aby se zajistilo, že v Challengeru jsou pouze lidé, kteří si to zaslouží a dokáží projít sítem. 

-

Hráči mohou nyní spadnout do nižšího tieru

i jinak než díky neaktivitě. Riot popisuje, že se na všech serverech na světě vyskytuje menší skupinka lidí, která se dostala do V. divize určitého tieru a následně začala více prohrávat, stala se více toxickými, protože si tito hráči řekli, že na vyšší tier nemají, ale zároveň nemohou spadnout níže. Zatím to na PBE funguje tak, že každý hráč se po vyhraném promotion series do nového tieru stává immuním na deset zápasů. Po těchto deseti zápasech se ale začnou počítat jeho výsledky. Pokud se hráč se svým MMR spadne o celý jeden tier (pokud jste např. Gold V a hrajete se Silver V hráči), tak se objeví varování. Pokud i po varování budete nadále prohrávat zápasy, budete sesazeni do nižšího tieru (v našem případe Silver I).

- Maximální počet hráčů, kteří

mohou být v Challengeru

se v solo a duo queue zvýšil na

200

. I podle slov Riotu Challenger tier nefunguje tak, jak si představovali a tato změna by měla pomoci alespoň v začátcích. Je dost možné, že se bude číslo upravovat a že také nastanou další změny, které by měly vyřešit problém s Challengerem. Update nových health barů O nových health barech jsme vás již informovali, nyní tu máme další várku změn a updatů, které si Riot připravil a implementoval na PBE. Pojďme se podívat na hlavní cíle, kterých chce Riot změnami health barů dosáhnout.

- Odlišení samotného hráče, jeho spoluhráčů a nepřátel.

- Možnost rychlé orientace v momentě, kdy ztratíme kontrolu.

- Více důležitých ukazatelů a informací.

- Vylepšení a upravení módu pro barvoslepé.

Změna ranking systému, health bary a FAQ

Na obrázku vidíte, jakým způsobem se health bary mění. Úplně nahoře je health bar zachycen v současném stavu. PBE 1.0 znázorňuje první změny a PBE 2.0 znázorňuje to, jak vypadají nyní na PBE a jak by měly vypadat v budoucnu ve hře (zelená a zlatá barva = hráč, modrá = spoluhráč, červená = protihráč).

Změna ranking systému, health bary a FAQ
Změna ranking systému, health bary a FAQ

Nakonec tu máme ještě tzv. FAQ neboli Často Kladené Dotazy (Frequently Asked Questions), kde se dozvíte odpovědi na to, co zajímá většinu lidí s nadcházejícími změnami v předsezóně. Na otázky odpovídá několik nejvýše postavených lidí v Riotu, takže jim zcela určitě můžete důvěřovat.

Odměny za věže

Jakým způsobem se dělí goldy a zkušenosti za zničení věže? Je to podle způsobeného poškození, podle killing blow?

Ne, je to čistě podle toho, jestli jste anebo nejste přítomni u zničení věže a podnikli jste nějakou akci. Čili stačí jeden útok do věže, jeden heal anebo buff na spoluhráče, který do věže mlátí. Pokud splníte alespoň jednu z těchto činností, tak získáte za zničení věže odměny, které se dělí počtem přítomných hráčů. Čili tři hráči, kteřá věž mlátí si odnesou každý 50 goldů. Celková odměna za zničení věže je 150 goldů.

Co se stane v momentě, kdy věž zničí minioni a není poblíž žádný šampion?

Pokud nikdo není poblíž, váš tým příjde o tyto "lokální" goldy (zhruba 20% celkové odměny).

Budou mít týmy, které nechají ničit věže pouze jednoho hráče (Marksmana anebo Mage) výhodu?

Pokud věž zničí sám hráč, získá oproti spoluhráčům pouze dalších 75 goldů navíc, což jistě není částka, která by vás extrémně vytrhla. Navíc nechat jednoho hráče ničit všechny věže a nezapojovat se do jejich ničení je poměrně riskantní. 

Jungle

Nebojíte se, že je nový Baron Buff moc silný a pomáhá týmům ukončovat hry?

Zaprvé - v současné době jsme vrátili zpět starý Baron Buff a nový jsme prozatím odsunuli, protože nedělal přesně to, o co jsme měli zájem. Zadruhé - týmy, které barona neměly se mohly daleko lépe bránit, protože baron již nedává bonusové AP/AD a regen a proto jich daleko více než předtím dokázalo otočit souboj pod svou věží ve svůj prospěch. K novému Baron Buffu se určitě vrátíme, zatím je ale dočasně vyřazen z PBE a dále se o něm diskutuje.

Jesliže jungle dává srovnatelně zkušeností a goldů jako solo lajny, nebudou "hyper carry" jungleři typu Jax moc silní?

Pokud dá jungler přednost farmení kempů, automaticky to znamená, že nebude mít takový presence v brzkých fázích hry, což může být mnohdy rozhodující. Pokud budete mít v jungli hyper carry, budete se muset snažit o to, aby jste se nedostali do nevýhody na linkách a část hry budete hrát víceméně 4v5. Týmy se budou muset přizpůsobit novým taktikám a jungleři budou mít daleko více možností i counterstrategií.

Co si myslíte o dvou junglerech v jednom týmu? Mohou invadovat nepřátelskou jungli a do toho mají velmi silné ganky.

Je to další ze skvělých taktik, která donutí oba týmy hrát trochu jinak. Jsme opravdu zvědaví na to, s čím se týmy v následující sezóně předvedou a co všechno vymyslí. I když konkrétně případ dvou junglerů je již známý.

Pokud se v jednom týmu dostane do problému top anebo mid, je možné vyměnit jej na lajně za junglera a dále pokračovat s touto změnou?

Zcela jistě je tady ta možnost. Jungler na tom bude podobně jako solo lajny, pokud se tedy jedna z linek dostane do problémů, jungler může danou linku vzít na svá bedra a "feedujícímu" spoluhráči umožnit farmit jungli a udržet se se zkušenostmi i goldy. Jestli tuto taktiku budou týmy používat ale teď ještě samozřejmě nevíme. 

Runy

Pokud se rozhodnete nějakou runu kompletně změnit anebo odstranit a já jsem za ni již zaplatil, co se stane?

Nemusíe se bát, nic neztratíte! Pokud se rozhodneme nějakou runu odstranit, dostanete za ni refund. Pokud se rozhodneme runu změnit (např. z Glyphu udělat Seal), tak bude nejspíše podobný postup. Čili runy smažeme, refundneme a nové runy budou stát stejně.

Budou i quintessence zaměřené na útok/obranu/utilitu? 

Nebudou. Do slotů pro quintessence budete moci podobně jako dnes dát cokoliv. Čili čistě podle vašeho rozhodnutí. 

Jakým bude vztah quintessencí a normálních run?

Chtěli bychom se přiblížit systému, kde "3 quintessence = 9 normálních run". Aby lidé nemuseli počítat, zda je lepší vzít si určitý stat na quintessence anebo jej složit v normálních runách.

Budou se měnit i limitované runy, které jsme měli možnost koupit např. o Halloweenu před pár lety?

Pokud se hlavní verze runy změní, stejný osud bude jistě čekat i harrowing runu, která ma stejné staty.

Další změny, které se objeví velmi brzy ve hřeZměny na PBE: 13.11.2013 - ikony, předměty, masteries, Sultan GangplankZměny na PBE: 8.11.2013 - trinkety, Infernal Nasus splash, Corki, Gragas, NidaleeZměny na PBE: 7.11.2013 - změna ranking systému (+ FAQ), health baryZměny na PBE: 6.11.2013 - nový jungle kemp, trinkety, nové herní módyZměny na PBE: 5.11.2013 - Popstar Ahri Změny na PBE: 1.11.2013 - změna křoví, healthbary, nové trinkety
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama