Summoner's Rift update - vše co potřebujete vědět
i Zdroj: Tryhard.cz
Novinky League of Legends Článek Summoner's Rift update - vše co potřebujete vědět

Summoner's Rift update - vše co potřebujete vědět

derk

derk

Jite již víte, že hlavní mapu v League of Legends čeká rework. V tomto článku najdete úplně všechno!

Reklama

!!! Video preview kompletně přepracovaného Summoner's Riftu a také často kladené otázky a odpovědi přímo od Riotu najdete v tomto článku!
Summoner's Rift update - vše co potřebujete vědět

V tomto článku se podíváme na oficiální informace od Riotu, ve kterých se designéři snažili vysvětlit, co je vedlo ke změnám hlavní mapy, jak postupovali a které hlavní cíle si vytyčili. Začneme pěti hlavními body, kterých se Riot tým snažil reworkem dosáhnout.

  1. Čistota a přehlednost
  2. Vizuální přesnost
  3. Styl hry
  4. Tematická soudržnost
  5. Výkonnost

V následujících řádcích se na jednotlivé body podíváme podrobněji a řekneme si také, co všechno se bude měnit.


Čistota a přehlednost

V League of Legends může i krátký okamžik znamenat rozdíl mezi životem a smrtí. Všichni známé hromadné souboje, kdy se po několika vteřinách podíváme na šedou obrazovku a nejsme si přesně jisti, co se stalo. Je to kvůli tomu, že se střetává několik druhů a vrstev vizuálních vjemů, které člověk musí přijímat a vyhodnocovat. Jsou to:

  • Herní User Interface
  • Schopnosti a útoky šampionů a jednotek
  • Šampioni a jednotky
  • Prostředí

V dnešním Summoner's Riftu je okolní prostředí tematicky velmi podobné dalším "vrstvám" a může být těžké dostatečně rychle vyhodnotit, co se děje. 

V updatu k Summoner's Riftu se snažíme upravit barvu a úroveň detailů prostředí a docílit toho, aby byl šampion vždy jasně viditelný - to všechno umožní čistší prostor pro hru, kde se důležité informace objeví jasně a nebudou ničím rušeny. Navíc se zde vyskytuje několik případů, kdy monstra nepůsobí tak, jak by měla. Například Lizard Elder, jedna z nejsilnějších stvůr na mapě, vypadá asi tak "strašlivě" jako vlci, jeden z nejjednodušších kempů. Wraithi (kteří vypadají kromě velikosti úplně stejně vizuálně), mají různé typy útoků (velký wraith je ranged, zatímco menší jsou melee) - což by měl hráč poznat pouze z pohledu na ně.

Snažili jsme se docílit toho, aby každé monstrum svým vzezřením jasně poukázalo na své schopnosti, svou sílu a zároveň abychom zachovali jádro herní zkušenosti.   Například Gromp (pozn. red. - nové monstrum místo Wighta, R.I.P. in peace Wight 2014 - 2014) je odolným monstrem, které má poměrně silné poškození. Když jej porovnáme s ostatními - slabšími - monstry na Summoner's Riftu, chceme aby Gromp vypadal odolněji a nebezpečněji. To je důležité hlavně pro nováčky, kteří začínají junglit. Chceme aby hráči jasně věděli už před prvním útokem, co mohou od monstra očekávat. Je velmi frustrující zaútočit na cíl, který vypadá slabě a následně zjistit, že jde o silnou a odolnou potvoru, která vás poměrně jednoduše zabije. 


Vizuální přesnost

Designéři Riotu se drželi čtyř hlavních pravidel, když pracovali na vývoji Summoner's Riftu. Pojďme se podívat jakých.

Každý artwork, který uděláme, by měl pozvednout a vylepšit styl hry, čistotu a přehlednost.

Chceme použít stylizovaný přístup, který povede k vizuálně omračujícímu prostředí, minionům a monstrům i v budoucích letech.

Summoner's Rift je speciálním místem. Během naší práce na mapě jsme Summoner's Rift vystihovali přirovnáními jako: magií naplněné a nezkrotné místo, vrcholky hor, přízračný les; jako místo, kde chceme trávit tisíce hodin. Když pracujeme na základních změnách prostředí, snažíme se udržet si a zachytit podobný pocit a nádech originálu.

Naše UI, prostředí a stejně tak šampioni, minioni a monstra, které zde pobývají, by měli sdílet stejnou kvalitu a působit soudružně mezi sebou i ve vztahu k League of Legends jako celku.


Styl hry

V tomto updatu se Riot snažil udržet styl hry neporušený vůči tomu, jak jsme zvyklí. Přestože nová mapa bude

vypadat

úplně jinak, její rozvržení by mělo zůstat prakticky totožné. Stejně tak jsou na tom monstra v jungli - přestože vypadají jinak (anebo jsou úplně nahrazena), měla by se chovat velmi podobně jako doposud.

Nicméně přesto se Riot rozhodl udělat několik úmyslných změn, které by měly pomoci k lepší herní zkušenosti hráčů. Nových mechanik se dočkal Drak a Baron Nashor. Na nové mapě bude souboj s těmito stvůrami skutečně

epický

 a zároveň budou mít hráči více prostoru k předvídatelnosti jejich útoků a ochraně před poškozením. Nová verze Draka má dva unikátní AoE útoky (ten první je v jedné linii, podobný např. Viktorovu E a druhý je větší explozí v určitém místě) a Baron má ještě více schopností, díky kterým by souboj s ním měl být skutečně jako "souboj s bossem". V druhé řadě se Riot rozhodl vybalancovat a vyvážit jednotlivé bugy a nesrovnalosti modré a fialové strany. Například obě báze budou prakticky zrcadlově stejné, zatímco v současné době jsou řešené prakticky úplně jinak. 

Velké změny se také dočká celková kamera - tedy spíše její úhel. Díky této změně budou lépe fungovat skill-shoty, budou o dost více přesnější v momentě, kdy se dostanou na okraj obrazovky. Zároveň se také Riot rozhodl ponechat více místa ve spodní části obrazovky (což je nepřímým buffem pro hráče na fialové straně).


Tematická soudržnost

Přestože existuje opravdu mnoho tematických elementů, které se na Summoner's Riftu objevují, Riot se snažil docílit toho, aby byla monstra (a prostředí) skutečně ukotvena do světa Runeterry. Jižní kemp vlků je dobrým příkladem. Vlcí nyní žijí před jeskyní, ze které přímo vyzařuje magie - což ovlivňuje vlky samotné a stejně tak okolní rostliny.


Výkonnost

Je úplně jedno, jak úžasně nová mapa vypadá, když ji nebudete moci hrát. Během vyvíjení nové mapy je naší snahou docílit toho, aby nový Summoner's Rift fungoval minimálně stejně jako ten současný, spíše lépe. Zatím jsme nedosáhli cílené výkonnosti, ale v době spuštění se tak určitě stane.  Čili znovu opakujeme - Riot má v plánu udělat novou mapu tak, aby to zhráčům nezpůsobilo technické problémy (např. s FPS). Nový Summoner's Rift nebude vyžadovat upgrade počítače, dost možná poběží ještě lépe než ten současný! Riot stále čeká řada vylepšováků a úprav, nicméně práce jsou v plném proudu a skutečně se máme na co těšit. 


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama