[Zlomové momenty hry #12]: Uživatelské rozhraní
i Zdroj: Tryhard.cz
Novinky League of Legends Článek [Zlomové momenty hry #12]: Uživatelské rozhraní

[Zlomové momenty hry #12]: Uživatelské rozhraní

Reibl

Reibl

2. 10. 2018 12:00

Od původního UI až po dnešní moderní design.

Reklama

Velkou část dojmu ze hry tvoří uživatelské rozhraní. Dnešní podoba, kterou vídáme ve hře, je jednoduchá, až minimalistická. Vše zabírá co nejméně prostoru a nejdůležitější informace máte stále na očích. Nebylo tomu tak ale vždycky. Pojďme se podívat do historie, jak se měnil vzhled prvků uživatelského rozhraní.

Beta

Stejně, jako se měnil klient, tak se měnilo i rozhraní přímo ve hře. Beta v roce 2009 přinesla jednu z jeho prvních verzí.

[Zlomové momenty hry #12]: Uživatelské rozhraní

Krom odlišného obrázku Ashe (a dvojice bot), si můžete všimnout, že celé UI (anglické označení pro uživatelské rozhraní) bylo roztáhle přes celou šířku obrazovky. To samé platilo i pro horní část, kde se zobrazovaly podrobnosti o oponentovi. Tento design samozřejmě zabíral velkou část obrazovky, nemluvě o nepříliš praktickém provedení.

Dlouho bez změn

O rok později přišla změna vzhledu, který se rozpoložením dlouhá léta neměnil.

Později se odstranily nevyužité části rozhraní, aby hráč viděl více mapy.

[Zlomové momenty hry #12]: Uživatelské rozhraní

Ke konci roku 2012 přišla menší změna, kterou si jistě pamatuje mnoho z vás.

Moderní vzhled

V polovině roku 2015 přišla radikálnější změna. Jak se lolko měnilo a byl vyvíjen nový klient, UI zastaralo. Riot se tedy rozhodl zmodernizovat i tento prvek.

[Zlomové momenty hry #12]: Uživatelské rozhraní

Celé rozhraní mělo nyní jen dva dležité prvky. Prostřední, kde se zobrazují spelly a zároveň build a statistiky. Druhým zůstala mapka. První verze měla časomíru a týmové skóre právě u mapy. Po zpětné odezvě od komunity se skóre i čas přesunuly zpět do horního rohu.

Nové UI Riotu umožnilo do hry přidat drobnosti, jako změna vzhledu Elementalist Lux, přeměna Kayna a podobné věci. Reworky a nové postavy mohly přinést komplexnější schopnosti, kde je třeba zobrazit více informací. Například Zoe W, které zobrazí, jaký spell použijete. O několik měsíců později, před Worlds 2015 prošlo změnou i rozhraní pro spectate, které přineslo podobný vzhled. Tím byla završena celá modernizace uživatelského rozhraní ve hře, které i dnes působí svěžím dojmem.


Věděli jste, že...?

  • Death recap používá stále stejný vzhled a aktualizace tohoto prvku je stále v nedohlednu.
  • Pokud zmáčknete kombinaci kláves Ctrl+F, tak se vám zobrazí FPS a ping v horní části obrazovky.
  • Při zmáčknutí Ctrl+C se zase ukáží statistiky vaší postavy.
  • Mnoho věcí se dá dnes pingnout do chatu, dříve tomu tak nebylo. V jednu dobu šlo pingnout například jen některé předměty.
  • Pokud máte skin, změní se dle něj ikonka v prostřední části rozhraní. Na minimapě ovšem zůstane základní, kvůli přehlednosti.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama