Blog od Riotu: Runeterra
i Zdroj: Tryhard.cz
Ostatní Článek Blog od Riotu: Runeterra

Blog od Riotu: Runeterra

derk

derk

Riot se rozepsal velmi podrobně o lore a plánovaných změnách. Máme se na co těšit!

Reklama

Za obrázkem následuje zpráva formou blogu přímo od Riotu, kterou můžete najít na oficiálním webu ( česky nebo anglicky ). Dočteme se v ní o tom, jak se scénaristický tým Riotu dívá na lore a jak se lore bude v následujícím období měnit.

Blog od Riotu: Runeterra

NÁSLEDUJE TEXT PŘÍMO OD RIOTU

Ze všeho nejdříve bych chtěl říct, že ačkoliv následující slova patří přímo mně, jsem jen jedním z mnoha lidí, kteří mají v Riotu vytváření příběhů na starosti, a to, o čem budete číst, je výsledkem jejich společné píle a nadšení. Hra League of Legends má v současnosti dost velký záběr. Soustředí se ovšem především na hratelnost, takže někoho by mohlo překvapit, že se o příběhovou stránku stará tolik Rioterů. A to je jeden z hlavních důvodů, proč s vámi chceme hovořit o současném stavu příběhu League of Legends a o některých změnách, jichž jste si mohli všimnout (a které budete vídat i do budoucna) v rámci našeho rozvíjejícího se přístupu k vyprávění příběhu.


STEJNĚ JAKO LOL SE I VYPRÁVĚNÍ PŘÍBĚHU ROZVÍJÍ

Soustavný rozvoj je jedním z hlavních prvků League of Legends. Šampioni, festivaly, skiny, grafika i samotné mapy jsou některé z cest, jejichž prostřednictvím se snažíme neustále vylepšovat všechny herní aspekty.

Chceme, aby hra League of Legends díky vyvážením, aktualizacím grafiky a novým motivům postav a příběhům neustále držela krok s dobou.

To znamená, že musíme být ochotni podívat se na věci, které jsme udělali v minulosti, a upřímně je znovu přehodnotit. V některých případech – například při aktualizací nějakého šampiona – jsme s původním konceptem vcelku spokojeni (či jej dokonce považujeme za nadčasový trhák!) a spokojíme se s tím, že jej upravíme, aby vyhovoval současným standardům. Občas ale hledíme na rozhodnutí, která dříve dávala naprosto jasný smysl, ovšem nyní jsou v rozporu s našimi designovými hodnotami a omezují naši schopnost dál vylepšovat League of Legends. To je nepřijatelné, a proto v takových situacích neváháme daný obsah agresivně přepracovat tak, aby mohl využít veškerý svůj potenciál.

Jelikož jsme sami hráči, přijímáme tyto novinky s nadšením – ale vy, hráči, nemáte vždy přístup k informacím, co se chystá nebo proč se to chystá. Uvědomili jsme si tedy, že je naprosto nezbytné, abychom vám změny představovali způsobem, díky kterému budete vědět, co nás k danému rozhodnutí vedlo a jaké výhody vám z toho poplynou. V tomto případě budeme muset začít trochu zeširoka.

Blog od Riotu: Runeterra

PÁR SLOV ÚVODEM

V počátcích League of Legends jsme vytvořili fiktivní pozadí, které vysvětlovalo, jak hráči během zápasů ovládají své šampiony. Přišli jsme s myšlenkou vyvolávačů, Polí spravedlnosti, Válečného institutu a samozřejmě také samotné Ligy legend – to vše ve snaze poskytnout fiktivní kontext pro herní akci.

Postupem času se ovšem kvůli těmto úvodním rozhodnutím začaly objevovat nečekané problémy. Každý nový šampion potřeboval důvod vstoupit do Ligy legend a zůstávat v ní, a jak jejich počet stoupal, svět začal vypadat příliš malý a čím dál tím méně zajímavý. Instituce, které jsme vytvořili, sváděly ke kreativní stagnaci a omezovaly způsoby, jimiž se mohli šampioni, frakce i celá Runeterra postupně měnit a růst. Navíc samotná myšlenka všemocných vyvolávačů vlastně redukovala šampiony na pouhé loutky, které jsou ovládané téměř božskými silami. Pozadí vytvořené pro vysvětlení herní akce tak ve výsledku omezovalo potenciál rozvíjení příběhů, které definovaly jednotlivé postavy.

Když jsme si tyto limity uvědomili, začali jsme postupně omezovat příběhové prvky úzce spjaté s naší původní vizí (Deníky spravedlnosti, Rozsudky apod.), jelikož nám ve své podstatě znemožňovaly pokusit se o vytvoření komplexního a rozsáhlého světa. Naopak jsme začali (společně s akcemi, jako byl freljordský festival a nové životopisy šampionů) vyprávět příběhy, které odkrývaly hlubší vrstvy původního kreativního konceptu League of Legends.

Hráči nás neustále zasypávali prosbami o další příběhy, což nám dodávalo síly k provádění nezbytných změn, díky nimž jsme pak byli schopni vám přinášet další a další střípky o Runeterře a jejích obyvatelích. Hodně z vás se s námi podělilo o své názory na tyto naše kroky – někteří s nadšením, jiní s vlastními náměty, nechyběli dokonce ani hráči, kteří cítili potřebu vyjádřit své obavy. V každém případě vám ovšem jsme za váš zájem velice vděční a i nadále hodláme nejen pokračovat v rozvíjení příběhové stránky hry, ale také se budeme snažit vám co nejotevřeněji vysvětlovat, jakým způsobem se příběh mění.

Blog od Riotu: Runeterra

KDE JSME DNES

Když to zjednodušíme, rozhodli jsme se nesoustředit už příběh League of Legends jen na vysvětlení herní akce, ale vytvořit novou příběhovou linii Runeterry

– světa, ve kterém mají frakce a naši milovaní šampioni plnou svobodu; můžou zde růst, cestovat a nakopávat zadky v celosvětovém měřítku. Ať už mluvíme o interakcích šampionů, o festivalech či o čemkoliv jiném, naším cílem je rozšířit záběr příběhu League of Legends a vytvořit dynamičtější a komplexnější svět, který by ladil s výraznými schopnostmi a osobnostmi našich šampionů.

Příběh může ovlivňovat všechny prvky League of Legends, takže rozhodnutí vydat se v tomto směru na nové území nebylo v žádném případě rychlé nebo unáhlené. Potřeba změny se objevila až postupem času a finálnímu rozhodnutí předcházelo pečlivé zvažování všech možností. A samozřejmě vás chceme ujistit, že účelem tohoto nového přístupu je otevřít cestu novým možnostem a zpřístupnit hráčům větší, propracovanější svět – rozhodně nechceme roztrhat a zadupat do země starší příběhy, které pro mnohé vyvolávače tvoří jejich milovanou historii League of Legends.

Ale co to znamená?

V zásadě to znamená, že hra a příběh nejsou přesnou vzájemnou kopií. Zatímco League of Legends je hra o úžasných zápasech, příběh je o vytváření barvitých postav a frakcí, jež obývají zdejší rozsáhlý svět. Nechceme omezovat příběh kvůli hernímu systému, stejně jako bychom se neodvážili omezovat herní systém kvůli příběhu. Chceme, aby oba tyto prvky (a stejně i všechny ostatní) měly dostatek svobody a mohly naplno využít veškerý svůj potenciál.

Znamená to, že starší střípky příběhu jako Deník spravedlnosti a Ligové rozsudky ztratily svůj veškerý význam? Samozřejmě, že ne. Stejně jako si můžeme i po čase vychutnat staré knihy, představení, filmy, obrazy nebo komiksy, které již byly nahrazeny novějšími verzemi a vydáními, patří původní střípky příběhů hry League of Legends i nadále mezi její hýčkané dějiny. Prozkoumávání stejného tvůrčího prostoru zcela odlišnými způsoby, řekněme prostřednictvím komiksu a klasické literatury, je přirozenou součástí životního cyklu vyprávění příběhů.

Runeterra je velkým místem, které mohou různí lidé – třeba i hráči – bez obav prozkoumávat pomocí různých nástrojů.

Blog od Riotu: Runeterra

KAM MÍŘÍME

Co se příběhové části hry týče, bude vše pokračovat vytýčeným směrem – League of Legends se jako celek neustále vyvíjí, i když občas jen po nepatrných krůčcích, a to samé platí i o příběhu. I nadále budeme Runeterru prozkoumávat po malých i velkých kouscích mnoha různými způsoby a doufáme, že se k nám na této cestě přidáte a budete se s námi i nadále dělit o své nápady a připomínky.

Velký rozdíl byste však měli zaznamenat v komunikaci. Podobně jako herní tým připravuje svůj seriál Designové hodnoty, budeme vám i my v budoucnu přinášet vývojářské deníčky o nejnovějších scénáristických aktivitách a všeobecných principech, které používáme při rozvoji příběhu League of Legends. Například jedním z těchto bodů, které bychom s vámi velice rádi probrali, je starost o to, aby se identita šampiona neměnila bez ohledu na to, kde se s ním setkáte; například takový Darius by měl působit vždy stejným dojmem, ať už máchá sekerou v povídce, ve hře nebo ve videu. Snaha prozkoumávat příběh a motivaci jednotlivých šampionů za hranice toho, co vidíte ve hře, neznamená, že budou rázem působit jiným dojmem; cílem je nabídnout široké spektrum možností pro utváření jejich osobností a prohlubování vzájemných vztahů.

Když to shrneme – League of Legends se neustále vyvíjí a tomu se musí přizpůsobit i požadavky vyprávěných příběhů.

Jsme nesmírně nadšení, že se s vámi můžeme o tento proces podělit, a těšíme se, co nám k tomu řeknete. A ze všeho nejvíc chceme rozproudit debatu. Jaké příběhy vám máme vyprávět? Které části Runeterry byste chtěli navštívit?

Z možností, které prozkoumávání tohoto světa nabízí, se nám tají dech. Doufáme, že vám také.

- Tommy Gnox (ale spíš celý scénáristický tým)
Blog od Riotu: Runeterra

adad

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama