Blíží se konec desáté sezóny a Riot už navnazuje na tu příští. Plánují se dvě velké úpravy. První, v podobě přepracování předmětů, si můžete přečíst v jednom z našich starších článků. Druhou velkou úpravou projdou rankedy a celkově i fronta zápasů. Na tyto změny se dnes podíváme.

Změny a cíle

Za posledních pár měsíců si Riot vytyčil jisté cíle. Šlo především o zkvalitnění sestavovaných zápasů. Například vyrovnání premade skupin, snížení autofill případů a podobně. Zde je aktuální přehled:

  • Vylepšení fronty bez delšího vyhledávání zápasů
    • Live: autofill – snížen počet her s rozdílným počtem autofill hráčů na méně jak 5 % her.
    • Live: premade – snížen počet her s rozdílným počtem premade skupin z 54 % na méně jak 5 % her.
    • Live: matchmaking úprava – přesnější a rychlejší identifikace skillů hráče v normálkách (v rankedech v předsezóně).
    • Live: extrémní MMR – hráči na obou končích žebříčku hodnocených her (top/bottom 0,01 %) by neměly hledat zápas příliš dlouho.
  • Větší přehlednost okolo ranked systému
    • V přípravě: systém, který vás lépe informuje ohledně vytváření hry a postaví proti hráčům na stejném ranku.
  • Změny postupu v rankedech
    • V přípravě: odstranění promo sérií uvnitř tieru.
    • V přípravě: změna pravidel pro hraní ve dvojici na úrovni master+.
    • V přípravě: postupné odemčení master+ tierů po předsezóně.
  • Lepší odměny za hraní rankedů
    • V přípravě: aktualizace odměn a Victorious tématiky.
  • Snažší nalezení spoluhráčů pro hraní.
    • Live: Odstranění omezení na divize pro Flex rankedy.
    • Live: Nasazení systému pro hledání hráčů pro Clash.

Jak lze z bodů poznat, Riot hodně slíbených zlepšení již nasadil. Zejména v oblasti vyrovnání zápasů, co se počtu autofill a premade hráčů týče. Rankedy ovšem nelze změnit ze dne na den v průběhu roku. Od toho je tu předsezóna. V tomto období se Riot zaměří na zbytek změn.

 Odstranění malých promo sérií

Je to oficiální. Odstranění malých promo sérií se dočkáme již za pár měsíců v předsezóně. Systém bude fungovat podobně, jako v TFT.

  • Při dosažení 100 LP se přesunete do vyšší divize a převedou se vám i LP.
  • Zruší se ochrana při dosažení 0 LP. Pokud prohrajete, okamžitě se vám sníží divize.

Velká proma mezi jednotlivými tiery nadále zůstávají. Riot považuje dosažení nového tieru za velký milník, který si hráči musí vybojovat.

Zápasy s rovnocennými soupeři

Aktuálně se zápasy sestavují na základě MMR. Ačkoliv se MMR k divizi a tieru váže, jedná se o dvě rozdílné hodnoty. Nový systém vytváření zápasů bude brát v potaz i (ale nejen) vaši divizi a LP. Právě divize a tiery jsou pro hráče viditelné a čelit protihráčům o více jak tier výše nikdo nechce. 

Změny vypadají v praxi následovně:

  • Žádná změna průměrného MMR proti sobě postavených týmů.
  • Rozdíl LP v týmu se snížil o 40 %.
  • Rozdíl LP mezi týmy se snížil o 40 %.
  • U 0,01 % hráčů se prodloužila čekací doba na zápas maximální o půl druhé minuty.
  • U poloviny hráčů se prodloužila čekací doba na zápas maximálně o 5 vteřin.

Systém tedy přinese i na první pohled vyrovnanější duely.

Změny pro master+ tiery

Pokud jste v masteru a výše, měli byste patřit mezi ty úplně nejlepší na serveru. Riot váš úspěch v SoloQ přiřazuje především skillu, ke kterému byste neměli potřebovat parťáka. Proto v předsezóně od master tieru výše nebude povoleno hrát ve dvojici. Pokud chcete hrát ve více lidech na této úrovni, Riot nabízí FlexQ a Clash.

Druhou změnou je odemknutí nejvyšších tierů hned na začátku sezóny. V minulosti jste museli čekat týdny na odemčení grandmasteru a challengeru. Oba tiery budou dostupné již od prvního dne nové sezóny s následujícími limity:

  • Master: dostupný okamžitě
  • Grandmaster: dostupný okamžitě, hranice 200 LP pro vstup
  • Challenger: dostupný okamžitě, hranice 500 LP pro vstup

Riot dále pracuje na úpravě autofill mechaniky na této úrovni. Ačkoliv neznáme termín nasazení ani přesné plány, vývojáři o problému vědí a zabývají se jím.

Další změny

Úpravou projdou i odměny za rankedy. Nově hráči v platině a výše dostanou navíc i chromu za každý tier od platiny. Riot plánuje rozdávat i Eternals z první série.

Původně bylo v plánu také změnit systém rozřazování nových účtů v rankedech. Novinka by detekovala smurf účty, což by zkvalitnělo celý systém rankedů. Bohužel první verze tohoto systému byla příliš jednoduchá a nefungovala správně. Pracuje se proto na druhé iteraci. Nasazení v předsezóně se bohužel nestihne.