Jak se stát lepším hráčem 1/3
i Zdroj: Tryhard.cz
Ostatní Článek Jak se stát lepším hráčem 1/3

Jak se stát lepším hráčem 1/3

derk

derk

16. 3. 2012 12:12

Tento článek je mířený na hráče, kteří rádi hrají a chtějí se zlepšit.

Reklama

Velmi stručně něco málo o mě. LoL je mojí první MOBA hrou, kterou jsem kdy hrál. Hraji ji něco kolem dvou let. Předtím jsem hrál dlouhou dobu Ultimu Online, a na poměrně vysoké úrovni Counter Strike a World of Warcraft (zaměření na pvp – arény). Ve všech hrách jsem začínal jako nováček a postupně se dopracoval poměrně vysoko.

Jak se stát lepším hráčemDokázat to může každý a stačí k tomu poměrně málo, i když to někomu nemusí jít zrovna do noty. Nejdůležitější věcí je uvědomit si, že možná nejste ten nejlepší hráč, za kterého se mnohdy považujete a určitě byste se mohli zlepšit. Když si tohle připustíte, tak máte z poloviny vyhráno. Protože možností jak se zlepšit je v dnešní době ohromné množství. Tohle bude jedna z nich a doufám, že bude pozitivně působit na širokou cz/sk scénu a pomůže řadě lidí.

Elo systémJde o systém ohodnocování jednotlivých hráčů. Podle počtu odehraných her, počtu vítězství a proher hráči získávají a ztrácejí „rating“ (neboli elo). Každý hráč je označen číslem, čím vyšší číslo, tím lepší hráč. Systém vytvořil maďarský vědec a fyzik jménem Arpad Elo. Byl vytvořen pro hru šachy a postupně se začal implementovat i do dalších her (většina počítačových her, americký fotbal, basketbal). Cílem tohoto systému je diverzifikovat hráče podle jejich zkušeností a znalostí a umožnit jim tak hru se sebou rovnými. Každý hráč se přirozeně chce dostat co nejvýše, protože to už halt máme v naší nátuře. Konkrétně v League of Legends se začíná na 1200 elo a hráči se následně vydají buďto směrem vzhůru, či naopak začnou sestupovat. Pouze 25% hráčů na celém světě se pohybuje nad 1200 elo.

Elo hellTento pojem je nejpoužívanější výmluvou hráčů LoL a samozřejmě i jiných her, kde se elo systém objevuje. Jednoduše vysvětleno znamená, že hráč se ne vlastní vinou pohybuje na nízkém ratingu a špatně se dostává nahoru. Existence tohoto pojmu je diskutabilní. Značnou míru také nese fakt, že byl elo systém vytvořen pro individuální hry. Šlo o ohodnocení jednotlivých lidí, kteří nebyli součástí žádného týmu, ale hráli sami za sebe. V týmové hře je to značně složitější, protože se mnohdy stane, že prohrajete hru, kde jste neudělali nic špatně (nebo nějakou větší chybu) a končíte například se skórem 12/1/5. Pro lepší představu to funguje tak, že máte na obou stranách pět hráčů. Čili 5:5. Pokud jste lepší než váš protihráč (například na lajně) a dokážete ho přehrát, stává se z této 5:5 hry 6:4. Samozřejmě, že jste závislý na svém týmu, ale vždy se snažte udělat, co nejvíce to jde. Řekneme si také, jak se chovat ke svým spoluhráčům. I když je neznáte a možná už je nikdy neuvidíte, v každé hře hrajete za jeden tým a máte společný cíl – vyhrát tuto hru.

Řekněme pouze to, že je řada hráčů, kteří se z tohoto „elo hell“ dostali nahoru po pár hrách, byli v naprosto stejné situaci jako všichni ostatní. Také je známým faktem, že člověk, který se jednou dostane na vyšší elo to dokáže zopakovat znovu. Obecně platí, že pokud se v ratingu dlouhou dobu neposouváte, nemusí to být nutně týmem, ale je tu i možnost, že něco děláte špatně vy. Každý den se na všech fórech, chatech a dalších zařízeních diskutuje na toto téma a každý den vídám řadu lidí, kteří si na své elo stěžují. Většinou jde o lidi pohybující se na <1200 elo, kteří odehráli stovky her a všechno svádějí na své spoluhráče. Takoví hráči moc budoucnosti opravdu nemají.

Jak se zlepšitJako první je třeba se zamyslet. Každý hráč na světě má své mouchy, nikdo nehraje perfektně, každý dělá chyby. Pokud si to dokážou připustit nejlepší hráči na světě, dokážete to také. Nejhorší věcí je žít v iluzi, že jste skvělým hráčem, který je postupně stahován ke dnu rafinovaným elo systémem a nepřejícími spoluhráči. Pouze a jedině tehdy až si uvědomíte, že je třeba se zlepšit, tak s tím budete moci něco udělat. Ještě jednou bych rád připomněl, že všichni hráči, kteří jsou teď světoznámí a živí se hráním této hry začínali od nuly. Uvědomili si, že jsou špatní a začali se zlepšovat. I tady platí pravidlo, že žádný učený z nebe nespadl.

Teď se podíváme na konkrétní aspekty, v kterých by si měl každý udělat pořádek, uvědomit si je a zlepšit se.

Nejprve bych rád rozdělil celý „výcvik“ do tří částí. Jde o theorycrafting (neboli teorii), zkušenosti (neboli praxi) a o schopnost komunikace s dalšími hráči. Každá z těchto složek je velmi důležitá. Představme si to jako vaše „staty“ na měřítku 0-100. 0 je nejméně a 100 nejvíce. Ideálně by se měly všechny rysky dotýkat čísla 100. Takto to ale nemá žádný hráč na světě.

To je zatím vše pro první část, druhá část bude rozebírat již konkrétně teoretickou složku z naší trojice. Pokračovat na další část zde.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama