TFT 11.9 Patch notes
i Zdroj: Tryhard.cz
TFT novinky TeamFight Tactics Článek TFT 11.9 Patch notes

TFT 11.9 Patch notes

Ajkaaa

Ajkaaa

27. 4. 2021 20:00

Dlouho očekávané TFT: Reckoning je tady!

Reklama

Je to tady. Temnota zamířila na naše herní desky a pohltila i některé předměty. Čeká nás vzrušující období plné učení se a porozumění novým šampionům a třídám. Obojí jsme popsali ve starším článku, dnes se k nim už tedy vracet nebudeme. Podíváme se však na změny a novinky v celém herním systému, rankedech, nebo třeba první Lab mód – Hyper roll. Informací je spousta, tak se do nich můžeme pustit!


Obsah


Reckoning Pass

Vrací se nám další možnost zakoupení vylepšení herního passu. Reckoning Pass+ bude v obchodě za 1295 RP. Jak už jsme zvyklí, nezáleží na tom, zda si koupíte vylepšení rovnou, nebo až ke konci setu. Odměny odemknete hned po zakoupení a zpětně si je můžete vyzvednout. Takto si alespoň nemusíte lámat hlavu s tím, jestli budete hrát dost často, abyste jej využili.

TFT 11.9 Patch notes

Placená verze passu bude obsahovat např.:

  • Emoty: God King Faceoff, Evil Grin, Please Ruin Me,...
  • Nové Boom efekty
  • Star Shards
  • Vajíčka Malých legend
  • Skiny na arény: Sanctum of Order, Realm of Harmony, Court of Chaos
  • Chaos Pengu a Chaos Sprite

Na konkrétní odměny a nové Malé legendy se můžete podívat v oficiálním článku zde. Hned po aktualizaci si je všechny ale budete moct prohlédnout přímo v klientovi.


Hodnocený systém

  • Hned po aktualizaci budete mít opět možnost stoupat žebříčkem. Grandmaster a Challenger divize jsou odemčeny.
  • Všichni začínají Reckoning v Iron II.
  • Prvních 5 hodnocených zápasů nebudete ztrácet žádné LP při dosažení spodní poloviny tabulky. Za top 4 místa dostanete větší množství LP.
  • Odměny za ranked ve Fates dostanete na patchi 11.10.
  • Hráči, kteří dosáhli Gold+ v kterékoliv části Fates dostanou Victorious Protector Legendu. Ti, kteří si vybojovali Gold a výše po obě části Fates, získají i Triumphant Protectora.
  • Hodnocené hry v Hyper roll budou fungovat trochu jinak. Všichni začínají v “Gray tier” a stoupají v systému barev až do Hyper tier.

Hyper roll

TFT 11.9 Patch notes

Do hry se s novou aktualizací dostává první Teamfight Tactics mód a je jím Hyper roll. Má dost věcí společných s běžným TFT, ale existuje převážně proto, aby si otestoval vaše schopnosti budování kompozic a rychlých reflexů. Už jsme se o něm zmínili dříve.


Mechaniky Reckoning

Mechanika Chosen jednotek se s námi loučí a nahrazuje ji mechanika Shadow – stínových – předmětů.


Shadow předměty

  • Shadow komponenty se mohou objevit v každém kolotoči po tom úplně prvním. Stejně tak na ně můžete narazit v Armory – Zbrojnici.
  • Pro Shadow předmět vám stačí jen jeden Shadow komponent. Druhý komponent může být normální, ale i dva Shadow komponenty tvoří Shadow předmět.
  • Když je správně použijete, Shadow předměty budou silnější než ty obyčejné. Dávejte si však pozor, protože občas vašemu týmu i dost ublíží.

Zbrojnice – The Armory

  • Zbrojnice je speciální obchod, jenž se objeví v liště jednou za pár kol místo nabídky šampionů. Jednoduše si zadarmo vyberete jeden předmět. Můžete (a možná byste i měli) si odtud vybrat i Shadow komponent.

Systém

Pohyb jednotek

  • Staré: Pokud se cíl dané jednotky posune z jejího dosahu, posune se k němu o 1 pole. Pokud stále nedosáhne, přehodnotí svůj cíl.
  • Nové v Reckoning: Pokud se cíl dané jednotky posune z jejího dosahu, jednotka zhodnotí, zda bude stačit přesunutí o 1 pole. Pokud dojde k výsledku, že to nestačí, změní svůj cíl.
  • Assassinové nyní skočí předtím, než se jednotky pohnou na začátku boje z místa.

Generování many

“V předchozích setech hodně tanky předmětů znamenalo, že daná jednotka dobře generovala manu. Nyní už stackování defenzivních předmětů nebude přehnaně generovat manu, ale stále se vyplatí jej využívat.”

  • Staré: 6% obdrženého poškození se před “zmírněním” předměty mění na manu.
  • Nové v Reckoning: 1% před zmírněním předměty a 7% poškození obdrženého skrze předměty se mění na manu.

Aktualizace konvence schopností a předmětů

“Některé termíny jsou upraveny kvůli jednotě hry.”

  • Dosah útoků se nyní počítá v Hexech – jednotlivých polích.
  • Spell Power je přejmenována na Ability Power.
  • Základní útoky jsou přejmenovány jen na “útoky”.
  • Veškeré fyzické poškození ze schopností i útoků nyní může kriticky zasáhnout a dá se mu vyhnout.
  • Všechny aktivní schopnosti (tedy všechny mimo pasivní schopnosti, třeba Silver Bolts od Vayne) nyní jdou zablokovat pomocí Trap Claw.
  • Ikony předmětů byly aktualizovány.

Záře karet v obchodě

  • Pokud už vlastníte kopii šampiona, na kterého jste právě narazili v obchodě, jeho karta bude v obchodě zářit, abyste jej nepřehlédli.

Šance na šampiony

Ve Fates bylo jednodušší vytvořit 3-hvězdičkovou jednotku díky Chosen mechanice. Pro Reckoning jsou tedy šance na šampiony v obchodě pozměněny.

  • Úroveň 7: 22/35/30/12/1% → 19/35/30/15/1%
  • Úroveň 8: 15/25/35/20/5% → 15/20/35/25/5%

Čas v jednotlivých kolech

  • Úvodní kolotoč: Čas než budete vpuštěni k postavám: 13 sekund → 11 sekund
  • Úvodní kolotoč: Čas na výběr postavy: 10 sekund → 8 sekund
  • Plánovací fáze 1-2: 12 sekund → 6 sekund
  • Plánovací fáze 1-3: 20 sekund → 15 sekund
  • PVE kola – příchod: 6 sekund → 4 sekundy
  • Výběr postav na všech kolotočích: 8 sekund → 6 sekund
  • Čas navíc pro finálové výběry postav na všech kolotočích: 5 sekund → 3 sekundy

Šance na kolotoči

  • Fáze 2 a 4: jeden od všeho: 80% → 76%
  • Fáze 2 a 4: jeden od všeho + 1 Spatula: 15% → 22%
  • Fáze 2 a 4: 3 Spatula + náhodné předměty: 5% → 2%
  • Fáze 3: jeden od všeho: 30% → 50%
  • Fáze 3: 9 náhodných komponentů 50% → 33%
  • Fáze 3: jeden od všeho + 1 Spatula: 15%
  • Fáze 3: 3 Spatula + náhodné předměty: 5% → 2%

Aktualizace rozhodnutí remízy

Pokud nestačí předchozí dva způsoby rozhodnutí výherce – negativní životy a životy před eliminací, rozhodne o vítězi třetí způsob, viz níže.

  • Hráč, jenž vyhrál poslední kolo před tímto nerozhodným, bude mít přednost v rozhodování vítěze.

Změny předmětů

Snížení základních statistik předmětů

  • Spell Power – Ability Power (AP)
  • BF Sword – AD: 15 → 10
  • Recurve Bow – rychlost útoků: 15% → 10%
  • Needlesly Large Rod – AP: 15 → 10
  • Chain Vest – brnění: 25 → 20
  • Negatron Cloak – odolnost vůči magii: 25 → 20
  • Giant’s Belt – zdraví: 200 → 150
  • Sparring Gloves – šance na kritický zásah: 10% → 5%
  • Některé předměty sestavené ze Sparring Gloves ztratily 5% dodge.
  • Infinity Edge neztratilo 5% kritického zásahu, protože na něm chce Riot nechat 100% šance na kritický zásah.

Aktualizace klasických předmětů

Následující předměty jsou Unikátní (nestackovat, nebude to dobře fungovat): Trap Claw, Sunfire Cape, Guardian Angel, Frozen Heart.

Bloodthirster

  • Nový efekt: Potom, co jeho nositel poprvé ztratí pod 40% zdraví, získá štít, který se rovná 30% jeho maximálního zdraví a trvá 5 sekund. Stále dává Lifesteal.

Dragon’s Claw

  • Rework: Přidává 200 bonusové odolnosti vůči magii (včetně komponentů).

Frozen Heart

  • Zpomalení rychlosti útoků: 50% → 35%
  • Dosah: 1 → 2 pole

Gargoyle Stoneplate

  • Brnění a odolnost vůči magii za nepřítele: 20 → 18

Hand of Justice

  • Nyní dodává +40 AD a AP místo +40% zvýšeného poškození.

Luden’s Echo

  • Mění se na Archangel’s Staff.

Archangel’s Staff

  • Kdykoliv jeho nositel sešle kouzlo, získá AP, jež je rovno 35% jeho maximální many.

Quicksilver

  • Štít proti CC efektům – doba jeho trvání: 10 → 12 sekund

Rapid Firecannon

  • Bonusový dosah útoků: +200% → +1 pole
  • Rychlost útoků: 20% → 40% – velká kompenzace ztráty dosahu.

Redemption

  • Rework: jednotka, která nese Redemption, vysílá auru šampionům vzdáleným 1 pole, čímž je léčí o 25% jejich chybějícího zdraví každých 5 sekund. Spojenci, na které dosáhne tato aura také obdrží o č0% snížené poškození z AOE útoků.

Morellonomicon

  • Redukce léčení: 75% → 50%

Runaan’s Hurricane

  • Poškození střel: 80% → 75% AD

Spear of Shojin

  • Nyní dodává manu za útok místo za zásah, tudíž mizí synergie s Hurricane.
  • Mana za útok: 5 → 8

Statikk Shiv

  • Už nemůže kriticky zasáhnout.
  • Průchod odolností vůči magii: při kritickém zásahu → při zásahu
  • Průchod odolností vůči magii: 60% → 70%
  • Průchod odolností vůči magii: 6 → 5 sekund
  • Proc poškození: 70

Titan’s Resolve

  • Stacky tohoto předmětu nyní zvyšují AD a AP o 2 místo zvýšení poškození o 2%.

Zeke’s Herald

  • Rychlost útoků: 30% → 25%

Zephyr

  • Odteď prochází efekty imunity před CC – Quicksilver, Verdant.

Zz’Rot

  • Taunt efekt se nyní aktivuje okamžitě. Taunt je efekt, který už nenutí nepřátele honit se za protivníkem po dobu jedné sekundy. Místo toho může nepřítel jednou přehodnotit cíl, pokud se dostal z dosahu.
  • Zdraví a AD nyní škáluje podle aktuální fáze hry (s maximem ve fázi 5) namísto úrovně nositele.
  • Vyvolané jednotky (Abomination’s Monstrosity) v patchi 11.9 nevyvolají poskoka z Voidu, ale v následujících aktualizacích se v menší kapacitě objeví. Takto se momentálně řeší problém, který se vyskytl na PBE. Platí to o Zz’Rotu i jeho Shadow verzi.

Shadow předměty

Sacrificial Infinity Edge Přidá 75% šance na kritický zásah (včetně komponentů). Každý bod šance na krit. zásah nad 100% se mění na +1% poškození kritickým zásahem. Nositel také získá 30% poškození kritickým zásahem. Vždy, když kriticky zasáhne, udělí 3% svého maximálního zdraví sobě jako true poškození. Unikátní – 1 za šampiona. BF Sword a Sparring Gloves
Dark Shroud of Stillness Když zápas začne, držitel vystřelí paprsek před sebe i za sebe. Ten ovlivní první seslání schopnosti nepřátel i spojenců, které paprsek zasáhne. Jejich maximální mana se zvýší o 65% dokud poprvé nesešlou kouzlo. Unikátní – 1 za šampiona. Chain Vest a Sparring Gloves
Trickster's Gloves

Na začátku každé plánovací fáze si nositel “obleče” 2 dočasné předměty. Ty jsou pokaždé Shadow.

(Zabere 3 místa pro předměty)

Sparring Gloves a Sparring Gloves

Vengeful Trap Claw Zablokuje první schopnost, která držitele předmětu zasáhne, poté jej teleportuje k nepříteli, který schopnost seslal. Obě jednotky se poté zaměří a udělují si navzájem o 25% větší poškození. Sparring Gloves a Giant’s Belt
Caustic Quicksilver Nositel je imunní vůči CC efektům po dobu celého zápasu, avšak obdrží -20% maximálního zdraví. Unikátní – 1 za šampiona.

Sparring Gloves a Negatron Cloak

Final Whisper

Nepříteli, kterého nositel kriticky zasáhl, se sníží brnění a odolnost vůči magii o 50% na 5 sekund. Brnění a odolnost vůči magii nositele se však také sníží, a to o 25%. Unikátní – 1 za šampiona.

Sparring Gloves a Recurve Bow
Sacrificial Gauntlet Schopnosti a true poškození nositele může kriticky zasáhnout. Nositel také získá +40% poškození kritickým zásahem a 20% šanci na kritický zásah. Po seslání schopnosti nositel ztratí 15% svého maximálního zdraví.

Sparring Gloves a Needlessly Large Rod

Hand of Vengeance

Na počátku zápasu obdrží nositel:

  • +40 AD a AP
  • Léčení útoky a schopnostmi za 40% uděleného poškození

Tyto bonusy vyprší po každém zabití a opět se obnovují.

Sparring Gloves a Tear
Spectral Spear of Shojin Útoky nositele obnoví 14 many za zásah. Nositel uděluje o 20% poškození méně.

Tear a BF Sword

Frozen Dark Heart

Snižuje rychlost útoků všech nepřátel v okolí 2 polí o 50%. Rychlost útoků spojenců (kromě nositele) v okolí 1 pole je snížena o 50%. Unikátní – 1 za šampiona.

Tear a Chain Vest
Sacrificial Redemption Nositel vyzařuje léčivou auru svým spojencům (sebe neléčí), která léčí 20% chybějících životů každých 5 sekund. Pokaždé, co k tomuto dojde, se nositel zraní o 10% aktuálního zdraví jako true poškození. Tear a Giant’s Belt
Chalice of Malice Na počátku boje získají 1 pole vzdálené jednotky ve stejné řadě, jako je nositel, 45 AP až do konce zápasu. On sám 20 AP ztratí. Tear a Negatron Cloak
Statikk Stiletto Každý druhý útok nositele vypustí blesk, jenž zasáhne 4 nepřátele, udělí 70 magického poškození a sníží jim odolnost vůči magii o 70% na 5 sekund. Nositeli se sníží AD o 33%. Tear a Recurve Bow
Archdemon's Staff of Immortality S každým sesláním schopnosti získá nositel prázdné maximální zdraví, které se rovná 300% jejich many. Nositel se poté vyléčí o tolik zdraví, které tímto získal. Tear a Needlessly Large Rod
Very Dark Blue Buff

Nositel získá 15 many po seslání jeho schopnosti. Pokud má méně než 60% životů, získá many 50. Unikátní – 1 za šampiona.

Tear a Tear
Hextech Gunblade of Immortality Nositele léčí nejbližší spojence, kterým chybí životy, 60% jeho uděleného poškození (true i ze schopností). Sebe tímto nevyléčí. BF Sword a Needlessly Large Rod
Locket of the Silver Lunari Na počátku zápasu získá nositel a spojenci v dosahu 2 polí ve stejné řadě 60 brnění a odolnosti vůči magii, ale za každý útok se jim sníží mana o 5. Needlessly Large Rod a Chain Vest
Mor-evil-lonomicon Když nositel udělí magické poškození svou schopností, zapálí svůj cíl, čímž udělí 100% maximálního zdraví cíle jako true poškození po dobu 25 sekund a sníží mu léčení o 50%. Schopnost nositele však udělí o 50% méně poškození. Unikátní – 1 za šampiona. Needlessly Large Rod a Giant’s Belt
Ionic Dark-Spark Nepřátelé a spojenci v dosahu 2 polí jsou “zapáleni”, pokud sešlou kouzlo, čímž obdrží magické poškození škálující z jejich maximální many. Nepřátelé obdrží 200% z max. many a spojenci 100%. Kdykoliv je někdo zapálen/zasažen, nositel získá 5 AP až do konce zápasu. Needlessly Large Rod a Negatron Cloak
Guinsoo's Sacrificial Rageblade Útoky přidávají +9% rychlosti útoků do konce zápasu. Bonusová rychlost útoků se může stackovat. Nositel dostane 2,5% jeho maximálního zdraví jako true poškození při každém útoku. Needlessly Large Rod a Recurve Bow
Rabadon's Caustic Deathcap Přidá 100 bonusového AP (včetně komponentů) a -20% maximálního zdraví. Needlessly Large Rod a Needlessly Large Rod
Caustic Deathblade Přispění v zabití přidá nositeli +15 AD po celý zápas. Tento efekt se stackuje (začíná na 3). Nositel obdrží -20% maximálního zdraví. BF Sword a BF Sword
Fallen Guardian Angel Zabraňuje nositeli poprvé umřít, pouze jej znehybní. Po 2 sekundách se vrátí do boje s 80% životů a setřese ze sebe veškeré negativní efekty. Jeho rychlost útoků je však snížena o 50% do konce zápasu. Unikátní – 1 za šampiona. BF Sword a Chain Vest
Zeke's Bleak Herald Když zápas začně, nositel sníží rychlost útoků všech spojenců vzdálených 1 pole ve stejné řadě o 25%. Sám však získá +40% k rychlosti útoků za každého ovlivněného spojence. BF Sword a Giant’s Belt
Riskthirster Nositel se léčí o 40% uděleného fyzického poškození. Pokaždé, co se vyléčí na 90% zdraví, získá 30% rychlosti útoků na 3 sekundy (nestackuje se). Nositel si však také ubere 33% maximálního zdraví na začátku boje. BF Sword a Negatron Cloak
Evil Giant Slayer Schopnosti a útoky nositele udělují 50% bonusového poškození. Pokud má jeho cíl méně než 1100 maximálního zdraví, jeho schopnosti a útoky dají o 15% méně poškození. BF Sword a Recurve Bow
Titan's Revenge Každé 3 sekundy se další útok nositele rovná 25% toho, co udělil od posledního posíleného útoku jako true poškození. Recurve Bow a Chain Vest
Unstable Zz'Rot Portal Po smrti nositele je vyvolaná jednotka – Construct a dále za něj bojuje. Když zemře i ona, udělí nepřátelům vzdáleným 1 pole 600 true poškození. Giant’s Belt a Recurve Bow
Runaan's Untamed Hurricane Nositelovy útoky vystřelují další střely na 2 blízké protivníky a udělují 50% nositelova AD. Tyto střely mohou kriticky zasáhnout, ale neaktivují on-hit efekty. Recurve Bow a Negatron Cloak
Eclipse Cape

Každé 1,5 sekundy je náhodný nepřítel v dosahu 3 políček zapálen v hodnotě 25% jeho maximálního zdraví po dobu 10 sekund. Jakékoliv obdržené léčení se mu snižuje o 50%. Nositel je však také zapálen a to o 4% jeho max. zdraví každou sekundu a jakékoliv léčení, které obdrží je sníženo o 50%. Unikátní – 1 za šampiona.

Giant’s Belt a Chain Vest
Warmog's Sacrificial Armor Přidá 1800 bonusového zdraví (zahrňuje komponenty). Nositel obdrží 100 true poškození každou sekundu. Giant’s Belt a Giant’s Belt
Turbulent Zephyr Na začátku boje vyvolá nositel vír na druhé straně arény, čímž oddělí nepřítele z boje na 8 sekund. Jakmile se tento protivník vrátí do boje, získá 30 AD a AP do konce zápasu. Ignoruje CC imunitu. Unikátní – 1 za šampiona. Giant’s Belt a Negatron Cloak
Gargoyle Stoneplate of Immortality Nositel se léčí o 45 životů každé 2 sekundy za každou jednotku, která si jej zvolí za cíl. Negatron Cloak a Chain Vest
Refracted Bramble Vest Přidá 200 bonusového brnění (zahrňuje komponenty). Chain Vest a Chain Vest
Refracted Dragon's Claw

Snižuje příchozí magické poškození o 15%.

Neguje bonusové poškození z příchozích kritických zásahů.

Negatron Cloak a Negatron Cloak
Rapid Deathcannon Zvyšuje nositelův dosah o 1 pole. Navíc přidává 40% rychlosti útoků, pokud v okolí 2 polí nejsou žádní nepřátelé. Útoky nositele nemohou minout. Recurve Bow a Recurve Bow

Spatula předměty

Jak jsme zvyklí, Spatula nám umožňuje v kombinaci s jednotlivými předměty přidat jakékoliv jednotce jinou třídu. Protože nová mechanika umožňuje nespočet možností kombinování Spatuly, mrkněte se na konec článku na tento cheat sheet!

TFT 11.9 Patch notes

Tak co, zaujal vás nový set? Máte už zkušenosti z PBE? Pochlubte se nám v komentářích!

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama