Panda theory - learning from mistakes
i Zdroj: Tryhard.cz
Ostatní Článek Panda theory - learning from mistakes

Panda theory - learning from mistakes

PeaceInMind

PeaceInMind

19. 4. 2012 16:27

Dnes to bude v trochu jiném stylu než obvykle. Méně konkrétních rad a tipů a více námětů k zamyšlení a individuálních záležitostí.

Reklama

Ten kdo bude chtít si z tohoto článku možná vezme něco, co změní jeho dosavadní počínání a někdo si z něj nevezme nic.

 

Otázka: Každý dělá chyby. Každý, i ti nejlepší hráči. Jak ale minimalizovat ty své a poučit se z nich?

Tohle téma nebudu nijak škatulkovat pojmy low mid nebo high elo a dalšími nepotřebnými záležitostmi, myslím že to co se vám pokusím povědět bude přínosné pro všechny, kteří si toho zatím nejsou vědomi, ať už si pinkají normály nebo 2200 high quality games, jako místní legenda ( a jeho padawan fragger ), která ví o čem je článek a ani si ho nemusí číst.

 

Začnu takovým krátkým příběhem ze své vlastní zkušenosti.

Můj „main“ je top linka a dá se říct, že 3/5 všech her co jsem kdy odehrál bylo na topu. Můj herní styl je přesně takový, jaký jsem popisoval v přechozích postech – hraju agresivně, hraju champy se silnou early a mid game a z toho plyne, že hraju strašně agresivně. Teď trochu přeskočím – zhruba od listopadu do února jsem na lol něšáhl, prodal jsem svůj account PeaceInMind a celkově jsem nesledoval dění okolo lol. Na začátku března jsem se vrátil zpátky, sehnal si 1100 account s pár champy a runami a zase jsem se nechal pohltit něčím co je pro mě více než hra :) Každopádně zpátky k tématu – prvních 500 nebo 600 elo jsem nahrál za pár tydnů svým starým stylem ( lidi, kteří mě znají déle ví, že jsem hrával tak trochu jako blázen ), hrál jsem silné championy, svou individuální převahu nad soupeři jsem proměnoval ve vyhrané hry a celkově jsem plus mínus dělal to, co jsem vám popisoval v předchozích článcích. Poslední 3 týdny jsem zaseklý na elu 1900 a včera jsem začal přemýšlet co dělám špatně a tím už se blížíme k tomu, o čem dnešní článek bude – o tom, co dělá každý z nás špatně a nebo né dost dobře a proto zústáva na takovém nebo takovém elu. No přemýšlel jsem přemýšlel a nenapadlo mě nic lepšího, než si pustit nějaké replaye svých her. Asi u šestého jsem toho nechal, přesvědčený, že ztrácím čas a zapnul jsem si stream top20 NA hráče mainujicícho Katarinu, kterého asi neznáte – TiensiNoAkuma. Koukal jsem se, přemýšlel pořád nad sebou, když jsem uviděl něco, co mi úplně otevřelo oči. Každý z nás si určitě na začátku hry v hlavě srovná, jakého mají enemy junglera, jaký proti vám mají killing potenciál na lince atd. Já dělám pochopitelně to samé, ale překvapila mě jiná věc. Tiensi úplně dominoval Veigara na midu a jeho linka se pochopitelně pushovala díky tomu, že používal Bouncing Blades aby zasáhl veigara i mimo range. V okamžiku, kdy byla linka u enemy věže a Veigar měl hp na efektní dive ve stylu flash EQ ignite se Tiensi otočil a šel ke své věži s tímto komentářem „Enemy mají v jungli Nautiluse, nevidím ho nikde na mapě, může mít teď cca 3-4 level a já nemám za sebou creepy na které bych mohl skočit Shunpem. Veigarovi musí být jasné, že he můžu divnout, ale nejde back = 99% bait“. Za pár sekund vykouknul z levého bushe Nautilus.

 

Jako by mě praštilo kladivo. Hned jsem si zapnul zpátky replay na který jsem se koukal naposledy a přetočil ho na začátek. Já Udyr proti Irelii na topu – od prvního levelu jsem každý její pokus o lasthitování potrestal tygrem a od třetího levelu jsem ji kompletně zonoval. Linka se samozřejmě pushnula až pod její věž ( absence lasthitu z její strany, špatný zvyk lasthitovat creepy s větším hp než je potřebné díky +15 ad run ) a já začal pracovat na divu. Irelia po 3 minutách pasivní hry začala vracet výměny ( nevýhodně pro ni samozřejmě ) a v okamžiku kdy mi docvaklo, proč to dělá jsem měl v zádech Maokaie. Like a 1200 noob, tunelvision na flash q ignite. Všechno nakonec „dobře“ dopadlo a byl z toho kill za kill, ale o to vůbec nejde, nehledě na to, že já dominuju linku bez itemů a pro Irelii je klíčové získat wriggles nebo jiný soustain item. Všechno mi zapadlo do sebe – moje přehnaně agresivní hra bez schopnosti kontrolovat pohyb junglera na mapě, neschopnost poznat změnu v chování soupeře, přibývající mozkové buňky soupeřů, rework jungle a přesun od dneš už skoro neviděných junglerů typu Amumu k tons of cc junglerům jako je Nautilus, Maokai a další. Mrknul jsem se na několik dalších replayů a bylo mi jasné, že jsem našel to co jsem hledal.

 

Druhý podnět pro sepsání dnešního blogpostu byl odpolední coaching, ve kterém jsem si vyzkoušel to, co jsem prvně sám úspěšně vyzkoušel na sobě. Se svým „studentem“ jsem se domluvil, že si rychle pustíme pár replayů a bez mého zasahování mě zkusí upozornit na svoje chyby. Asi je vám jasné, že technika slavila úspěch a během patnácti minut jsme se dopracovali k celé spektrále chyb – od malých věcí typu „koupím si wardu a neumístím ji hned jak příjdu na linku“ až po věci, u kterých jsem si jistý, že ho drží na elu cca 1300 ( pozdní reakce z midu na akce v jungli, absence countergankovani bot linky, když vidíme enemy na wardě atd. ).

 

Na základě těchto dvou příhod jsem napsal takový kousek teorie, o kterém si myslím, že má něco do sebe -

 

Stoupání v žebříčku = zvyšování vlastního ela je závislé na tom, jak se zlepšujete ve hře. Zlepšení nastáva díky tomu, že se díváte na streamy, čtete guidy a články a hlavně hrajete a získáváte zkušenosti. Pokud ale máte pocit, že jste zaseklí více než například 80 nebo 100 her, nastává čas zamyslet se nad sebou a najít chybu. Protože zlepšování se rovná nacházení a odstraňování vlastních chyb. Nejlepší cestou jak toho docílit je zkoumat sám a poté i s někým cizím, protože ten často může vidět něco, co vy sami přehlídnete, své replaye tak dlouho, než najdete chybu nebo nedokonalé místo. Pokud na něm budete pracovat, jsem si jistý, že „zásek“ překonáte. Chybou ale není myšlena jen chyba technická, ale třeba i vaše špatná komunikace ve hře ( flamovani - me gusta – sice přináší spoustu skvělých věcí, ale elo to není ). Z toho plyne jedno – cesta stoupajícího ela je cestou sebezdokonalení se v LoL, kterého můžete dosáhnout jen poznáním vlastníhch chyb. Samozřejmě ale můžete tápat v 1200 elu a nadávat na poláky, ukrajince a Riot.

 

Uvědomte si taky jednu věc. Solo que není o vyhrávání her, ale zvyšování své pravděpodobnosti na vyhrání hry. Pokud dělate dobrá rozhodnutí a hrajete dobře, výsledek příjde časem. Na to se můžete spolehnout. Uvědomte si, že statisticky máte vy šanci 4/10 na to mít idiota trolla nebo afk v teamu a enemy team tu šanci má 5/10 + vy máte šanci na špatného hráče 4/10 a enemy 5/10, pokud samožřejmě hrajete bezchybně :)

 

Tak a dost trápení, to bude dneska všechno. Pokud se nad tím zamyslíte, tak věřím, že každý z vás může takto dojít k výraznému zlepšení.

 

Váš PeaceInMind aka Peacefull Panda

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama