Sezóna 2014 - změna ligového systému
Proběhl reset všech tierů a divizí. Začíná nová sezóna a mění se hned několik věcí v ligovém systému. Uvnitř vše potřebné.
Nejdříve se podíváme na shrnutí vyjádření povolaného člověka z Riotu - konkrétně Pwyffa .
Ten se snažil vysvětlit hlavně to, co vedlo k jednotlivým změnám a jakým směrem se chce Riot posunout v oblasti ranked her. Největším problémem Sezóny 3 bylo to, že v páté divizi jednotlivých tierů vznikaly velké skupiny hráčů, kteří neměli žádnou motivaci se dále snažit - jednoduše proto, že si nevěřili na postup do dalšího tieru a protože nemohli spadnout do tieru nižšího. To bylo jednou z hlavních věcí, kterou se Riot v Sezóny 4 pokusí napravit - a to konkrétně tím, že hráči totiž nyní budou moci sestupovat mezi tiery, pokud budou dlouhou dobu prohrávat a jejich matchmaking rating se dostane o dost níže.
Dalším změnou je snadnější postup skrze první divize jednotlivých tierů (kromě Diamondu), již se nebude stávat, že za výhru dostanete 1 či 2 body (anebo ještě vtipněji "vůbec nic"). Mezi ostatní změny potom patří například ochrana hráčů v novém tieru či divizi, rozšíření Challenger tieru a další. Pojďme se na samostatné změny ale podívat již konkrétně.
1)Všichni hráči si prošli soft resetem tierů a divizí. Je třeba odehrát
deset zápasů, které rozhodnou o tom, kam bude hráč zařazen (toto zařazení je ovlivněno i tím, jaký tier jste měli před resetem, jednoduše řečeno je to ale takhle - čím více z těchto deseti her vyhrajete, tím výše se dostanete).
2)Opět se do hry dostává tzv.
decay- neboli automatické, postupné snižování vašich tierů a divizí na základě neaktivity. Pokud si chcete udržet současný tier a divizi, musíte odehrát vždy
alespoň jednu ranked hruza dva týdny.
3)Přidána možnost
sesazení do nižšího tieru. Pokud bude hráč prohrávat velký počet her a jeho skrytý
matchmaking rating se propadne o celou divizi(např. když se dostane do Platinum V, ale poté prohraje tolik her, že bude hrát se soupeři na Gold V), objeví se varování, že může být sesazen. Pokud bude prohrávat i poté, bude sesazen do první divize nejbližšího nižšího tieru.
4)Poté co se hráč dostane do nového tieru, objeví se tzv.
štít, který bude ignorovat prohry během prvních několika her a
udrží tak hráče v daném tierupo určitou dobu, přestože bude prohrávat. Pokud ale bude hráč pokračovat v prohrávání i nadále, bude sesazen podle bodu 3.
5)V neposlední řadě tu máme novinku, kterou ocení hlavně zkušenější hráči -
Challenger tier byl rozšířen na 200 míst. Dostat se do něj by proto mělo být znatelně lehčí a zároveň by se tak měla zvednout úroveň i aktivita her na této úrovni.
Za Tryhard přejeme všechno nejlepší při začátku nové sezóny! Vykročte správnou nohou a ať se vám podaří rozřazovací zápasy!