Nižší skill rating pro supporty
Zaznamenali jste, že za pomocníky získáváte méně kompetitivní bodů?
Už několik týdnů se napříč všemi internetovými fóry line rozhořčení zastánců supportů. Hráči si stěžují, že získaný skill rating (SR) neodpovídá předvedenému výkonu a diametrálně se odlišuje od ostatních spoluhráčů v týmu. Scott Mercer potvrdil, že se jedná o dosud nevysvětlenou chybu.
Vše se nejspíše odvíjí od patche 1.9 (Orisa), jehož nedílnou součástí byl i malý bug, který nesprávně započítával kredit za asistenci při zabití nepřítele. V takovém případě stačilo jen nepatrně přispět na úmrtí protihráče a systém započítal váš podíl v maximální výši. Tato chyba byla naštěstí poměrně brzy detekována a zalepena současným patchem 1.10, v rámci kterého došlo k celkovému předělání metodiky přepočítávání vašeho výkonu na kompetitivní SR body do žebříčku.
Tyto změny naneštěstí přinesly nezamýšlený vedlejší efekt, týkající se četnosti stavu "On Fire". Ačkoliv samotný nehraje zásadní roli při vypočítávání SR, nepřímo do matematické rovnice zasahuje. Hra pomocí tohoto stavu dokáže lépe odhadnout výkony jednotlivých hráčů, aby je následně po konci zápasu spravedlivě odměnila. Ve své podstatě On Fire reflektuje výkon v porovnání se spoluhráči a výpočet SR se odvíjí od srovnání výkonu stejného hrdiny na podobné úrovni (např. Ana vs. Ana s podobným celkovým SR). Jelikož se porovnávají stejné neznámé, neměl by být důvod, proč by se problematika týkala pouze supportů.
Z vyjádření dále vyplývá, že by se mohlo jednat o nesystematický bug, který se aktivuje náhodně či v závislosti na dosud neznámou proměnou. Vývojáři momentálně na pracují na opravě a procházejí celý kód, starající se o výpočet pozápasového přídělu skill ratingu. Doufejme, že zádrhel bude brzy odhalen, jinak se po bok Widowmaker a Hanza postaví ještě Torbjörn na místo dosud obětavého healera.
Jakého supporta máte nejraději