Reklama
Co nás čeká s Overwatch League?

Co nás čeká s Overwatch League?

První sezóna Overwatch League začíná již 10. ledna. Dvanáct účastníků z celého světa se utká o titul v lize rozdělené na dvě konference a poměří síly dvakrát do týdne. Nedočkavci se však dočkají živého představení týmů již 6. prosince. Nate Nanzer stojící za celou myšlenkou Overwatch League na BlizzConu představil mnoho novinek počínaje strukturou, herními dny a časy.

Struktura

Zápasy se budou odehrávat vždy ve čtvrtek, pátek, sobotu a neděli. Pro každý den je vymezen čas na tři zápasy, které jsou v průběhu týdne časově rozlosovány tak, aby bylo umožněno fanouškům po celém světě sledovat alespoň část kola v normálním čase pro jejich časové pásmo. I z toho důvodu je liga rozdělena na Atlantickou a Pacifickou konferenci. Každý tým odehraje v sezoně 40 zápasů, 20 ve vlastní divizi a 20 s týmy z druhé divize.

Atlantická:

Pacifická:

Výkony v základní části ovlivní, kdo se následně podívá do playoff a pro koho sezona skončí. Ta je mimo jiné rozdělena do 4 částí vždy po pěti týdnech, které odděluje sedm dní volna a je zakončena "malým finále" o nejlepší tým dané části. Organizace budou motivovány odměnami a prizepoolem nejen za celkové vítězství, ale právě i za umístění v průběhu sezony. Vyhrané peníze by pak měly směřovat z velké části především za hráči. Pro zápasy budou vždy stanoveny čtyři mapy z celkového osudí, stanoveného před začátkem sezóny. Některé mapy tak v OWL vůbec neuvidíme.

Opening week

Rozpis prvního herního týdne je již vylosován. Vůbec v prvním zápase OWL se proti sobě postaví San Francisco Shock a Los Angeles Valiant v Blizzard Aréně v Los Angeles, kde se první sezónu odehrají všechny zápasy. V následujících ročnících by měly týmy otevřít vlastní stadiony v místě jejich sídla, aby umožnily fanouškům pravidelně navštěvovat domácí zápasy.

Playoff

Základní část je rozdělena do čtyř částí, které se odehrají v následujících dnech:

  • Část 1: 10. ledna — 10. února
  • Část 2: 21. února — 24. března
  • Část 3: 4. dubna — 5. května
  • Část 4: 16. května — 16. června

Následně šest týmů postoupí do playoff. Oba výherci divizí, které doplní čtyři nejlepší týmy nezávisle na divizi. Ti se mezi sebou utkají v nadstavbové části hrané od 16. července až do 22. července. Dva nejlepší týmy následně postoupí do celkového finále, kde se pokusí vyhrát nejen první titul OWL ale také 1 milion dolarů. Místo konání bude oznámeno později v průběhu sezóny.

Konečnou tečku za první sezónou udělá v srpnu tzv. All-Star Weekend, v kterém se nám představí ti nejlepší z nejlepších.

Odměny za výhru

Celkový součet odměn činí 3,5 milionu dolarů, který je z poloviny určen právě pro hráče a z druhé poloviny pro majitele organizací.

  • Bonus za umístění ve finále části 1-4:
    • První místo: USD $100,000
    • Druhé místo: USD $25,000 

Celkem bude takto rozděleno 500 000 dolarů.

  • Bonus za umístění na konci základní části:
    • První místo: USD $300,000
    • Druhé místo: USD $200,000
    • Třetí a čtvrté místo: USD $150,000
    • Páte a šesté místo: USD $100,000
    • Sedmé a osmé místo: USD $75,000
    • Deváté a desáté místo: USD $50,000
    • Jedenácté a dvanácté místo: USD $25,000

Celkem bude takto rozděleno 1 300 000 dolarů.

  • Bonus za umístění v nadstavbové části:
    • Vítěz: USD $1 million
    • Druhý finalista: USD $400,000
    • Třetí a čtvrté místo: USD $100,000
    • Páté a šesté místo: USD $50,000

Celkem bude takto rozděleno 1 700 000 dolarů.

Internetová stránka OWL a vlastní aplikace:

S celosvětovým publikem je takřka nutností poskytnout fanouškům způsob, jak pohodlně sledovat svého favorita, sestřihy a zápasy. Za tímto účelem byla vytvořena nová stránka OverwatchLeague.com, která nabídne nejen živé přenosy, statistiky a rozhovory. Pokud se přihlásíte se svým Battle ID, budete se moci porovnat s profesionálními hráči a kdo ví, třeba právě ve vás dříme nová hvězda OWL.

Samozřejmostí je i vlastní aplikace, která by měla být k dispozici pro mobily před začátkem vlastní sezony. Kromě statistik nabídne taktéž i sledování záznamů či živých přenosů. Při přihlášení si budete moci vybrat svůj tým, aby vás mohla aplikace informovat o všech novinkách a výsledcích.

Dresy:

Každý tým obdrží dvě sady dresů. Domácí laděné do křiklavých barev a venkovní čistě bílé. K lepší rozpoznatelnosti a přehlednosti při hře bude kromě dresů přispívat i nový přepracovaný spectate režim, který jsme mohli vidět v akci na posledním World Cupu.

Merch:

Abyste mohli vyjádřit náklonost k některému z dvanácti týmů či obecně k Overwatch League, od 6 prosince bude k dispozici na prodej speciální merch od klasických triček až po ponožky včetně bundy, kterou měl na sobě Nate Nanzer na BlizzConu.

Sociální sítě OWL:

Který tým je ten váš?

Nové fórum je tady! Vyzkoušej ho ještě dnes. Jdu na to

Komentáře

Je to bohužel všechno. Tou spoluprácí byla zřejmě myšlena 2D mapy a případně live statistiky. Nicméně na akci s Roadhogem, jak popisuješ, by právě mohly pomoci ty automatické záznamy z killfeedu v kterých se můžeš pohybovat.

Osobně doufám třeba v přidání průhlednosti u nekterých stěn.

No jo, ale všechno tohle už jsme rozebírali předtím:/ Pamatuju se že jsi psal něco o tom, že vývojáři spolupracují s MonteCristo a Ubershouts na nějakém revolučním systému. Takže you have seen nothing yet tím pádem znamenalo, že jsme yet neviděli jenom reálnou podobu té top-down mapy? A vyklubala se z toho 2D mapa alá Counterstrike. Hm…

Jak jsem psal minule, dresy pomůžou, smart kamera taky ale reálnej problém to neřeší. Aby se na to dívaly masy potřebuješ relativně statickou kameru, jinak je to prostě zmatek. Smart kamera by to teoreticky sice obstarat mohla ale opravdu čistě jen teoreticky protože by zkrátka musela vidět do budoucnosti, kde přesně a jak přesně se ten teamfight odehraje. A i v takovým případě by přetrvával problém perspektivy: v každém jiném vysílaném týmovém sportu jsou na obrazovce všichni hráči stejně velcí – tady bude sakra problém sledovat Roadhoga kterej v klíčovém okamžiku trefí hook… odněkud zezadu, kde bude vidět malinkatej (üž vůbec nehledě zastínění těmi, kteří budou před ním).

No, omlouvám se za rant. Podle tvého posledního paragrafu vypadá že věříš že to daj tak já už dál nebudu šířit negativitu. Snad to zvládnou.

V tomto směru bych tě asi odkázal na video, v kterém Blizzard shrnuje novinky pro spectate režim: Evolving Overwatch Esports.

Ale ve zkratce se jedná o dresy (pro hosty vždy bílá, pro domácí křiklavá barva; nicméně když hrál modrý a bílý tým nerozeznal jsem rozdíl – životy a jména jsou totiž u všech taky bílé a vznikala nepřehledná kaše).

  • Efekty – heal, výbuch, ultiny – dostaly barvu podle dresů.
  • automatické vytvoření zpětného záznamu pro události v killfeedu, ke kterému se může komentátor vrátit a pohybovat se v celé scéně (na World Cupu to moc neuměli ovládat)
  • 2D mapa pro přehled nad celou mapou (komentátoři ji vidí pořád, divákům ji přepínají jen když jsou týmy daleko od sebe)
  • živé statistiky (osvěžují přenos)
  • chytrá 3rd person kamera, která automaticky letí za hráčem a sleduje akci (super u genjiho nebo tracer – méně zmatku)

Za ty dva měsíce čekám, že výše zmíněné věci vyladí k dokonalosti a přidají už jen nějakou maličkost.

Otázka na Kovku, vzhledem k naší nedávné debatě nad spectate módem. Nesledoval jsem Blizzcon, ale četl jsem nějakej přehled novinek a o spectate módu tam teda zmínka nebyla. Když oznámili ty změny tak iirc hypovali „you haven seen nothing yet“. Jaká je tedy situace po Blizzconu na téhle frontě?

Reklama
Bleskovky
ico 23. 11. 2017

Top liner týmu Immortals Flame, podepsal nový kontrakt s týmem FlyQuest.

ico 23. 11. 2017

Ssumday přestoupil do nového týmu 100 Thieves. Jeho roční plat bude kolem 14.700.000 CZK.

ico 22. 11. 2017

S vydání nových PROJEKT skinů taktéž začíná festival PROJEKT: Lovci. K tomuto byl vydán samozřejmně trailer a jeden z nich je dokonce i animovaný.

ico 22. 11. 2017

Do LoL Svět přibyla nová povídka s tématikou PROJEKT skinů.

ico 21. 11. 2017

Schalke 04 pravděpodobně podepíše kontrakt s VizicsacsiNukeduck.

ico 21. 11. 2017

Top liner týmu G2 Expect opustil tým G2.

Reklama