Metagame - díl první
i Zdroj: Tryhard.cz
Ostatní Článek Metagame - díl první

Metagame - díl první

Bhaal

Bhaal

26. 4. 2012 16:20

Zdravím opět po delší době. Dva dny zpátky se mi dostal do ruk klíč k DOTA 2 a po první hře mě napadl námět na další sérii blogů. Jak již název napovídá, bude se jednat o metagame. Nebudu ovšem řešit jen metagame LoL, ale

Reklama

Začneme tím, co metagame vůbec je. Jedná se o strategii nebo taktiku, která je momentálně nejlepší pro vyhrání hry. V LoL je to momentálně bruiser/AP carry na topu, mid AP carry, bot AD carry + support a junger.

Má první MOBA hra, jak jsem už kdysi psal byl Avalon Heroes a proberu zde metagame Avalonu, a zda-li je možné tuto metu zahrát v LoL.

Klasická meta v Avalonu vypadala takto - carry, 3 bruiseři/tanci a support. Schválně jsem napsal bruiseři/tanci, protože všechny skilly dávají magic damage, který nijak nescaluje, ale pouze se zvyšuje s levelem. Tím pádem se 90% hrdinů hrálo tanky stylem a spamovaly se skilly. Další věc, co nesmím opomenout je to, že každý takový bruiser musel mít 3 aktivní skilly, ať udělá co největší damage, protože na passivky se jelo jen AD carry nebo support.

Máme za sebou jednu roli a další na řadě je support. Support jako takový byla jedna z nejvíc "tricky" rolí. U některých supportů se vyžadovalo, aby dali level 6 ještě před osmou minutou (k tomu proč se dostanu později) pro kompletní obrácení teamfightu. Supporti vynikali v tom, že měli buďto velký crowd control, heal, auru pro celý tým, nesmrtelnost na pár vteřin aj.

Poslední role, která zbývá je carry. Nebylo pravidlem, aby carry jako takové bylo range nebo melee. Zásada byla, aby dělal fyzický damage, k čemu mu dopomáhaly různé passivky.

Nyní, co jsme si vysvětlili role, je na řadě, jak se to vůbec hrálo. Vzhledem k tomu, že tam bylo více map, tak je těžké to vysvětlit, ale zestručním to na jednu mapu, která se hrála v 90% her. Jednalo se mapu, kde byla pouze jedna lajna, na které byl carry a zbytek týmu včetně supporta šli do jungle. Taktika byla taková, že každý si sám zabije ty nejlehčí creepy pro získání nejvíce expů pro sebe samotného a poté se na čtvrté minutě seskupí, aby zabili větší camp creepů a později na páté minutě další větší camp. Creepové se respawnují pokaždé co 2, 4 a 5 minut.

A nyní, když máte menší tušení o metagame Avalonu se vám pokusím vysvětlit, jak by to fungovalo v LoL a zda je to viable. První věc, co by měla být jsou 3 naše AP carry nebo někdo, u koho scalujou všechny ability z AP, co by stavěli tanky itemy bez AP itemů. Teoreticky je na tohle dobrá Anivia, kde pomocí ulti můžete pořád dělat double base damage. Určitě by to mohlo být dobré v early game, ale zase zde přichází problém v late game, kdy vaše base damage ze skillů nebudou dělat vůbec nic. AD carry je asi všem jasné a support taky. Problém zde nastává s junglí.

Teoreticky, pokud bychom chtěli tuto metu uplatnit v LoL, zkusil bych to na top AP carry, mid AD carry, bot Morgana/Yorick/Cho'gath/Trundle (kdokoliv, kdo udrží 1v2 lajnu), do jungle někdo s AP scalováním a roamovací support. Takový tým by mohl vypadat takto - Anivia, Kog'maw, Morgana, jungle Maokai nebo Nautilus a roamovací Alistar/Taric/Janna.

Takovýto setup by určitě mohl fungovat, problém ovšem nastává, když si enemy koupí jen pár resistů a vaše base damage už nebude tak účinné nebo si koupí Last Whisper/Void Staff a vaše resisty už budou poloviční. Proto jsem uvedl jako příklad AD carryho Kog'mawa jakožto hypercarry kvůli nízkému damagi ostatních v teamfightech. Dále si všimněte toho, že jsem vybíral hrdiny, kteří mají hodně CC a ochrany pro Koga, ať může bezstarostně autoattackovat po celou dobu, co zbytek týmu bude řetězově stunovat a disablovat.

Další díl se bude zaměřovat na metagame DOTA 2, ale určitě to nebude jen tak. Nejdřív musím odehrát pár her a trochu se do toho vžít.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama