Nový set s názvem Reckoning dorazil na testovací server PBE a přinesl kromě nových šampionů, tříd a původů také novou mechaniku – zbrojnici a stínové předměty.

Cheat sheet si můžete prohlédnout zde.

Armory – Zbrojnice

Tento obchod se čas od času objeví místo výběru šampionů ke koupi. Vy si v něm můžete zdarma vybrat jeden předmět ze dvou. Hyper-roll kompozice zde tedy získávají určitou výhodu.

Shadow Items – Stínové předměty

Stínové předměty se mohou objevit na kolotoči nebo ve zbrojnici, obvykle získáte za hru dva až čtyři. Předměty sestavené ze stínových komponentů mají upravený efekt, ve většině případů jsou silnější, ale může nastat situace, kdy vám stínový předmět spíše uškodí. Zde jsou tři příklady.

Zeke’s Evil Herald
Místo obvyklého přidání rychlosti útoků spojencům vedle jim naopak rychlost útoků sníží a přidá ho nositeli předmětu.
Rabadon’s Cursed Deathcap
Místo obvyklého přidání AP přidá tento předmět ještě více AP, ubere však nositeli maximální životy.
Guinsoo’s Evil Rageblade
Zatímco obyčejný Rageblade přidává rychlost útoků s každým stackem, tento předmět přidá ještě více rychlosti útoků, ale zároveň vysává z nositele procenta maximálních HP.

Nové původy

Abomination

  • 2/3/4/5
  • Jakmile zemřou tři spojenci, probudí se monstrum (mrtvý Sion), to se stává silnější s úrovní Abomination jednotek. Monstrum také dostane kopii předměty z každého ze tří Abomination šampionů nejblíže k hrobu na začátku kola.
  • Šampioni: Kalista, Brand, Nunu, Ryze

Coven

  • 3
  • Na začátku kola je Coven šampion nejblíže středu vašich Coven šampionů zvolen jako velitel a dostane 50% AP.
  • Šampioni: Lissandra, Leblanc, Morgana

Dawnbringer

  • 2/4/6/8
  • Dawnbringer šampioni si vyléčí část svého maximálního zdraví, když jim poprvé klesnou HP pod 50%. Když se tak stane, všichni spojenečtí Dawnbringer šampioni získají +10% bonusového poškození.
  • Šampioni: Gragas, Kha’Zix, Soraka, Nidalee, Riven, Karma, Garen

Draconic

  • 3/5
  • Na konci kola dostanete na vaši střídačku dračí vejce. Čím větší je, tím déle trvá, než se vylíhne, a tím větší z něj dostanete odměnu.
  • Šampioni: Udyr, Sett, Ashe, Zyra, Heimerdinger

Dragonslayer

  • 2/4
  • Dragonslayer šampioni dostanou bonusové AP. Poté, co první spojenecký Dragonslayer zabije nebo pomůže zabít nepřátelskou jednotku s nejméně 1400 životy, všichni spojenci dostanou bonusové AP do konce kola.
  • Šampioni: Trundle, Pantheon, Diana, Mordekaiser

Eternal

  • 1
  • Vlk se oddělí od jehněte a funguje jako samostatná jednotka. Nepočítá se do vašeho limitu šampionů a obdrží všechny bonusy z předmětů jehněte.
  • Šampioni: Kindred

Forgotten

  • 3/6/9
  • Forgotten šampioni získají bonusové AD a AP. Každý předmět držený Forgotten šampiony zvýší tyto bonusy o 10%, stackuje se až 4×.
  • Šampioni: Warwick, Vayne, Hecarim, Thresh, Viktor, Katarina, Draven, Ryze, Viego

Hellion

  • 3/5/7
  • Hellion šampioni získají bonus k rychlosti útoků. Kdykoli Hellion zemře, objeví se znovu, ale bez předmětů a o jeden tier slabší.
  • Šampioni: Ziggs, Kled, Poppy, Kennen, Lulu, Teemo

Ironclad

  • 2/3
  • Všichni spojenci získají bonusový armor.
  • Šampioni: Nautilus, Rell, Jax

Nightbringer

  • 2/4/6/8
  • Nightbringer šampioni získají štít na 8 sekund o velikosti několika procent svých maximálních HP, když jim poprvé klesnou životy pod 50%. Když tento efekt nastane, Nightbringer šampioni získají bonusové poškození.
  • Šampioni: Vladimir, Sejuani, Lee Sin, Morgana, Yasuo, Aphelios, Diana, Darius

Redeemed

  • 3/6/9
  • Redeemed šampioni získají bonus k armoru, magic resistu a AP. Když zemřou, rozdělí tento bonus mezi zbývající Redeemed spojence.
  • Šampioni: Aatrox, Leona, Syndra, Varus, Lux, Rell, Vel’Koz, Kayle

Revenant

  • 2/3
  • Po první smrti Revenant šampioni obživnou. Poté udělují a dostávají o 30% zvýšené poškození.
  • Šampioni: Nocturne, Ivern, Volibear

Verdant

  • 2
  • Na šampiony začínající kolo vedle alespoň jednoho Verdant šampiona neplatí CC efekty během prvních 3 sekund souboje.
  • Šampioni: Ashe, Taric, Kayle


Nové třídy

Assassin

  • 2/4/6
  • Na začátku kola Assassini skočí do zadních řad protihráče. Schopnosti Assassinů mohou kriticky zasáhnout, assassini navíc mají bonusovou šanci na kritický zásah a bonusové kritické poškození.
  • Šampioni: Kha’Zix, Leblanc, Katarina, Nocturne, Diana, Viego

Brawlers

  • 2/4
  • Brawler šampioni získají bonusové HP.
  • Šampioni: Gragas, Warwick, Sett, Nunu, Volibear

Caretaker

  • 1
  • S Heimerdingerem na bojiště vstoupí i malé dráče, které získá 100% Heimerova attack speedu a obnoví Heimerovi 50 many, pokud samo zemře.
  • Šampioni: Heimerdinger

Cavalier

  • 2/3/4
  • Cavalier šampioni se pohybují rychle. Zároveň dostávají nižší poškození. Na začátku kole a také poté, co se rychle přesunou k nepřátelskému šampionovi se tento efekt zdvojnásobí po dobu 4 sekund.
  • Šampioni: Kled, Hecarim, Sejuani, Rell

Cruel

  • 1
  • Teemo nestojí zlato ale životy vaší malé legendy, prodat lze však pouze za zlato.
  • Šampioni: Teemo

God-King

  • 1
  • Pokud máte přesně jednoho God-King šampiona, uděluje 30% bonusového poškození do svých rivalů.
    • Rivalové Garena: Forgotten, Nightbringer, Coven, Hellion, Dragonslayer, Abomination, Revenant
    • Rivalové Dariuse: Redeemed, Dawnbringer, Verdant, Draconic, Ironclad
  • Šampioni: Darius, Garen

Invoker

  • 2/4
  • Všichni spojenci získávají více many ze svých základních útoků.
  • Šampioni: Syndra, Ivern, Karma, Teemo

Knight

  • 2/4/6
  • Všichni spojenci blokují přesný počet příchozího poškození ze všech zdrojů.
  • Šampioni: Leona, Poppy, Nautilus, Thresh, Taric, Darius, Garen

Legionnaire

  • 2/4/6/8
  • Legionnaire šampioni získají bonus k rychlosti útoků a jejich první útok po použití schopnosti je vyléčí o 50% uděleného poškození.
  • Šampioni: Aatrox, Kalista, Riven, Yasuo, Draven, Mordekaiser, Kayle

Mystic

  • 2/3/4
  • Všichni spojenci získají bonusový magic resist.
  • Šampioni: Lulu, Morgana, Lux, Ryze, Kindred

Ranger

  • 2/3
  • Po čtyřech sekundách získají Ranger šampioni bonus k rychlosti útoků. Toto se poté opakuje vždy po 4 sekundách.
  • Šampioni: Vayne, Varus, Ashe, Aphelios, Kindred

Renewer

  • 2/4
  • Renewer šampioni si léčí část maximálního zdraví každou sekundu. Pokud jsou plné vyléčení, obnovují si místo zdraví manu.
  • Šampioni: Lissandra, Vladimir, Soraka, Ivern, Heimerdinger

Skirmisher

  • 3/6
  • Skirmisher šampioni získají na začátku kola štít a každou sekundu si zvyšují AD.
  • Šampioni: Udyr, Trundle, Kennen, Lee Sin, Nidalee, Pantheon, Jax, Viego

Spellweaver

  • 2/4
  • Spellweaver šampioni mají zvýšené AP a získají další bonus k AP pokaždé, když šampion použije schopnost (stackuje se až 10×).
  • Šampioni: Ziggs, Brand, Viktor, Zyra, Vel’Koz


Nové jednotky a jejich schopnosti

Tier 1

Aatrox

  • Redeemed, Legionnaire
  • Aatrox udeří svůj cíl, udělí poškození a vyléčí se.

Gragas

  • Dawnbringer, Brawler
  • Gragas se napije ze svého sudu a na 4 sekundy dostává nižší poškození. Jeho následující základní útok udělí bonusové magické poškození.

Kalista

  • Abomination, Legionnaire
  • Kalista hodí směrem k nejvzdálenějšímu nepříteli oštěp, který do prvního zasaženého nepřítele udělí poškození. Pokud cíl zabije, pokračuje dál v letu a při dalším zásahu udělí zvýšené poškození.

Kha’Zix

  • Dawnbringer, Assassin
  • Kha’Zix sekne do nejbližšího šampiona a udělí poškození. Pokud vedle cíle není žádná další nepřátelská jednotka, poškození je vyšší.

Kled

  • Hellion, Cavalier
  • Kled začíná kolo na Skaarl, která mu přidá štít o velikosti 80% jeho maximálního HP. Když je štít rozbitý, Kled seskočí ze Skaarl, na chvíli nelze zacílit a získá bonus k rychlosti útoků. Každý čtvrtý útok udělí 200% jeho AD.

Leona

  • Redeemed, Knight
  • Leona pozvedne štít a snižuje příchozí poškození během 4 sekund.

Lissandra

  • Coven, Renewer
  • Lissandra hodí ledovou dýku po nepříteli s nejvyšším AD. Ta udělí poškození prvnímu zasaženému nepříteli a poté exploduje a udělí poškození do okolí. Zasaženým nepřátelům se sníží rychlost útoků o 40% na 4 sekundy.

Poppy

  • Hellion, Knight
  • Poppy hodí svůj štít na nejvzdálenějšího nepřítele a udělí mu magické poškození. Štít se pak vrátí a vytvoří na Poppy štít blokující poškození.

Udyr

  • Draconic, Skirmisher
  • Udyr přepíná mezi stylem želvy a tygra s každým použitím schopnosti. Želva přidává štít na 4 sekundy. Tygr udeří třikrát rychle po sobě s dalším základním útokem.

Vayne

  • Forgotten, Ranger
  • Útoky Vayne aplikují Silver Bolts. Třetí stack Silver Bolt udělí bonusové true damage.

Vladimir

  • Nightbringer, Renewer
  • Vladimir udělí magické poškození a sám se vyléčí.

Warwick

  • Forgotten, Brawler
  • Warwick skočí na nepřítele s nejméně procenty HP, omráčí ho a po dobu 2 sekund uděluje magické poškození a léčí se. Pokud schopnost zabije cíl, Warwick ji okamžite použije znovu.

Ziggs

  • Hellion, Spellweaver
  • Ziggs odhodí bombu na svůj cíl, která udělí magické poškození.

Tier 2

Brand

  • Abomination, Spellweaver
  • Brand vyhodí ohnivou kouli na nezapáleného nepřítele a zapálí ho. Zapálený nepřítel obdrží poškození během 12 sekund a má sníženou magic resist.

Hecarim

  • Forgotten, Cavalier
  • Hecarim vytvoří kolem sebe auru na 3 sekundy. Každý nepřítel v auře obdrží poškození a Hecarim se léčí.

Kennen

  • Hellion, Skirmisher
  • Kennen se obklopí plameny a přesune se za svůj cíl a poté k nejvzálenějšímu nepříteli. Všichni nepřátelé, kterými proskočil, jsou omráčeni a obdrží poškození.

LeBlanc

  • Coven, Assassin
  • LeBlanc vypustí řetězy do dvou nejbližších nepřátel, udělí jim magické poškození a po krátké době je omráčí.

Nautilus

  • Ironclad, Knight
  • Nautilus vyhodí do vzduchu svůj cíl, omráčí ho a udělí mu magické poškození. Nepřátelé kolem jsou zasaženi stejným efektem s poloviční účinností.

Sejuani

  • Nightbringer, Cavalier
  • Sejuani najede do svého cíle, udělí mu magické poškození a omráčí ho na 4 sekundy. Poté získá bonusový armor a magic resist.

Sett

  • Draconic, Brawler
  • Sett udeří před sebe, udělí poškození a všem zasaženým nepřátelům sníží armor.

Soraka

  • Dawnbringer, Renewer
  • Soraka vytvoří zónu kolem nepřítele s největšími procenty many, udělí magické poškození do všech zasažených nepřátel a zvýší cenu jejich schopnosti.

Syndra

  • Redeemed, Invoker
  • Syndra zvedne nejbližšího nepřítele a odhodí ho na nejvzdálenějšího nepřítele, udělí poškození všem v okolí dopadu a omráčí odhozeného nepřítele.

Thresh

  • Forgotten, Knight
  • Thresh vyhodí svůj hák, přitáhne nejvzdálenějšího nepřítele směrem k sobě a udělí mu magické poškození.

Trundle

  • Dragonslayer, Skirmisher
  • Trundle vysaje sílu ze svého cíle, ukradne mu část HP, armoru, magic resistu a AD na 6 sekund.

Varus

  • Redeemed, Ranger
  • Varus vystřelí krupobití šípů kolem svého cíle a udělí poškození. Varus a spojenci v oblasti získají bonusové magické poškození na útocích na 6 sekund.

Viktor

  • Forgotten, Spellweaver
  • Viktor vystřelí do svého cíle, udělí magické poškození do nejbližšího nepřítele a přidá štít nejbližšímu spojenci k tomuto nepříteli.

Tier 3

Ashe

  • Draconic, Verdant, Ranger
  • Ashe vystřelí ledový šíp směrem k nejvzdálenějšímu nepříteli, ten udělí magické poškození do prvního zasaženého nepřítele a omráčí ho. Pokud šíp letí alespoň 5 hexů, trvání omráčení je dvojnásobné. Nepřítelé ve vzdálenosti 1 hex obdrží pouze 50% těchto efektů.

Katarina

  • Forgotten, Assassin
  • Katarina hodí dýku na nejvzdálenějšího nepřítele a udělí magické poškození. Když dýka dopadne, Katarina se na něj přemístí a okamžitě odhodí tři další dýky na nejbližší nepřátele a udělí další magické poškození.

Lee Sin

  • Nightbringer, Skirmisher
  • Lee Sin udeří do země, udělí magické poškození do okolních nepřátel a sníží jim rychlost útoků o 50% na 4 sekundy.

Lulu

  • Hellion, Mystic
  • Lulu čaruje kouzla na nejbližší jednotky. Pokud je cíl spojenec, získá bonus k rychlosti útoků na 4 sekundy. Pokud je cíl nepřítel, přemění se na poslušnou kočičku, je omráčen na 4 sekundy a dostává o 20% zvýšené poškození.

Lux

  • Redeemed, Mystic
  • Lux vystřelí svou hůl k nejvzdálenějšímu spojenci, poté se hůl vrátí. Všichni spojenci, kterými hůl prolétla, získají štít na 3 sekundy. Lux navíc posílí svůj následující útok o bonusové magické poškození.

Morgana

  • Coven, Nightbringer, Mystic
  • Morgana vystřelí řetězy na nepřátele poblíž a udělí magické poškození. Po třech sekundách udělí zasaženým nepřátelům další magické poškození a omráčí je.

Nidalee

  • Dawnbringer, Skirmisher
  • Nidalee se přemění na pumu a skočí za svůj cíl. Ve formě pumy se range Nidalee sníží o 1 hex, získá 45% šanci na uhnutí a pokaždé, když se uhne, její následující útok udělí bonusové magické poškození.

Nocturne

  • Revenant, Assassin
  • Každý třetí útok Nocturne udělí poškození do okolí a vyléčí se. Pokud tímto zasáhne jen jeden cíl, zvýší si rychlost útoků na 3 sekundy.

Nunu & Willump

  • Abomination, Brawler
  • Willump kousne cíl a udělí mu magické poškození. Pokud má Willumpův cíl méně HP než Nunu před kousnutím, udělí navíc 50% true damage.

Pantheon

  • Dragonslayer, Skirmisher
  • Pantheon snižuje všechno příchozí poškození během 4 sekund a uděluje poškození v oblasti před sebou.

Riven

  • Dawnbringer, Legionnare
  • Riven posílí svůj meč, omráčí nepřátele v okolí na 1,5 sekundy a udělí jim magické poškození. Na následujících 8 sekund získá bonusové AD.

Yasuo

  • Nightbringer, Legionnaire
  • Yasuo udeří svůj cíl a udělí mu magické poškození. Poté posílí svůj meč a získá stackující se bonusvý on-hit true damage.

Zyra

  • Draconic, Spellweaver
  • Zyra vyšle kořeny k nejvzdálenějšímu nepříteli. Všem zasaženým nepřátelům udělí poškození a omráčí je.

Tier 4

Aphelios

  • Nightbringer, Ranger
  • Aphelios vyšle několik útoků, jeden na svůj cíl a ostatní na nepřátele poblíž, všem udělí poškození.

Diana

  • Dragonslayer, Nightbringer, Assassin
  • Diana přitáhne všechny nepřátele poblíž, udělí jim magické poškození a omráčí je.

Draven

  • Forgotten, Legionnaire
  • Draven roztočí své ostří a posílí tak svůj následující útok. Ostří se poté vrátí na místo, odkud ho Draven vyhodil. Pokud ho Draven chytí, buff se opakuje. Draven může odhodit maximálně dvě ostří najednou.

Ivern

  • Revenant, Invoker, Renewer
  • Ivern vyvolá Daisy, která získá 100% jeho AP, začne bojovat a okamžitě vyvolá Shockwave. Pokud je Daisy již vyvolaná, Ivern zvýší její AP a Daisy znovu vyvolá Shockwave.

Jax

  • Ironclad, Skirmisher
  • Jax udeří svůj cíl, udělí poškození a zvýší si rychlost útoků o 33% do konce kola. Pokud není žádný nepřítel v dosahu, Jax přiskočí k nejbližšímu nepříteli.

Karma

  • Dawnbringer, Invoker
  • Karma vystřelí vlnu energie na náhodného nepřítele, která vybuchne při zásahu, udělí magické poškození do okolních nepřátel a sníží maximální manu Karmy (minimum 10). Po použití každé třetí schopnosti Karma navíc vystřelí tři vlny energie do různých cílů.

Mordekaiser

  • Dragonslayer, Legionnaire
  • Mordekaiser získá štít o velikosti 50% svých HP na 5 sekund. Navíc posílí své základní útoky o bonusové magické poškození a zvýší si range o 1 hex.

Rell

  • Ironclad, Redeemed, Cavalier
  • Rell vyskočí do vzduchu a vytvoří pouto mezi ní a nejvzdálenějším spojencem. Když dopadne, pouto se přetrhne, přidá všem spojencům kolem a mezi nimi štít na 4 sekundy a omráčí všechny zasažené nepřátele ve stejné oblasti.

Ryze

  • Abomination, Forgotten Mystic
  • Ryze uvězní nejbližšího nepřítele, udělí magické poškození a omráčí ho. Následující schopnost je pak posílena a stejný efekt aplikuje kromě cíle ještě na nepřátele v jeho okolí.

Taric

  • Verdant, Knight
  • Všichni spojenci ve vzdáleném okolí kolem Tarica jsou vyléčeni a získají armor na 5 sekund.

Vel’Koz

  • Redeemed, Spellweaver
  • Vel’Koz vystřelí paprsek k nejbližšímu nepříteli ke středu bitevního pole na 3 sekundy a uděluje magické poškození všem zasaženým nepřátelům. Vel’Koz se postupně otáčí.

Tier 5

Darius

  • Nightbringer, God-King, Knight
  • Darius se přemění na vlčího boha, stane se nezastavitelným a skočí k nejbližšímu nepříteli. K boji se k němu připojí další vlci, každý má svůj vlastní cíl. Nepřátelé, do kterých zaútočí Darius, obdrží bonusové poškození a sníží se jim armor o 60%. Několik následujících útoků Dariuse poté Obnovuje 10% maximálních HP.

Garen

  • Dawnbringer, God-King, Knight
  • Garen přivolá svůj meč, který udeří do okolí Garenova cíle, udělí poškození a snižuje magic resist o 60% na 6 sekund. Garen získá štít o velikosti 50% svých maximálních HP.

Heimerdinger

  • Draconic, Caretaker, Renewer
  • Heimerdinger posílí své dráče, jehož následující útok vystřelí tři velké ohnivé koule udělující magické poškození a ubírající 3% maximálních HP jako true damage všem zasaženým nepřátelům během 6 sekund. Zároveň snižuje léčící efekty na těchto nepřátelích o 50%. Pokud dráče zemřelo, tato schopnost ho znovu vyvolá.

Kayle

  • Redeemed, Verdant, Legionnaire
  • Kayle získá několik bonusů – bonusové true damage na útocích, true damage z útoků do okolí cíle a každý sedmý útok navíc učiní Kayle nezranitelnou na 1 sekundu. Kolem zasaženého cíle navíc začnou padat ostří, která udělují poškození do všech zasažených nepřátel.

Kindred

  • Eternal, Mystic, Ranger
  • Schopnost ovečky: vytvoří zónu, která spojence chrání před smrtí. Dokud je zóna aktivní, vlk je nezranitelný.
  • Schopnost vlka: vrátí se k ovečce, vyléčí sebe i ovečku a poté skočí na nepřítele s nejméně HP, kterému udělí poškození.

Teemo

  • Hellion, Cruel, Invoker
  • Teemo vyhodí dušičky kolem náhodného nepřítele. Jakmile se nepřítel přiblíží k dušičkám, vybuchnou, udělí poškození do okolí a sníží rychlost útoku zasaženým nepřátelům o 50%.

Viego

  • Forgotten, Assassin, Skirmisher
  • Viego se pokusí převzít kontrolu nad duší cíle na 5 sekund, omráčí ho a postupně uděluje poškození každou sekundu (zvyšuje se o 100% každou sekundu). Pokud oběť zemře, znovu se narodí a připojí se k týmu Viega, ztrácí však část svých HP každou sekundu. Viegovi spojenci neútočí do obětí Viega. Nepřátelé pod vaši kontrolou benefitují z vašich bonusů, ne z nepřátelských.

Volibear

  • Revenant, Brawler
  • Volibear skočí ke svému cíli a udeří do země. Nepřátelé v okolí ztratí všechny štíty, obdrží magické poškození a jsou omráčeni.