Poprvé jsme se projeli elektroautem KIA EV6 GT
i Zdroj: Tryhard.cz
Partnerský obsah Článek Poprvé jsme se projeli elektroautem KIA EV6 GT

Poprvé jsme se projeli elektroautem KIA EV6 GT

Externí redakce

Externí redakce

Díky spolupráci Tryhardu s automobilkou Kia jsme si na vlastní kůži vyzkoušeli, jak se řídí elektroauto. Jaké byly naše první zkušenosti a co se nám na jízdě líbilo?

Reklama

Proč na TryHardu píšeme o elektroautu Kia? Už od minulého roku je Kia generálním partnerem TryHardu, díky čemuž jsme se dostali na LEC, přinesli (a ještě přineseme) vám řadu soutěží a novinek. Od českého zastoupení Kia jsme dostali možnost vyzkoušet si na pár dní novou EV6 GT.

Poprvé jsme se projeli elektroautem KIA EV6 GT
i Zdroj: Tryhard.cz

Nejsme motoristický web, ale i hráči League of Legends mohou být nadšenci do aut. Přesně pro ně tu máme alespoň pár základních informací:

  • 430 kW/585 koní (nejprodávanější motory v ČR se pohybují okolo 100 kW, takže jsme věděli, že nás čeká v podstatě čtyřnásobně silnější motor, než v čem jezdí většina z nás)
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy a max. rychlost 260 km/h
  • Pohon 4x4
Poprvé jsme se projeli elektroautem KIA EV6 GT
i Zdroj: Tryhard.cz

Když jsme tuto konfiguraci viděli, tak bylo o zábavu postaráno. Ale seriózně, jaký pro nás byl ten hlavní rozdíl mezi standardním autem (na benzin či naftu) vs. Elektroauto?

Svezení v Kia EV6 GT je extrémně plynulé a bylo to velmi návykové si na ten jízdní komfort zvyknout. Elektroauto nemá převodovku, a auto tedy neřadí. Díky tomu byla jízda skutečně plynulá ve všech situacích – ať už při jízdě do prudkého kopce, při rozjezdu, při zatáčkách i na dálnici.

Síla motoru je extrémní. Věděli jsme, že nás čeká silný motor, ale toto byl čistý pohled do budoucnosti. Zejména v režimu Sport (ve kterém jsou všechny asistenty řízení zapnuté, ale zároveň je auto přepnuto na plný výkon) bylo každé sešlápnutí plynu čistá řidičská radost. Pocit takového vcucnutí do sedačky jsme zatím v žádném autě nezažili.

Poprvé jsme se projeli elektroautem KIA EV6 GT
i Zdroj: Tryhard.cz

V Kia EV6 máte k dispozici řadu ohromujících asistentů. Jasně, to možná nemá přímou souvislost s elektroautem, ale právě zde jsme spoustu z nich objevili. Je libo pár příkladů?

  • Když odbočujete, tak díky kamerce vidíte na palubní desce pohled na tzv. „slepý úhel“. V městech i na dálnici velmi praktické.
  • Head-up displej. Na fotce to možná není vidět ideálně, ale rychlost, navigace a další jízdní informace se vám promítají přímo na přední sklo do prostoru, kde koukáte na silnici.
Poprvé jsme se projeli elektroautem KIA EV6 GT
i Zdroj: Tryhard.cz
  • Když stojíte na křižovatce na červenou a auto před vámi se rozjede, tak Kia decentně pípne a na displeji se vám rozsvítí informace, která ve zkratce říká „Jeď“. To se do městského provozu plného semaforů opět skvěle hodí.
Poprvé jsme se projeli elektroautem KIA EV6 GT
i Zdroj: Tryhard.cz
  • Propojení auta s Kia appkou. Neustále vidíte na svém mobilu, jaký má auto dojezd, kde jste jej zaparkovali, jestli má v pořádku zavřené všechny dveře atd. Což nám jednou připomnělo dveře zavřít.
Poprvé jsme se projeli elektroautem KIA EV6 GT
i Zdroj: Tryhard.cz

Děkujeme za první půjčení a naši první zkušenost s elektromobilitou. Těžko to dokážeme popsat, ale umíme doporučit s čistým svědomím. Elektromobilita stále asi není pro všechny, ale stojí za to ji zvážit a rozhodně se elektroautem provezte. Osobní zkušenost je nepopsatelná a ten pocit jízdy je opravdu „nový level“, který člověk nepozná, dokud sám nevyzkouší.

Poprvé jsme se projeli elektroautem KIA EV6 GT
i Zdroj: Tryhard.cz

A co dodáme na závěr? Až se nám Kia příště ozve, že by nám mohla zapůjčit další elektroauto, ihned se začneme těšit.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama