Twisted Treeline - Karma guide
Další článek domácího challenjoura o Twisted Treeline
Vítám vás u dalšího článku o TT. Jmenuji se
Martin „Tiesza“ Těšíka dnes jsem si pro vás připravil guidu na mého nejoblíbenějšího šampiona, kterým je Karma. Shrnu co nejpodrobněji, jak ji hrát a příště si připravím analytické video, kde si vše dnes zmíněné ukážeme v praxi.
Karma guide:Karma byla na TT můj nejhranější a nejoblíbenější šampion jak v S3 tak v S4 a je stále jeden z mých oblíbených picků. Je spíše utility APc a proto ji radši hraji se support metou, kde můžu naboostit mého bruisera a přitom ještě rozdat neuvěřitelný dmg.
Masteries:Typických 21/0/9. Záleží na člověku, zda investuje z dangerous game jeden point do sorcery a ještě je možnost vzít summoners insight místo expanded mind pro nižší cd na summoner spellech. Ale rozhodně doporučuji mít biscuity, které zachraňují od jisté smrti.
Runes:Podle mě nejuniverzálnější runy pro APc na TT. HP armor sealy místo armoru, protože armor vždy máte z Woogletu, který je core pro každé APčko a navíc na lince v 99% stojíte proti AP matchupu. Tyto runy používám skoro na každé AP a můžu říct, že s nimi slavím úspěchy.
Summoner spelly:Ignite a flash. Tady není nikdy za karmu o čem polemizovat.
Shrnutí spellů: Pasivka :Co je důležité si u pasivky zapamatovat je, že každý hit či tick spellem snižuje cooldown mantry, a že i autoattack snižuje její cooldown, tudíž pokud je mantra na cooldownu je vhodné co nejvíce aačkovat nepřítele.
Q:Cheese and butter na karmě. Její hlavní dmg spell. Perfektní poke a neuvěřitelný burst při použití s mantrou mnohdy podceňovaný protivníky. Kdykoliv v lane fázi můžete hitnout RQ, určitě to udělejte. Každý hit šampiona snižuje cd mantry, což je v lategame při hitu 3 šampionů 9 sec dolů.
W:Perfektní spell na odchytávání nepřátelů a outplaye. V lane fázi je kombo W a poté RQ dmg minimálně za 50% protivníkových HPček. Navíc RW doplní karmě okamžite 20% (+1% per 100AP) HPček a stejných 20%(+1% per 100AP) pokud se spojení nepřeruší a přidá celkový root na
3.25sekundy. Navíc každý tick procne pasivku - tudíž pokud je link unbroken procne pasivka 3x.
E:Jsem mírně zklamaný, že už mantra E nedává dmg, ale zato přidává o hodně více štítu než před reworkem karmy. Tento spell umožňuje karmě start s dvěma dorany a dává jí neuvěřitelný sustain na lince a ještě k tomu přidává movement speed. Navíc její RE funguje jako Righteous Glory
, což se dá využít jak k engage, tak k disengage.
R:Tento spell dělá karmu karmou. Správné využití mantry rozdělí dobré a perfektní hráče karmy. Díky pouze 36 sekundám cd a díky tomu, že vždy mám 40% cdr je možné použít mantru v teamfightu 2x, ne-li dokonce 3x.
Build:Vždy začínám s 2x
a
. První a druhý item
a
, protože 40% cdr je
na karmu něco exkluzivního. Poté se musíte podle svého uvážení rozhodnout mezi pořádím koupě
a
. Wooglets doporučuji první jen v případě, kdy máte problém s přežitím v teamfightu. Poté
a šestý item je zcela na vás. Ještě doporučuji úplně vždy, kdy máte po 25 minutě 400 goldů koupit
. Všechny elixíry jsou v TT nadměrně silné.
Spell order: Gameplay:Úplně první co chcete je koupit dva dorany a počkat na potku v bázi. Earlygame karmy je silný díky tomu, že má ultimátku už od prvního levelu. Snažte se toho tedy vždy využít a pokovat enemy RQ kombem, kdy to jde. Úplně nejlepší start, co se vám může povést je přijít na linku, nahitovat všechny ranged miniony jedním autoattackem a pak na ně zacastit RQ a při tom ještě hitnout protivníka. Takto okamžitě zabijete ranged miniony a automaticky pushnete linku, o což vám v TT přesně jde, jak jsem psal o pár článků dříve. Typické harrasment kombo post lvl 3 je začít W, pak na sebe E a do toho RQ, kdy mezitím procne třetí tick W a zarootuje protivníka, který tímto dostane dmg i z výbuchu Qčka. Taktéž můžete protivníka lehce baitnout tím, že zůstáváte na lince s málo HP a v okamžiku, kdy se do vás pustí zacastíte RW, což vám doplní velkou část HP. Nebojte se hojně používat spelly, protože máte dva dorany, které dost many doplní. Karma je více utility AP, tudíž se snažte používat svůj shield pro dodání movement speedu svému supportu/bruiserovi, kterému tím pomůžete odchytit protivníka nebo pomoct utéct. Pokud začínáte teamfight vy, je vhodné použít RQ pro maximální dmg output. Pokud začal teamfight nepřítel, spíše doporučuji zacastit RE na bruisera, čímž znegujete velkou část potencionální dmg a navíc za pár sekund dostanete mantru znovu.
Nechci více gameplay rozebírat textově, protože se chystám v dalším článku zanalyzovat hru s karmou, kde si přesně všechny napsané komba a situace shrneme ve videu.
Děkuji všem, kteří se pročetli článkem až do konce. Doufám, že nyní v Pokroucené aleji uvidím více vyvolávačů, kteří budou umět zahrát Karmu stejně, ne-li lépe než já. Těším se na vás příště u videa, kde si karmu ještě jednou ukážeme v praxi. Prosím veškeré dotazy směřujte na moji facebookovou stránku www.fb.com/tiesza a ne ingame, poněvadž mám přeplněný friendlist a další náhodné friendy už nepřijímám. Pokud vidíte článek ode mě prvně, doporučuji si prvně přečíst můj
První druhýa třetí článek či zhlédnout jedno z mých videí na mém YT channelu www.youtube.com/justtiesza .