Úpravy run a věží pro příští sezónu
Odolnější věže, větší volnost při výběru run a snadnější ukončování her.
Blíží se konec sezóny a Riot pracuje na úpravách, které potkáme ve hře již ke konci tohoto roku. Jak bylo naznačeno v našem minulém článku, tak změny se budou týkat především věží a run.
Runy
Upravený systém run bude poskytovat větší volnost. Do teď byly bonusy pro základní statistiky vázány na výběr větví run. To se s příchodem nové sezóny změní a hráči si budou moci vybrat, jaké statistiky se jim na daného šampiona hodí, bez ohledu na vybrané runy.
Celkem budou k dispozici 3 sloty, do kterých si můžete vybrat ze 6 různých statistik. Tento systém bude mít svá pravidla.
- 1 slot pro ofenzivní statistiku
- 1 slot pro defenzivní statistiku
- 1 slot pro jakoukoliv statistiku
Na výběr bude několik základních vylepšení vašich statistik, rozdělené do 2 kategorií. Následující možnosti právě v těchto dnech Riot testuje:
- Ofenzivní
- Attack Damage
- Ability Power
- Attack speed
- Škálující redukce cooldownů
- Defenzivní
- Armor
- Magic Resist
- Škálující zdraví
Čeho se jistě nedočkáme je například přímá redukce Cooldownu, regenerace zdraví a škálující rezistence. Může se zdát, že tento systém připomíná runy před jejich úpravou. Pravdou ovšem zůstává, že runy jsou nyní zdarma, a to je jejich největší výhoda.
Odolnější věže
Příliš krátká fáze hraní na linkách je častým terčem kritiky. V nadcházející sezóně budou proto vnější věže disponovat brněním. To bude chránit věž před rychlým zničením. Pokud ovšem kus brnění zničíte, získáte odměnu v podobě zlata.
Snadnější otočení hry
Pokud je váš tým s penězi pozadu, je občas těžké hru otočit. Odměna za zabití hráče, který si dal spoustu killů, nemusí představovat dostatečnou odměny. Někdy má navíc tento šampion pouze výhodu ve velké farmě. Při jeho zabití tak nezískáte nic navíc, i když jste zdolali o dost silnějšího nepřítele. Proto Riot testuje odměny za zabití, které by se řídily i podle farmy soupeře. Aktuální rozdělení je, že výši odměny bude ze 70% určovat klasická hodnota dle počtu zabití v kuse a 30% dle farmy.
Na druhou stranu chce Riot zmenšit odměnu za zabití šampiona, který je napřed, ale jeho tým ne. Tento šampion zřejmě vyhrál linku, ovšem jeho tým si nevede dobře. Není proto důvod přehnaně ho trestat, pokud je celý tým pozadu.
Rychlejší ukončení her
Posledním bodem je snadnější ukončení her. Tento pojem se týká celého spektra her, od bronzu po challenger. Pokud má bránící tým rychlý wave clear, tak může zabíjet vlny minionů i s peněžním deficitem. Tým ve výhodě pak musí čekat na Barona, nebo Elder draka, aby mohl jasnou hru ukončit.
Úprava se tedy bude točit okolo minionů. Jejich zdraví se bude lépe škálovat dle času. Zároveň budou minioni postupně rychlejší, čím déle se bude hrát. To pomůže rychlejšímu pushování, pokud jeden z týmů vyhraje team fight.