Riot odhalil, jak bude balancovat Yunaru
i Zdroj: Riot Games
LoL novinky League of Legends Článek Riot odhalil, jak bude balancovat Yunaru

Riot odhalil, jak bude balancovat Yunaru

Veare

Veare

V nedávném AMA se vývojáři rozpovídali o balancování nejnovější šampionky. Odhalili také další zajímavosti z vývoje.

Reklama

Otázka: Můžete přiblížit, jaké obavy jste měli ohledně výkonu (performance) u Yunary?

Odpověď: Výkon byl pro mě osobně největší obavou u tohoto šampiona. Yunara totiž aplikuje on-hit efekty na všechny odrazy svého Q, a když k tomu přidáš třeba vedlejší šípy z Runaan’s Hurricane, a do toho další itemy s VFX efekty, vzniká toho opravdu hodně naráz. To všechno mohlo být docela děsivé z pohledu plynulosti hry. Jsem ale spokojený s tím, kam jsme se nakonec dostali.

Otázka: Nemohli byste její ultinu udělat vizuálně zajímavější? Třeba aby kolem ní koule během trvání R rychle kroužily?

Odpověď: Tuhle připomínku jsme zachytili a už jsme ji řešili pro příští patch – nová verze VFX už by měla být na PBE. Přidali jsme víc efektů, které během aktivní ultimátky zdůrazní její posílený stav a vizuálně lépe odliší R od Q.

Otázka: Byla její sada schopností navržená s ohledem na budoucí změny itemů? Jaký build pro ni vlastně zamýšlíte?

Odpověď: Šampioni jsou primárně navrhovaní pro současný systém itemů, ale zároveň s ohledem na ostatní herní módy i možné budoucí úpravy systému. Nemůžu nic říct ke konkrétním plánům na změny itemů, ale existují dobré důvody, proč má Yunara AP přepočty – například kvůli buffům jako Baron nebo itemům jako Staff of Flowing Water, které dávají AP. Chtěli jsme, aby interakce s takovými efekty působila smysluplně a zábavně.

V módu Arena má navíc Yunara prostor pro skutečně pestrou itemizaci a hodně nových kombinací, což může být pro tuhle komunitu hodně lákavé.

Aréna se vrací na celý rok už od příštího patche
i Zdroj: Riot Games

Aréna se vrací na celý rok už od příštího patche

Herní režim Aréna se od patche 25.13 vrací minimálně na 12 měsíců do hry. Riot plánuje velkou aktualizaci v příštím roce.

Otázka: Můžete prozradit, jak jste dospěli k barevné paletě Yunary – ty odstíny fialové, modré a trochu hnědé u koulí? Je to trochu nezvyklé pro ionijského šampiona, i když chápu, že Ionia asi nemá jednotnou paletu.

Odpověď: Spousta těch modrých, fialových a bílých odstínů byla inspirována tématem Spirit Blossom, ne klasickou Ionií. Hraje v tom roli i její místo v příběhu – je součástí starší spirit blossom mytologie.

Chtěli jsme, aby Yunara nepůsobila jako typický ionijský šampion, protože pochází z dávnější doby. Modré barvy evokují magii a moudrost, což se pojí se spirituálním světem Runeterry. Bílá zase působí klidně, ale zároveň vytváří dobrý kontrast s tmavšími modrými tóny, které podtrhují její roli chrámové bojovnice a šintoistické strážkyně. Bílá také slouží jako čisté plátno z horního pohledu, kde dobře vyniknou detaily obličeje a horní části těla.

Žluté akcenty a bronzové doplňky naopak pomáhají zdůraznit její starobylý původ – zlato by bylo moc moderní a elegantní, zatímco bronz lépe evokuje něco tradičního a zasazeného do historie.

Nová šampionka Yunara zvládne plošné útoky, neviditelnost nakonec nemá
i Zdroj: Riot Games

Nová šampionka Yunara zvládne plošné útoky, neviditelnost nakonec nemá

O tom, že se nová šampionka v League of Legends jmenuje Yunara, jsme věděli už dlouho. Nyní nám ale vývojáři představili její schopnosti.

Otázka: Jaké jsou u Yunary hlavní výzvy z pohledu vyvážení jednodušší sady schopností? Jaký je její fallback pattern? A jaké má možnosti ladění mimo poškození?

Odpověď: Marksmani (ADC) jsou často — i když ne vždy — jednodušší na vyvažování, protože jejich výkon se víc řídí číselnými vztahy a staty, zatímco u šampionů jako Ambessa se hůře měří efektivita schopností (rychlost úskoku, cena za energii apod.).

Yunara má fallback pattern podobný jako ostatní ADC: „není to ideální, ale zkus aspoň farmit, jak nejlíp to jde“. Pokud je pozadu, může se pořád opřít o W a RW k iniciaci nebo jako nástroj k tomu, aby se dostala do hry zpět. Ale ano – hrát za ni ze zadní pozice nebude jednoduché.

Co se týče možností ladění mimo poškození, má jich překvapivě hodně: rychlost a šířka střely u W, cast time u W a RW, move speed u E, cooldowny obecně, rychlost nabíjení Q skrze stacky, cooldown R, základní staty, růst statů – a další. To vše nám dává velký prostor její sílu přizpůsobit, aniž bychom zasahovali do samotného poškození.

Otázka: Myslíte si, že se Yunara objeví v profesionální scéně? Pokud ne, plánovali byste změny, aby se tam dostala? A pokud ano – koho byste rádi viděli ji hrát?

Odpověď: Myslíme si, že Yunara má potenciál se objevit v profesionální hře a nevadilo by nám, kdyby se tam objevila. Největší obava je, aby z toho nebyl další 100% pick/ban šampion.

Osobně sleduju hodně LCK, takže bych byl nadšený, kdyby ji zahráli Ruler nebo Gumayusi. A úplně upřímně – chci Yunara Worlds skin v roce jejího vydání, prosím. 🙏


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama