Vývojářský deník: Technická stránka hry, klient a datum preseason PBE patche
V dalším díle VD jsme se dozvěděli, podle jakých měřítek se snaží Riot pracovat s klientem, nebo kdy se dočkáme předsezonního patche na PBE.
Před nedávnem jsme se ve vývojářském deníku dívali na to, jak Riot hodnotí svou práci a které týmy se starají o chod jednotlivých balančních skupin. Tentokrát se podíváme na technickou stránku věci jako je klient, odezva nebo chod serverů. Také jsme se dozvěděli, kdy můžeme očekávat Preseason Patch na PBE.
Technická stránka hry
Samotné servery League of Legends, které řídí herní i neherní oblast hry, se snaží Riot monitorovat podle následujících bodů:
- Část odezvy hráče (ping), kterou může Riot přímo ovlivnit (mimo geografické polohy či ISP – vašeho internetového poskytovatele)
- Spolehlivost připojení hráče na server. Tady se jedná převážně o to, jak často zažívají hráči disconnect, nebo variabilita ve ztrátě odezvy či ztráty paketů.
- Jak dlouho trvá vypnutí serverů při nahrávání nového patche a jak přesné jsou odhadované časové intervaly.
- Finanční výdaje pro provoz serverů
- Hráčské ankety
Dále tu máme dlouhodobou Achillovu patu League of Legends – herní klient. Hlavním cílem vývojářů (který je, jak si sami dobře uvědomují, stále ve stádiu vývoje), je doručit přehledný, vnímavý a spolehlivý klient. Hlavní cíle pro určení správného směru jsou:
- Jak dlouho trvají jednotlivé akce v klientovi. Jedná se o věci jako naklikání a uložení runových stránek, čas který je zapotřebí od kliknutí na přihlášení do zařazení do fronty, čas který je třeba k načtení vašeho profilu a další.
- Jak často klient padá
- Hráčské ankety (Ano opravdu se to vyplatí vyplňovat)
- Používanost jednotlivých funkcí klienta. Stránky statistik, jaké množství času stráví hráči v jednotlivých sekcích klienta a jestli si všímají nových funkcí, jako byl poslední Worlds Hub
Další na řadě je pak ingame klient (loading screen), kde Riot používá podobné měřítka
- Čas který hráč stráví na načítací obrazovce
- Pády a odpojení
- Hráčské ankety
Preseason patch na PBE
Ačkoliv předsezónní změny na live serveru nebudou dostupné minimálně do začátku listopadu, testovací server se již na jeden z největších patchů připravuje a dostupný k prvním zkouškám by měl být již příští týden. Také se nebude odehrávat v klasickém čtyřtýdenním, nýbrž šestitýdenním cyklu. To dává vývojářům mnohem více času na správné úpravy před přechodem na live servery, ale také to znamená, že jsou změny ještě nedokončené.