fof0tuv Jungle Tier List
i Zdroj: Tryhard.cz
Ostatní Článek fof0tuv Jungle Tier List

fof0tuv Jungle Tier List

fof0t

fof0t

25. 6. 2013 09:01

Fof0t si připravil další velmi obsáhlý článek - tentokrát s názvem Jungle Tier List.

Reklama

Zdravím vás milí čtenáři!

Vzhledem k tomu, že Riot stále ještě nevydal oficiální replay systém a nemůžu tak vydat žádné video, na jehož tvorbu se strašně těším, tak jsem se rozhodl uhasit svůj redaktorský absťák alespoň článkem. Jedná se o téma, které sdružuje nejčastější dotazy na fóru („Jakého hrdinu si mám koupit“), můj inbox na facebooku („Co si myslíš o hrdinovi X?“) a dotazy od čtenářů v posledním Tryhard Podcastu („Proč už se nehraje hrdina Z?“). A tímto tématem je právě fof0tův jungle tier list!

„fof0tův“ v názvu blogu není z důvodu ukojení mého ega, ale proto, aby bylo hned jasné, že se jedná pouze a jen o můj názor, který se může logicky lišit od názoru vašeho nebo dalších čtenářů. Nemám (bohužel) patent na rozum a tak je tento tier list pouze výsledkem mých tříletých zkušeností v junglení a schopností posoudit sílu jednotlivých hrdinů v současné metagame na patchi 3.8.

Hrdinové jsou rozřazení do vrstev – v horní vrstvě v současnosti nejlepší a nejuniverzálnější hrdinové do lesa. Ve vrstvě 1 jsou hrdinové stále extrémně silní jungleři, ale něco málo jim chybí do dokonalosti. Vrstva 2 obsahuje hrdiny, kteří se hodí do určitých teamů nebo specifických kombinací. Hrdinové ve vrstvě 3 sice dokážou junglit, ale jejich práci dělají lépe snad všichni hrdinové nad nimi. V poslední vrstvě jsou hrdinové, kteří se do jungle nehodí.

Jungleři jsou také uspořádáni podle síly zleva doprava (hrdina na začátku řádku je silnější než hrdina na konci řádku).

God Tier: Nautilus, Nunu, Amumu, Hecarim, Sejuani, Rammus, Zac

Tier 1: Evelynn, Jarvan IV, Fiddlesticks, Lee Sin, Nocturne, Xin Zhao, Maokai, Volibear, Cho‘Gath, Nasus

Tier 2: Elise, Vi, Shen, Kayle, Skarner, Trundle, Dr. Mundo, Udyr, Twitch, Shaco, Malphite, Riven, Aatrox

Tier 3: Kha‘Zix, Jax, Shyvana, Warwick, Zed, Pantheon, Karthus, Morgana, Darius, Rumble, Wukong, Tryndamere, Diana, Gragas, Rengar, Jayce, Master Yi, Olaf

Shit Tier: Všichni ostatní

Vždy když budete vybírat hrdinu do lesa je potřeba, abyste zvážili, jaké hrdiny má váš tým a jaké hrdiny má nepřátelský tým.  Určitě nastane spousta příležitostí, kdy hrdina například z druhé vrstvy bude do vašeho týmu sedět lépe než hrdina z první vrstvy. Je proto potřeba nebrat tohle rozdělení slepě jako nějaké Boží přikázání, ale jako pomůcku a hlavně používat u pickování hlavu.

Pokusím se vždy pro každého hrdinu vysvětlit, proč jsem jej zařadil na to či ono místo, co si o něm myslím, co maxuji (ultimátku samozřejmě vždy první) a případně přidám i nějaký menší tip. GOD TIER

Nautilus: W > E > Q

Nautilus se dostal do čela Tier listu díky svojí všestrannosti a obrovské porci CC. Je to jeden z nejlepších gankovacích hrdinů, ale na rozdíl od například Rammuse nebo Zaca nemusí investovat skill body do gankovacích CC skillů, ale může si maxovat štít, díky kterému má velmi rychlý clear a nezaostává tak, pokud zrovna není příležitost ke ganku. Díky změně na Titans Wrath (W) je teď velmi silný i na levelech 1-4, což byla vždy jeho slabina. Navíc je stále užitečný, i když je pozadu v levelech a goldech.

Jako jeden z mála hrdinů dokáže udržet i velmi kluzké hrdiny jako jsou například Kassadin nebo Ahri. Ultimátkou, které nejde uhnout, následovanou Dredge Line (Q) a pasivkou, ukotvíte protivníka na místě a díky výraznému grafickému efektu ultimátky váš tým okamžitě ví, koho má zaměřit.

Jedinou menší slabinou je ztráta damage v lategame, ale jeho schopnost odchytit protivníka ještě před začátkem teamfightu to více než vyvažuje.

Nunu: Individuální. Counterjunglíte nebo plánujete solo draka/Barona? – Dejte body do Q. Chcete gankovat? – Dejte body do E. Blíží se lategame a vaše ADC je feedlé? – Dejte body do W.

Když se podívám na hrdiny v God tieru a zeptám se „Najděte, co sem nepatří“ tak vám musí být jasné, že Nunu. Nic moc CC, nic moc ganky, žádná iniciace. Proč mu tedy patří pomyslná stříbrná medaile? Chlupáč totiž vyniká něčím úplně jiným a to svým counterjunglením, které vyvolává nekontrolovatelný chaos v nepřátelském týmu a noční můry enemy junglerovi. Schopný hráč co časuje buffy, dokáže v podstatě vymazat enemy junglera ze hry a nepřímo tak pomoci vlastním linkám. Pokud se vám do toho podaří i pár ganků, tak můžete očekávat nějaký ragequit a nebo brzký surrender (velmi často obojí). Má také vynikající kontrolu draka i Barona, a v lategame je stále přínosem díky bloodboilu na AD carry. H4H4H4

Amumu: E > Q > W

Mému oblíbenci velmi pomohla Season 3 itemizace (zejména Spirit of the Ancient Golem) a obecně lepší dostupnost CDR itemů, díky kterým má Curse of the sad mummy směsně nízký cooldown. Super rychle čistí jungli a jeho ganky po levelu 6 těžko hledají konkurenci. V lategame si může po pár tankovacích itemech dovolit postavit Liandry‘s torment a rozdává na tanka docela neuvěřitelný AoE damage. V málo organizovaném soloQ není problém trefit ultimátku na 5 hráčů a kompletně tak obrátit teamfight ve váš prospěch.

 Hecarim: Q > W > E

Koník je v podstatě takový AD Amumu. Na žádném jiném hrdinovi ve hře není Spirit of the Elder Lizard tak OP jako právě na Hecarimovi, díky tomu, že můžete udržovat téměř 100% uptime na celém enemy teamu. Podobně jako Amumu je trošku slabší před levelem 6 a velmi dobře scaluje do lategame. Snowballuje lépe než mumie, ale zase není tak tanky a obrovské cooldowny na W a E ho drží v tier listu za Amumákem.

Sejuani: E > W > Q

Sejuani byla suverénně nejlepším hrdinou minulý patch, ale nerfy na trvání skoro všech jejích CC skillů ji sesadili z trůnu. Pořád je však extrémně silná. Rozdíly mezi Seju, Amumem a Hecarimem jsou tak minimální, že si jejich pořadí můžete dle vlastní libosti přeházet. Prasečí slečna má skvělé ganky před levelem 6, ale má pomalejší čistění jungle než její souputníci ucházející se o bronzovou medaili. I když má její ultimátka obrovský range, tak je docela těžké trefit nepřátelskou zadní linii, zvláště pokud před vámi oxiduje enemy tank.

Velkou výhodou je její itemizace, kde díky CDR a životům rozdáte hodně AoE damage i CC a k tomu potankujete. Sejuani také velmi dobře peeluje (brání) pro vlastní carry.

Rammus: E > W > Q

Rammus se netěší takové popularitě jako jiní jungleři, ale to nekoreluje s jeho sílou. Ba naopak, jeho winrate je dle lolking.net ze všech junglerů nejvyšší. Díky Powerballu se dostanete k nepříteli, než si vás stačí všimnout warda a díky Defensive Ball Curl (W) jste přirozeně tanky. V pozdější fázi hry máte možnost iniciovat teamfight odchycením prioritního nepřátelského cíle pomocí Q + Flash + Taunt. Musíte si však dávat pozor, abyste se moc nevzdálili od svého týmu. Ultimátka má tak nízký cooldown, že ji můžete používat na zabití red buffu nebo ničení věží.

Rammusova jediná nevýhoda je v tom, že pokud chcete, aby vaše ganky byly k něčemu, tak musíte maxovat Taunt (E). Každý level zvyšuje CC o 0.5s a snižuje protivníkovi armor o 5 bodů, což nejde odmítnout. Problém je ovšem v tom, když se ganky nedaří a vy musíte farmit les. Nemaxované W nabízí velmi pomalé čistění lesa a může se proto snadno stát, že začnete ztrácet v levelech. Na druhou stranu pokud se první dva ganky podaří a vy si budete moct koupit mobility boty s homeguardem, tak hot wheel autíčko Rammus většinou dominuje zbytek hry.

Zac: E > Q > W

Zac má v podstatě Malphitovu ultimátku na v lategame až osmisekundovém cooldownu (Elastic Slingshot – E). V počáteční fázi hry mu umožní ignorovat wardy dlouhým skokem přes skály nebo z křoví. Navíc díky pasivce se nemusíte bát iniciovat do nepřátelského týmu a samotný rozpad na buňky nutí nepřítele k přehodnocení focusu. CC z E i ultimátky nejde zrušit a k tomu je AoE. Všechny Zacovi skilly jsou AoE a může tak v lategame rozdat nezanedbatelný damage. Menší mírou trpí stejným problémem jako Rammus – pokud maxujete E, tak obětujete jungle clear za lepší ganky.TIER 1 Evelynn: Q > E > W

Evelynn je nejvýše položený jungler, který nesplňuje typický junglerský archetyp – tank s tuny CC. Proto je potřeba, aby tuto roli doplnil v týmu někdo jiný (typicky top laner). Evelynn má schopnost kompletně ignorovat nepřátelské Sight wardy, vlhký to sen každého gankera, ale je vykoupen tím, že Eve nemá až do levelu 6 žádné CC a i po něm jen jeho nejslabší formu – slow, navíc s vysokým cooldownem. Velmi dobře snowballuje a zároveň scaluje do lategame (což se o jiných pubstomp hrdinech říci nedá (Shaco, Lee Sin)).

Jarvan IV: Q > E > W

Zatímco na začátku Season 3 panovali v jungli bruiseři, tak jsme změnou itemizace a sadou nerfů a buffů udělali aspoň v mých očích pomyslné kolečko a jsme zpátky v S2, kde CC tankové vládnou jungli. Proto ačkoli považuji Jarvana za nejsilnějšího jungler bruisera, tak jsem ho umístil až do druhého tieru. V lese není tolik peněz, abyste jej mohli jet na kombinaci dmg a tanka a musíte jet full tank a pak je tím pádem lepší hrát hrdiny, kteří scalují dobře s tank itemy a mají díky nim větší damage (Nautilus, Sejuani).

Jarvan má skvělé ganky už od druhého levelu navíc okořeněné možností vyhnout se wardám. Každé E+Q kombo vám přinese buď protivníkův flash a nebo kill. Cataclysm (R) má stejný účinek. To jej dělá velmi silným proti hrdinům, kteří nemají vrozený escape skill (Varus, Ashe, Lux…). Na druhou stranu proti hrdinům jako Riven, Ezreal nebo Kassadin je jeho ultimátka v podstatě k ničemu.

Fiddlesticks: W > Q > E

Fiddle je po Eve další AP jungler, ale trošku z jiného soudku. Osobně mi vůbec nesedí, ale dokážu ocenit jeho sílu. Má skvělý sustain a dokáže vysolovat draka a s malou pomocí i barona. Třísekundový ranged fear, který ani není skillshot je s prominutím bullshit. To jak se povede ultimátka určuje výsledek celého teamfightu, proto ji vždy začínejte castit ať vás enemy nevidí. Stejně jako Eve nejde pickovat do každého teamcompu, protože potřebujete frontline. K tomu si ještě musíte dávat pozor na hrdiny s knockbackem (Janna, Xin, Gragas). Velmi dobře scaluje do lategame.

Lee Sin: E > W > Q

Lee je hrdina s největším potenciálem ve hře, ale jak už jsem se zmiňoval v podcastu, tak je třeba ho mít nahraného. Pokud ho mainujete, znáte za něj všechny triky, dokážete plynule používat všechna komba a trefujete Qčka i se zavázanýma očima, tak si jej můžete šoupnout do God tieru.

Jeho early game je neuvěřitelně dominantní a proto musíte vědět jak ji využít. Pokud se vám za Leeho nedaří early game, tak v late game už to nedoženete. Když se mě někdo zeptá jak counterovat Lee Sina, tak mu řeknu, že uhýbat Qčku a počkat na lategame.

Nocturne: Q > E > W

Podobně jako Lee je to skvělý duelista a counterganker, který vyniká v malých fightech 2v2, 3v2 díky spellštítu a jeho single target skillům. Early game ganky jsou OK. Můžete v podstatě gankovat jen ty linky, kde se můžete někomu dostat do zad. Ovšem od šestky začíná ta pravá legrace. Téměř každé použití ultimátky by mělo znamenat kill. To je však vyváženo retardovaně vysokým cooldownem - 180s. I Amumu se svou AoE stun ulti má o 30s nižší cooldown.

Xin Zhao: E > Q > W

Opět se nabízí srovnání s Lee Sinem v jeho early game dominanci, silnými ganky a 1v1 bojem. Xin je ovšem daleko přímočařejší – jakmile jdete in tak jste prostě in a nemůžete zpět. Má hodně hrubé síly, ale moc s ním nevymyslíte. Je velmi ceněn proti AoE týmům díky knockbacku na ultimátce.

Maokai: Q > W > E

Maokai nám trochu upadl na popularitě, nejspíše z důvodu, že se jej velmi dlouhou dobu nedotkly žádné balance změny. Stále se však jedná o silného junglera, který se hodí zejména proti AoE týmum, kde můžete dobře umístit ultimátku a uchránit tak svůj tým od pořádné porce damage. Má hrozný mana management, bez mana itemů nebo blue buffu jste pořád bez many. Je silný ve všech fázích hry, ale na druhou stranu v ničem extra nevyniká.

Volibear: E > W > Q (spirit stone), W > E > Q (madreda)

Volibeara polechtal Morellův nerfhammer a už ho tolik nevidíme. Nemá tolik CC jako ostatní tankové a jeho damage není o tolik vyšší, aby to donutilo hráče jej pickovat. Má vysoké cooldowny, vyvážené relativně vysokým base damage na skillech (W tuším nejvyšší ve hře). Exceluje laneganky – před Volibearem se zapnutým ghostem a Rolling Thunder (Q) neuteče ani Ezreal, který má dva flashe. Pasivka jej dělá tanky hlavně v early game, kde lze enemy lehce nabaitit a přechytračit.

Cho’Gath: E > W > Q

Podobně jako Maokai patří k partě populární v Season 2. Od té doby přišel pouze lehký nerf na Feral Scream (W). Cho byl můj zřejmě nejlepší hrdina v minulé sezóně a na MČR jsem s ním dal carry big. Když nad tím tak přemýšlím, tak sám nevím, proč jsem jej v S3 nehrál. Mrzí mě to a slibuju, že ti to vynahradím Cho. Vyniká dobrými ganky, kontrolou buffů, draka/Barona a Battlecast skinem.

Nasus: E > W > Q

Stejně jako Voliho, i Nasuse zpopularizoval Diamondprox a oběma hrdinům vykoledoval nerf na jejich nejsilnější CC skill. V Nasusově případě je to však jeho jediný CC skill a to zapříčilo nejen propad v popularitě, ale i winrate. I přesto, že jeho silné stránky (solovaní draka, tank s lategame damage, sexy hlas) tu stále jsou, tak jsou zastíněny slabým CC skillem, který je účinný jen na AD carry a absencí gapcloseru.

Ke zbytku hrdinů se vyjádřím v další části.

V komentářích mi můžete napsat, co o rozložení myslíte. Pokud budete komentovat, že některý hrdina by měl být výše/níže, tak prosím připojte i opodstatnění vašich myšlenek. Já znovu pro jistotu zdůrazním, že tento tier list je pouze mým názorem a jako takový jej prosím respektujte. Já vám děkuji za přečtení a těším se na vaše komentáře!

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama