Slovníček pojmu
i Zdroj: Tryhard.cz
Novinky Článek Slovníček pojmu

Slovníček pojmu

fof0t

fof0t

Tento článek vám vysvětlí pojmy, které používáme v článcích nebo které uslyšíte na streamech.

Reklama

 Nebudu tu vysvětlovat banality jako co je to deck, protože to je každému hráči se základní znalostí angličtiny jasné, ale raději se zaměřím na pojmy, které jsou pro většinu hráčů začínajících s Heathstone, a nebo s karetním hrami obecně, nové (karetními hrami myšleno například Magic: the Gathering, opravdu jsem tím nemyslel Prší).

Obecné pojmy:

AoE / Board Wipe – karty s Area of Effect ovlivní zaráz více minionů na boardu. Většinou se používá v souvislosti s vyčištěním nepřátelské strany pole. Patří sem třeba Mágův Flamestrike, Paladinův Consecration, ale také třeba Hunterův Multi-shot nebo Deathrattle u karty Abomination.

Removal – odstranění/zabití jednoho nebo více nepřátelských minionů. Karty jakou Druidův Naturalize nebo Assassinate u Rogua jsou nejjednodušším příkladem removalu.

Bounce – nebo také soft removal je termín pro návrat karty do rukou hráče, který danou kartu dříve hrál. Používá se pro jak pro vlastní tak nepřátelské jednotky. Při použití na enemy miniona je bounce horší než removal, protože obětujete jednu svoji kartu, abyste jinou pouze vrátili do rukou protivníka. Má samozřejmě i svoje výhody – stojí méně many než removal a proto můžete v ideálním případě negovat celý protivníkův předchozí turn a ještě vyložit jednotky. Příkladem je Sap u Rogua nebo Hunterova Freezing Trap.

Board control – označuje, jak dobře v daném momentu kontrolujete herní pole z hlediska vyložených jednotek. Pokud se bavíme o board control, tak většinou ignorujeme, kolik karet mají hráči v rukou a zaměřujeme se pouze na počet a sílu minionů v poli.

Trade – výměna damage (většinou končící smrtí) mezi jednotkami. Minion A zabije miniona B a další kolo miniona C tak říkáme, že tradoval 2 za 1. Coin – karta, kterou dostanete, pokud začínáte hru jako druhý. Ta je brána jako spell a její použití tedy aktivuje mimo jiné i karty Wild Pyromancer nebo Gatgetzan Auctioneer. Také je díky tomu možné hrát silné kombinace na prvním turnu – za mága Mana Wyrm + Coin + Mirror Image nebo u Rogua Coin + Defias Ringleader.

X-Drop – označuje skupiny minionů rozdělených podle jejich mana costu. Takže například Fearie Dragon nebo Novice Engineer jsou 2-drop, Raid Leader nebo Scarlet Crusaider jsou 3-drop atd.

Lethal – dostatek damage na to abyste zabili nepřátelského hrdinu. Často se stává, že hráči zbytečně tradují, i když by již mohli hru ukončit a můžou na to doplatit.Mulligan – termín používaný pro výběr ze tří karet na začátku hry (čtyř pokud začínáte jako druhý).Mana Curve – znázorňuje křivku grafu vytvořeného počtem karet rozdělených podle jejich mana costu v používaném balíčku. Jak by měla vypadat ideální křivka pro jednotlivé třídy a různé herní styly, si povíme v jiném článku.

Ping – doražení jednoho enemy miniona malým damage (obvykle 1). Většinou se používá v souvislosti se spelly jako Fireblast (Mágova Hero Power) nebo Shiv u Rogua, ale také například když 1/1 minion dorazí  5/1 miniona.

RNG – Random Number Generator. Spusta karet v Hearthstone je založena na prvku náhody - například koho trefí Knife Juggler po vyložení jednotky, či zda Nat Pagle na konci kola vytáhne kartu. O takových situacích, ale i třeba o tom, co vám přijde za karty, se stará interně právě RNG. Top Deck – používá se pro situaci kdy kartu, kterou líznete z balíčku, okamžitě hrajete stejné kolo.  Value – pomyslná hodnota karty, kterou hrajete. Jestliže hrajete Blood Knighta na pole v momentě, kdy tam má nepřítel miniona s divine štítem, tak nejenom, že za 3 manu dostanete 6/6, ale navíc odeberete i divine štít z enemy miniona a z karty tak vyždímáte daleko více, než kdybyste ji hráli na prázdné pole – její hodnota je vyšší. Udává také, jak velkou výhodu můžete získat hraním té či oné karty.

Tempo – používá se pro vyjádření, jak dobře jste využili manu v každém kole. Ideální tempo by tedy bylo například hrát 1-drop v prvním kole, 2-drop v druhém kole, 3-drop ve třetím kole, poté kouzlo za 4 manu, které vyčistí nepřátelskou stranu pole, 5-drop v pátém kole atp. Dobré tempo je důležité, ale ne vždy je vhodné pro výhru ve hře – například pokud hrál protivník ve druhém kole 2/1 Loot Hoardera, tak nemá (většinou) smysl hrát 3/2 Fearie Dragona, ale buď odstranit nejprve Loot Hoardera z pole (například pomocí Hero Power u Druida, Mága, Rogua) anebo dané kolo nehrát nic a vypořádat se s ním kolo další.The Dream – nesouvisí tolik s hrou samotnou jako spíš s její komunitou. Jde o meme, který se hodně používá na streamech a fórech a myslí se tím většinou hladký průběh v aréně (12-0). Ale tak jako každé meme, i tohle nemá přesná pravidla a spadají sem i plays s velkou value - například turn1 Dust Devil + Coin + Dust Devil, na které nemá protivník okamžitou odpověd.

Jste nováček a není vám nějaký pojem jasný? Ptejte se v komentářích. Zapoměl jsem uvést něco důležitého? I od toho jsou tu komentáře. Jako vždy děkuji za přečtení a těším se u dalšího článku.


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama