Swiftplay projde v nové sezóně proměnou: Riot cílí na rychlejší tempo
Riot Games představil zásadní úpravy pro Swiftplay, zrychlenou verzi Summoner’s Riftu, která má přinést kratší, svižnější a méně stresující zápasy.
Redukce objektivů a úprava tempa
Ačkoliv je Swiftplay v průměru o osm minut kratší než klasická hra, stále trpí pomalým začátkem a přílišným množstvím objektivů nahuštěných do krátkého časového úseku. Riot se proto rozhodl pro drastický krok a ze Swiftplay kompletně odstraní Void Grubs a Rift Heralda. Stejně tak se ve hře neobjeví Atakhan a mechanika Feats of Strength.
Obří změny v League of Legends - přehled novinek pro rok 2026
V nadcházejícím roce přinese Riot Games velké množství změn pro League of Legends. Mění se předměty, mapa, pravidla i možnosti v ovládání hry.
Změny se dotknou i draků a Barona: Elementalní Draci se spawnují maximálně dvakrát. Pro zisk Dragon Soul je nutné zabít oba draky. Elder Dragon se pawnuje se vždy přesně v čase 15:00 a následně každých 6 minut. Pokud je v pitu jiný drak, zmizí, aby uvolnil místo Elderovi.
A Baron Nashor přichází na mapu už ve 12:00. Zásadní změnou je i to, že Baron buff nyní přetrvává i po smrti, což má týmu umožnit efektivněji ukončit hru. Sudden Death tedy pomalé poškození do Nexusu začíná o 5 minut dříve, tedy v 25. minutě.
Nová mechanika: Minion Frenzy
Aby zabití soupeře na lince vedlo k reálnému posunu hry a ne jen k čekání na respawn, představuje Riot mechaniku Minion Frenzy. Kdykoliv hráč zabije nepřátelského šampiona, okolní minioni se dostanou do „frenzy“ stavu a získají bonusový movement speed, attack speed a poškození do věží. Navíc sdílejí goldy za zabité miniony s okolními spojenci, takže není nutné soutěžit o last hity. Pokud získáte kill v jungli, obdržíte buff, který aplikuje Minion Frenzy na další vlnu, kterou potkáte.
Rychlejší tempo hry Riot podpoří i tím, že hra začíná na levelu 3 a se 1400 goldy. Startovní itemy (Doran’s) jsou nahrazeny silnějšími Guardian’s itemy (známými z ARAMu). Od třetí vlny obsahuje každá vlna minionů cannon miniona.
Jungle: Méně stresu a rychlejší start
Jungle je ve Swiftplay dlouhodobě nejméně populární rolí kvůli stresu z množství objektivů a náročným prvním clearům. Díky odstranění Void Grubs a Heralda se junglerům uvolní ruce a nebudou muset neustále běhat od jednoho objektivu k druhému.
Atakhan končí a velké změny pro split-push. Riot přepisuje Summoner’s Rift pro sezónu 2026
Riot ruší Atakhana i Feats of Strength a výrazně mění celý Summoner’s Rift. Rychlejší start hry, nové vision body, silnější pushování i úpravy epických monster definují sezónu 2026.
Start na levelu 3 s 1400 goldy navíc znamená, že clearování kempů bude mnohem snazší i pro off-meta šampiony. Vývojáři také zrychlili respawn timer kempů o 15 sekund a snížili počet treatů nutných pro vylepšení peta (první upgrade už za 15 treatů).
Tyto změny takmají ze Swiftplay udělat dynamický mód, kde se hráči mohou soustředit na boj a své mechanické dovednosti, aniž by byli svázáni zdlouhavou macro hrou hodnoceného Summoner’s Riftu.