Představní systému o trestech pro hráče
Dva známí Rioteři - Lyte a Draverius - nám prozradí, jaká je myšlenka za systémem banů a omezení v League of Legends.
Máme tu článek o chování hráčů a hlavně o vyhodnocení jejich chování a případném trestu. Je třeba předem upozornit na to, že lidé z Riotu v současném systému sahají k trestům opravdu
výjimečněa jen tehdy, pokud si jsou
naprosto jisti, že si daný hráč trest zasluhuje.
Článek si rozdělíme na dvě části - v té první nám Riot Lyte řekne o takzvaném
Vězeňském ostrověa v druhé části se dočteme o
systému omezení chatuod Riot Drevariuse .
Ještě než na to půjdem, je potřeba zdůraznit základní myšlenku přístupu k této problematice:
Neexistuje žádný všelék. Riot se snaží najít řešení pomocí trestů, náprav a tzv. pozitivního posilování.
Tzv. Vězeňský ostrov je systém, kdy toxičtí a negativní hráči
hrají pouze proti sobě podobným. Zdá se to jako dobré řešení, jenže ve skutečnosti se jedná o naprosto neúčinnou formu boje proti těmto hráčům. Pokud jste hře plné nadávek vystaveni často, je velice pravděpodobné, že už se do hry nevrátíte.
Tento systém se ale používá u
LeaverBusteru,tedy u hráčů, kteří se naštvou a schválně odejdou z nedohrané hry. Pokud hráč odchází z her často, je posunut do tzv. fronty s nízkou prioritou a musí čekat, než mu systém začne hledat hru.
A co zákaz ranked her? Nevytvoří se tím pouze další vězeňský ostrov v normal hrách? Odpověď je ne, protože tomu brání
velmi vysoké procento(asi 98%) hráčů, kteří jsou v normal hrách
neutrální nebo pozitivní. S omezeným chatem pak tito provinilci hrají ve zápasech s klidnou atmosférou.
LeaverBuster a zákaz ranked her tak využívá
pozitivní společenský tlakk nápravě negativních hráčů. Být obklopen milými lidmi pomáhá zlepšit jejich chování.
Omezení psaní do in-game chatu je systém, bojující proti
používání sprostých slov a urážlivé komunikace.
Každý trest, stejně jako tento, by měl směřovat k nápravě. Tato myšlenka vychází z toho, že každý hráč chce vyhrát a snaží se v chatu komunikovat se spoluhráči, aby dosáhli co nejlepší
teamové koordinace. Hráč s omezeným počtem zpráv, které může v jednom zápase použít, se tak musí rozhodnout, zda vyplýtvá svoje zprávy na
nadávky a toxicitu, nebo je použije jako
konstruktivní nápady a rady. Hráči si pak často uvědomí, že jim spolubojovníci věnují větší pozornost a celé to má vliv na větší
procento vyhraných her.Někteří hráči dokonce
sami žádali, aby jim byl
chat omezen nastálo. V porovnání se starým systémem, kdy se pouze rozdávali bany, je tento mnohem efektivnější a díky němu se počet napravených hráčů zvýšil o
40%.V Riotu se domnívají, že už bude jen lépe. AFKerů a leaverů je ve hře momentálně
historické minimuma komunita sama zaujala tvrdý postoj proti
rasizmu, homofobii a sexistickým projevům.
Stále však není zdaleka vyhráno. Je jasné, že negativní momenty vám v paměti zůstanou hodně dlouho a pozitivní často rychle vyprchají. Riot slibuje, že do budoucna
zjednoduší a vylepšísystém hledání přátel a doporučených hráčů. Také zapracuje na nových funkcích jako jsou třeba s
kupinové odměny.
Více na oficiálním webu: čeština; angličtina