Kompetitivní hraní pro Overwatch
Konečně náme více informací k tomu, jak bude vypadat kompetitivní hraní.
HLEDÁTE SPOLUHRÁČE? CHCETE VĚDĚT O NOVINKÁCH ZE HRY NEBO SE POCHLUBIT SE SVÝM VÝKONEM? PŘIDEJTE SE DO NAŠÍ OFICIÁLNÍ OVERWATCH CZ/SK SKUPINY NA FACEBOOKU!
Abyste mohli hrát kompetitivní hry, bude zapotřebí mít alespoň úroveň 25. Podle Blizzardu je ideální úroveň, kdy by měl hráč pochopit principy hry a osvojit si mapy a hrdiny. Nikdo přece nechce hrát ranked s úplným nováčkem.
Ranked můžete hrát sami nebo v partě lidí o jakékoli velikosti. Systém se vždy bude snažit najít hru, ve které budou hrát party o stejných velikostech. Systém samozřejmě bude spojovat hráče s podobným rozřazením.
Předtím než budete moci plnohodnotně hrát, budete si muset odehrát prvních 10 rozřazovacích her, které vás zařadí do skupiny 1 - 100, kdy 100 je nejvyšší skupina. Na dosažení vyšší skupiny je potřeb určitý počet bodů.
Každá výhra vám body přidá, každá prohra zase sebere. Počet bodů záleží na vašich statistikách, ale i na statistikách ostatních hráčů.
Rok bude rozdělen na 4 sezóny, kdy každá sezóna bude trvat 2,5 měsíce. Poté bude následovat dvoutýdenní posezónní pauza. S novou sezónou hráči začínají nanovo.
Po nalezení hry systém náhodně vybere mapu.
Pokud bude vybrána
Control map- Hráči musí odehrát jednu celou hru, která se však bude skládat z 5 kol místo klasických 3. Hraje se jako BO5 (3 výhry z 5). Výhodou je, že takto prodloužená hra by měla trvat podobně dlouho jako hra na Assault map nebo Escort map.
|
|
|
Pokud bude vybrána
Assault - Escort mapnebo
Escort map- Hráči musí odehrát 2 celé hry, tzn. jednou bráníte a jednou útočíte. Za zabrání payloadu nebo za dosažení checkpointu získáte bod. Tým s více body vyhrává. Při shodě bodů, vyhrává tým, který dotlačil vozidlo dále. Pokud ani jeden tým nezabere payload, dojde k náhlé smrti. Od podzimní sezóny tohoto roku se navíc bude systém těchto map řídit stejným systémem jako na Assault mapách.
|
|
|
Pokud bude vybrána
Assault map- Hráči musí odehrát 2 celé hry, tzn. jednou útočíte a jednou bráníte. Za každý zabraný bod dostanete bod. Tým s více body vítězí. Pokud první tým nezabere ani jeden bod, hra končí ve chvíli kdy druhý tým zabere první bod. Pokud hra skončí remízou, hra se opakuje, ale týmy mají na zabrání pouze tolik času, kolik jim zbylo minule. Pokud vám žádný čas nezůstal, váš tým nezíská kolo na útočení navíc. Pokud vám zbývaly méně jak 2 minuty, čas na útočení bude pouze 2 minuty. Pokud ani toto nerozhodne, přichází
náhlá smrt.
|
|
|
Pokud dojde na náhlou smrt, tak bude náhodně vybrána Assault mapa, kdy jeden tým bude bránit a jeden útočit. Vítězný tým tohoto kola se stane vítězem celé hry.
Tento systém by měl fungovat pouze v této letní sezóně a měl by se časem změnit. Více informací naleznete zde .
Každý hráč, který za sezónu odehraje 10 rozřazovacích zápasů, získá na konci sezóny speciální spray a portrét pro danou sezónu
Navíc po každé hře získáte na základě vašich statistik určitý počet Kompetitivních bodů. Tyto body dostanete také vždy za umístění na konci sezóny. Body mohou být pak směněny za zlaté zbraně - více zde .
Dále během sezóny bude zprovozněn žebříček 500 nejlepší hráčů na dané platformě. Pokud se mezi ně dokážete dostat, získáte ve hře viditelné ohlášení, do té doby, dokud se v žebříčku dokážete udržet.
Pokud opustíte předčasně kompetitivní hru, nebudete moci spustit jinou, dokud vámi opustěná neskončí. U kompetitivních her bude možnost se znovu připojit do hry, ale pokud se vám to nepovede, stále budete potrestáni.
Pokud se to však bude často opakovat, bude vám znemožněno hraní kompetitivních her na určitý čas, popř. na celou sezónu a tím i ztracení odměn.
Hra ve které se hráč nepřipojí nebo bude neaktivní první 2 minuty hry, bude zrušena, přesněji, neaktivní hráč získá další 1 minutu na to se připojit a po tét době budou ostatní hráči mít možnost hru opustit, avšak získají prohru.
Nekativitou se myslí to, že se hráč 30 vteřin nedotkne klávesnice, myši nebo herní konzole.
Líbí se vám změny v systému, které Blizzard provedl od prvotního zveřejnění myšlenky kompetitivního hraní? Nebo se vám více líbil starý systém? Máte vůbec zájem hrát kompetitivně nebo máte Overwatch jen jako zábavu a odreagování? Své názory nám napiště do komentářů.
Zdroj: playoverwatch.com