Lolkaři opět v moderním autě, vyzkoušeli jsme si KIA EV3
Redakce TryHardu si vyzkoušela novou Kia EV3 a s několika fotkami vám zprostředkujeme naše dojmy.
Určitě jste si už několikrát všimli naší spolupráce s elektromobily Kia. Nejsou jen partnerem LEC, ale Kia je také již pravidelným partnerem TryHardu. A díky tomuto partnerství máme možnost si vyzkoušet i jejich nové elektromobily. Vloni jsme si vyzkoušeli model EV6 GT, který pro nás ukázal novou dimenzi ve zrychlení a dynamice v jízdě autem.
Poprvé jsme se projeli elektroautem KIA EV6 GT
Díky spolupráci Tryhardu s automobilkou Kia jsme si na vlastní kůži vyzkoušeli, jak se řídí elektroauto. Jaké byly naše první zkušenosti a co se nám na jízdě líbilo?
A letos v roce 2025 jsme získali možnost projet se novým modelem EV3! Děkujeme českému zastoupení Kia za zápůjčku a byť nejsme automobiloví profíci, tak vám zkusíme laicky popsat naše dojmy.
Na úvod zopakujeme to nejdůležitější – porovnání jízdy v elektromobilu vs. s tradičním spalovacím/zážehovým motorem je… z úplně jiné dimenze. Elektromobil nemá převodovku a jezdí v podstatě na jeden dlouhý rychlostní stupeň a díky tomu je jakákoliv akcelerace neuvěřitelně plynulá a dynamická. Strašně těžko se to popisuje, musí se to zažít. Pokud jste si ještě elektrovůz nezkusili a jste řidiči, zkuste to. Je to opravdu moc hezký zážitek a takový pohled do budoucnosti, co se týká komfortu jízdy.
Kia EV3 je jinak takovým počítačem na kolečkách, což se bude líbit každému hráči, geekovi, fanouškovi technologií. Když auto stojí (např. při nabíjení), můžete sledovat na velkém displeji videa na Netflixu nebo třeba LEC na YouTube. Jak sami uvidíte z fotek, my jsme si pustili LoLkařskou hymnu loňských Worlds!
Když s autem přijedete někam, kde potřebujete mít zdroj el. energie (např. pro sekačku na chatě nebo při grilování venku), tak EV3 funguje jako obří nabíječka – stačí do auta připojit kabel a můžete fungovat. Můžete si zapojit třeba i notebook a pařit rankedy doslova kdekoliv, kde je signál na data.
Kia zároveň pokračuje ve svém udržitelném a ekologickém konceptu. Většina interiéru je vyrobena z recyklovaných plastů, které byly vytažené z moří. Nautilus a Nami z toho mají prý velkou radost. A tak mořský odpad dostává nový smysl a nutno říct, že zpracování interiéru bylo opravdu hezké a funkční – od praktického používání tlačítek až po pocitové zpracování jednotlivých prvků z pohledu řidiče.
Jedna z novinek, která řadu řidičů možná ještě nezná, je nová pozice startování. Oproti umístění klasického startovacího čudlíku je nyní startování „pod volantem“ a kromě zapnutí motoru zde je umístěna i „řadící páka“ pro stanovení jízdy dopředu nebo dozadu. Díky tomu zůstalo více prostoru pro velké množství odkládacích ploch a prvky typu bezdrátové nabíjení telefonu – to tu už bereme jako samozřejmost.
Nebudeme tu procházet jednotlivé parametry vozu, chtěli jsme vám přiblížit spíše naše pocity z pohledu laika. Spíše vám doporučíme zhlédnout např. toto video:
Pokud vás detaily přesto zajímají, zde najdete odkaz na detaily, parametry a veškeré technické specifikace.
Děkujeme českému zastoupení Kia za další možnost za pohled do budoucnosti zábavy z jízdy. Užili jsme si to a na závěr řekneme asi to nejdůležitější – pokud je pro vás elektromobil relevantní, určitě si jej k dealerovi běžte vyzkoušet. Těžko popsat ten rozdíl v dynamice jízdy a zrychlení. A to platí jak při rozjezdu z křižovatky po červené, tak i během klasické jízdy např. na dálnici.