Komentář: Televize vysílají lolko špatně
Televizní stanice ESPN začala vysílat LCS, reklamy ale ničí důležitou součást hry.
Minulý týden přišlo ze strany Riotu oznámení o vysílání LCS v aplikaci ESPN a na televizním kanále ESPN2. V oznámení se dočteme, které zápasy se budou živě vysílat. Pro začátek šlo o utkání mezi 100Thieves a TSM. Tento duel se dostal pouze do ESPN aplikace. Dále bylo na řadě utkání mezi Evil Geniuses a Cloud9. Toto a všechny další zápasy se dostanou do televize.
Příběh jako z pohádky pro fanoušky esportu. Klasické sporty jsou pozastaveny, a tak televizní stanice nemají co vysílat. Můžeme jen spekulovat, zda plán přivést LCS na ESPN kanál vznikl před koronavirem, nebo až při něm. Každopádně situace je taková, že se playoff jedné z největších League of Legends lig vysílá na kanále, kde normálně nalezneme klasický sport.
Jde o velký krok
Ještě, než se dostaneme k tomu, co je špatně, nastává otázka, proč tohle řešit. Tak se jedna hra dostala na sportovní stanici, však o nic nejde, nebo ne? Vlastně je to o dost větší “deal” než by se mohlo zdát. Prvně tu mám hru samotnou. Pusťte rodičům na telce FIFU, NHL, Formule 1 a hned budou vědět o co jde. Lolko je strategická hra, která má hodně pravidel a mechanik. Vyznat se v ní jen na pohled zabere bez hraní spoustu času. Ve výsledku tak lolko zaujme mnohem menší skupinu lidí.
Pak zde máme kombinaci s ESPN. Tento kanál patří mezi největší sportovní stanice na světě. Jde tak o spojení hry, která zaujme prakticky jen hráče her a televizní stanice, jenž má jedno z největších pokrytí. V Asii je tato situace o trochu běžnější, ovšem tady jsme v Americe, kde mají tradiční sporty větší zázemí.
Nešťastné reklamy
Teď k samotnému vysílání. Televizi si platíte za měsíční poplatek a na většině stanic přesto máte reklamy. Proto mladší generace volí například předplatná typu Netflix, HBO GO a další. Zde reklamy nejsou a vysílání lze snadno pozastavit. Na esport se navíc můžete koukat zcela zdarma a třeba u vysílání lolka je reklam celkem málo.
Někteří jistě pamatují, když se LoL turnaje konaly pod záštitou ESL. Krom technických problémů a prodlev se diváci setkávali s množstvím otravných reklam. Štafetu teď přebírá televize. Zapnete LCS při začátku pick & ban fáze v půlce výběru šampionů vám komentátoři řeknou, že vás čeká reklama. Přitom výběr stále pokračuje a diváci tak o druhou půlku banů a výběru postav prostě přijdou.
Problém reklam nekončí tady. Po zápase se analisti pustí do rozboru hry. Před tímto segmentem má LCS asi 3 minuty pauzu, při které hraje hudba a běží odpočet. Ideální místo pro ESPN reklamy, že? Jenže to se neděje a televize spustí reklamu pokaždé v polovině analýzy. Televizní diváci si tak projdou následujícím:
- Konec hry → následuje krátký komentář od komentátorů → pauza (3 minuty odpočet) → část rozboru hry → reklama → konec rozboru hry → pauza (3 minuty odpočet) → první část pick & ban → reklama → začátek hry
Přitom by stačilo synchronizovat LCS pauzy a reklamy v ESPN. Noví diváci tímto přicházejí o spoustu informací.
Třešničkou na dortu je pak text od televizní stanice. Ten běží neustále v dolní části obrazovky. Kvůli tomu jsou po stranách obrazu černé pruhy a vrchní část je dokonce uříznutá.
Ano, toto jsou sice drobnosti, jenže jak již bylo zmíněno, jde o důležitý krok v rámci esportu. Když sportovní stanice prvně vysílá esportovou ligu v takto složité hře, rozhodně nechcete reklamami zazdít polovinu rozborů hry.