Riot o balancování nedávno vydaných postav a plánech na předsezónu
i Zdroj: Tryhard.cz
Novinky League of Legends Článek Riot o balancování nedávno vydaných postav a plánech na předsezónu

Riot o balancování nedávno vydaných postav a plánech na předsezónu

Reibl

Reibl

25. 8. 2020 14:00

Lilia byla dle Riotu jedním z nejvíce vybalancovaných nových šampionů.

Reklama

Riot Scruffy se opět rozpovídal o vývoji League of Legends. Tentokrát poodhalil, jak Riot hodnotí nedávná vydání nových postav. Fiddlesticks, Volibear, Lilia a Yone se balancují dle jiných pravidel, než jejich předchůdci a přináší to své ovoce. V druhé části se dozvíme, že v předsezóně se krom reworku předmětů Riot zaměří i na zachování dalších strategických mechanik hry.

Balancování nově vydaných postav

Příchod nových a reworknutých šampionů je nyní lehce odlišný. Riot přistupuje k jejich balancování trochu jinak a záměrně je vydává po testování na PBE tak, že mají podprůměrný winrate. Hráči se je totiž časem naučí a jejich úspěšnost tím vzroste. Takto si dle Scruffyho vedl Riot při uvedení nedávných nových postav a reworků.

Fiddlesticks – dobrý

Strašák Fiddlesticks se stal prvním pokusem, který adoptoval novou filozofii vydávání a balancování nových postav. Jeho úvodní síla byla lehce podprůměrná a malý buff tuto skutečnost napravil. Až na jeden moment, kdy byl Fiddle silný jako tank, se jeho styl hraní nezměnil a šampion si obecně vede dobře.

Volibear – napůl dobrý

Volibearův winrate stoupal pomaleji, než bylo původně v plánu. Přišel proto hotfix buff v patchi 10.11. Bohužel tento buff vedl k několika nerfům v průběhu dalších týdnů. Příště proto chce být Riot více trpělivý.

Lilia – skvělý (zatím)

Se starým přístupem by Riot Liliu okamžitě posílil po vydání. Trpělivost se ovšem vyplatila a winrate stoupal. Jedná se o postavu, která vyžaduje i skill a hráči proto musí za šampionku několik her zahrát, než se jim začne více dařit. Možná se dočkáme několika menších buffů a nerfů z dlouhodobého hlediska, ale vydání Lilie považuje Riot doposud za nejlepší, co se balanční stránky týče.

Yone – dobrý (zatím)

Nejnovější šampion dostal v patchi 10.16b drobný nerf. Přesto se balanční stránka tohoto šampiona pohybuje v dobrém rozpětí. I v tomto případě až čas ukáže, zda si šampion zaslouží další balanční úpravy.

Scruffy se nechal slyšet, že jde podle jeho slov o pokrok oproti vydání například Aphelia a Setta. V obou případech bylo potřeba několika nerfů.

Plány pro předsezónu

Velkým tématem předsezóny mají být předměty. Reworkem si projde hned třetina z nich. Druhá třetina se kompletně obmění. Více jsme se tomuto oznámení věnovali zde a zde. S příchodem nových předmětů si Riot chce pohlídat, aby se příliš nezměnily prvky hry, jenž nyní fungují dobře.

Délka hry

Vzhledem k úpravě předmětů Riot plánuje hlídat průměrnou délku hry. Ta by se neměla změnit a stále trvat okolo 30 minut.

Snowball

Nabalování výhody bylo kdysi terčem kritiky. Idální stav popsal Scruffy na příkladu z 15. minuty zápasu. Celkem 40 % her by mělo být v daný moment vyrovnaných. Ve 35 % případů má mít jeden tým malou výhodu a ve zbylých 25 % velkou výhodu.

Fáze na lince

Úvodní fáze, kde je vaše postava na lince, by stále měla trvat kolem 13-14 minut.

Síla linek a pozic

Riot se plánuje podívat i na sílu jednotlivých linek (top, mid atd.). Každá pozice by měla mít možnost hru za jistých okolností potahat.

Balancování tříd

Zároveň s balancováním linek se pozornost zaměří i na vyvážené třídy šampionů. Právě zde by mohl rework předmětů napáchat největší škody.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama