Riot odhalil, jak bude balancovat Yunaru
V nedávném AMA se vývojáři rozpovídali o balancování nejnovější šampionky. Odhalili také další zajímavosti z vývoje.
Otázka: Můžete přiblížit, jaké obavy jste měli ohledně výkonu (performance) u Yunary?
Odpověď: Výkon byl pro mě osobně největší obavou u tohoto šampiona. Yunara totiž aplikuje on-hit efekty na všechny odrazy svého Q, a když k tomu přidáš třeba vedlejší šípy z Runaan’s Hurricane, a do toho další itemy s VFX efekty, vzniká toho opravdu hodně naráz. To všechno mohlo být docela děsivé z pohledu plynulosti hry. Jsem ale spokojený s tím, kam jsme se nakonec dostali.
Otázka: Nemohli byste její ultinu udělat vizuálně zajímavější? Třeba aby kolem ní koule během trvání R rychle kroužily?
Odpověď: Tuhle připomínku jsme zachytili a už jsme ji řešili pro příští patch – nová verze VFX už by měla být na PBE. Přidali jsme víc efektů, které během aktivní ultimátky zdůrazní její posílený stav a vizuálně lépe odliší R od Q.
Otázka: Byla její sada schopností navržená s ohledem na budoucí změny itemů? Jaký build pro ni vlastně zamýšlíte?
Odpověď: Šampioni jsou primárně navrhovaní pro současný systém itemů, ale zároveň s ohledem na ostatní herní módy i možné budoucí úpravy systému. Nemůžu nic říct ke konkrétním plánům na změny itemů, ale existují dobré důvody, proč má Yunara AP přepočty – například kvůli buffům jako Baron nebo itemům jako Staff of Flowing Water, které dávají AP. Chtěli jsme, aby interakce s takovými efekty působila smysluplně a zábavně.
V módu Arena má navíc Yunara prostor pro skutečně pestrou itemizaci a hodně nových kombinací, což může být pro tuhle komunitu hodně lákavé.
Aréna se vrací na celý rok už od příštího patche
Herní režim Aréna se od patche 25.13 vrací minimálně na 12 měsíců do hry. Riot plánuje velkou aktualizaci v příštím roce.
Otázka: Můžete prozradit, jak jste dospěli k barevné paletě Yunary – ty odstíny fialové, modré a trochu hnědé u koulí? Je to trochu nezvyklé pro ionijského šampiona, i když chápu, že Ionia asi nemá jednotnou paletu.
Odpověď: Spousta těch modrých, fialových a bílých odstínů byla inspirována tématem Spirit Blossom, ne klasickou Ionií. Hraje v tom roli i její místo v příběhu – je součástí starší spirit blossom mytologie.
Chtěli jsme, aby Yunara nepůsobila jako typický ionijský šampion, protože pochází z dávnější doby. Modré barvy evokují magii a moudrost, což se pojí se spirituálním světem Runeterry. Bílá zase působí klidně, ale zároveň vytváří dobrý kontrast s tmavšími modrými tóny, které podtrhují její roli chrámové bojovnice a šintoistické strážkyně. Bílá také slouží jako čisté plátno z horního pohledu, kde dobře vyniknou detaily obličeje a horní části těla.
Žluté akcenty a bronzové doplňky naopak pomáhají zdůraznit její starobylý původ – zlato by bylo moc moderní a elegantní, zatímco bronz lépe evokuje něco tradičního a zasazeného do historie.
Nová šampionka Yunara zvládne plošné útoky, neviditelnost nakonec nemá
O tom, že se nová šampionka v League of Legends jmenuje Yunara, jsme věděli už dlouho. Nyní nám ale vývojáři představili její schopnosti.
Otázka: Jaké jsou u Yunary hlavní výzvy z pohledu vyvážení jednodušší sady schopností? Jaký je její fallback pattern? A jaké má možnosti ladění mimo poškození?
Odpověď: Marksmani (ADC) jsou často — i když ne vždy — jednodušší na vyvažování, protože jejich výkon se víc řídí číselnými vztahy a staty, zatímco u šampionů jako Ambessa se hůře měří efektivita schopností (rychlost úskoku, cena za energii apod.).
Yunara má fallback pattern podobný jako ostatní ADC: „není to ideální, ale zkus aspoň farmit, jak nejlíp to jde“. Pokud je pozadu, může se pořád opřít o W a RW k iniciaci nebo jako nástroj k tomu, aby se dostala do hry zpět. Ale ano – hrát za ni ze zadní pozice nebude jednoduché.
Co se týče možností ladění mimo poškození, má jich překvapivě hodně: rychlost a šířka střely u W, cast time u W a RW, move speed u E, cooldowny obecně, rychlost nabíjení Q skrze stacky, cooldown R, základní staty, růst statů – a další. To vše nám dává velký prostor její sílu přizpůsobit, aniž bychom zasahovali do samotného poškození.
Otázka: Myslíte si, že se Yunara objeví v profesionální scéně? Pokud ne, plánovali byste změny, aby se tam dostala? A pokud ano – koho byste rádi viděli ji hrát?
Odpověď: Myslíme si, že Yunara má potenciál se objevit v profesionální hře a nevadilo by nám, kdyby se tam objevila. Největší obava je, aby z toho nebyl další 100% pick/ban šampion.
Osobně sleduju hodně LCK, takže bych byl nadšený, kdyby ji zahráli Ruler nebo Gumayusi. A úplně upřímně – chci Yunara Worlds skin v roce jejího vydání, prosím. 🙏