Malé promo série se odstraní, reportování při výběru postav dorazí již brzy
Riot pracuje na rankedech i férovosti při sestavování zápasů.
Riot před nedávnem nakousl plánované změny ohledně rankedů. Stalo se tomu tak v blogu vývojáře Scruffyho, který nastínil například příchod reportování při výběru postav. Nyní se oficiálně dozvídáme konkrétní plány, které zasahují i mimo samotné hodnocené hry.
Cíle
Pro začátek si Riot vymezil cíle.
- Vylepšení kvality sestavování zápasů, aniž by vzrostla čekací doba pro vyhledání hry.
- Zvýšení přehledu okolo rankedů a sestování zápasů.
- Vylepšení postupu a ocenění při zlepšování se a šplhání po žebříčku hodnocených her.
- Lepší odměny za čas strávený ve hře.
- Hráči mohou hrát snadněji s kamarády a lépe nacházet nové.
- Poskytnout hráčům, kteří se setkají s špatně chovajícími lidmi, více informací.
Výsledky za poslední měsíce
Riot začal v únoru vylepšovat například systém sestavování her. Ten lépe páruje týmy, které mají autofill hráče a premade skupiny.
Autofill párování
- V patchi 10.6 byl přidán algoritmus, který páruje autofill hráče proti sobě.
- Před změnou: 11,4 % her mělo nerovný počet autofill hráčů v každém týmu. (Solo/Duo)
- Po změně: méně jak 5 % her má nerovný počet autofill hráčů v každém týmu. (Solo/Duo)
Autofill a role spoluhráčů
- Byla odstraněna chyba, kdy autofill nepočítal s rolemi premade spoluhráčů. Od patche 10.7 by se nemělo stávat, že dva hráči dostanou autofill do rolí, který si ten druhý zvolil.
Premade párování
- V patchi 10.7 byl přidán algoritmus, jenž páruje premade skupiny proti sobě.
- Před změnou: 54 % her mělo nerovnoměrný počet premade skupin.
- Po změně: okolo 6 % her má nerovnoměrný počet premade skupin.
- Doba hledání hry se prakticky nezměnila.
Nový algoritmus sestavování zápasů
- Lépe rozporná nové a zkušené hráče. Nasazen v normální frontě v patchi 10.10.
- Využije se v předsezóně a následně pomůže lepšímu rozřazení nových účtů v rankedech.
Rozřazení nových účtů v rankedech
- Přesněji odhadne vaše dovednosti a lépe zvolí první rozřazovací ranked hru.
- Původně se používal statický bod pro všechny hráče.
- Dříve se zkušení hráči mohli setkat v úvodních zápasech s nováčky. Nový systém si s tímto lépe poradí.
Plány ohledně dalších vylepšení sestavování her
- Párování autofill pozic
- Oba týmy budou mít krom stejného počtu autofill hráčů i stejné autofill pozice.
- Kalibrace sestavování zápasů pro červenou a modrou stranu.
Brzy se dočkáme
Lepší zpětná vazba za reporty
- OD patche 10.10 se častěji zobrazuje oznámení za zabanování nahlášeného hráče.
Report a mute při výběru postav
- V průběhu června / začátku července se na live servery dostane možnost reportovat spoluhráče při výběru postav.
- Nejprve se budou reporty pouze sbírat, později začne Riot dotyčné hráče trestat.
Flex bez omezení ranků
- Kvůli Clashi narůstá popularita FlexQ, kde skupiny hráčů rádi trénují na turnaje.
- Sestavování Flex her se později přiblíží Clash turnajům. Zmizet by tak mělo omezení na rank.
- Termín změny zatím nebyl přesně stanoven. Úpravy se dočkáme v některém z příštích patchů.
V předsezóně Riot odstraní malé promo série
Důležité změny přinese i předsezóna, která nás tradičně čeká letos na podzim.
Odstranění malých promo sérií
- Riot s velikou pravděpodobností odstraní promo série uvnitř divizí.
- Zároveň s tím se upraví pravidla pro snížení tieru dané divize.
Více přehledu ohledně rankedů a MMR
- Vývojáři si jsou vědomi, že hrát proti hráčům s velmi rozdílnými divizemi může být frustrující.
- Plánuje se úprava sestavování zápasů, po které by se ranky neměly tolik lišit v rámci jedné hry.
- Zároveň přibude více informací ohledně úrovně skillu daných hráčů.
Lepší odměny
- Victorious skiny si projdou úpravou, aby odrážely váš aktuální a zároveň současný dosažený rank
Další změny
- Úprava Clashe a Flex fronty, aby se lépe doplňovaly.
- Více možností pro hledání si přátel, kteří hrají League of Legends.
- Odměny pro týmy, které drží dlouhodobě pohromadě.