Vývoj League of Legends: 2009-2010
Připomeňme si kdy byla spuštěna a jak tehdy vypadala naše milovaná hra. Jsou to teprve čtyři roky od oficiálního spuštění.
Jde o první část připravovaného seriálu. Podíváme se v ní na začátky League of Legends, na první šampiony, na staré mapy a na celkový vývoj, který tato hra zaznamenala během prvního roku.
Oficiální spuštěníPrvní záznamy o spuštění League of Legends se datují do roku 2009. Přesně
27. 10. 2009byla vyhlášena otevřená beta - tedy Pre-Season k první sezóně. Předtím ještě dlouhou dobu probíhala uzavřená alfa a beta, začátek alfa testování nastal v únoru roku 2009. Hra byla současně spuštěna v Americe a v Evropě. Nastal kompletní wipe - tedy smazání všech zkušeností, IP, run, šampionů. Při oficiálním spuštění bylo ve hře rovných 40 šampionů, automatický matchmaking systém na mapě Summoner's Rift a přístupná byla ještě mapa Proving Grounds, kde probíhal tutoriál. Mapu Twisted Treeline bylo možno hrát pouze v custom hrách, oficiálně se do hry dostala až o pět měsíců později. Šampioni V době oficiálního spuštění League of Legends bylo k dispozici
40 šampionů. Od té doby až do konce roku 2010 bylo do hry přidáno dalších
25 šampionů.
Následuje seznam šampionů, kteří byli ve hře již při jejím spuštění. Seřazen dle abecedy.
Alistar, Amumu, Anivia, Annie, Ashe, Blitzcrank, Cho'Gath, Corki, Dr. Mundo, Evelynn, Fiddlesticks, Gangplank, Heimerdinger, Janna, Jax, Karthus, Kassadin, Katarina, Kayle, Malphite, Master Yi, Morgana, Nasus, Nunu, Rammus, Ryze, Shaco, Singed, Sion, Sivir, Soraka, Taric, Teemo, Tristana, Tryndamere, Twisted Fate, Twitch, Veigar, Warwick, Zilean.Následuje další seznam, tentokrát se podíváme na zmiňovaných 25 šampionů, kteří se do hry dostali od spuštění open bety až do konce roku 2010. Řazeni jsou podle data přidání do hry.
Udyr, Nidalee, Poppy, Gragas, Mordekaiser, Ezreal, Shen, Kennen, Garen, Akali, Malzahar, Olaf, Kog'Maw, Xin Zhao, Vladimir, Galio, Urgot, Miss Fortune, Sona, Swain, Lux, LeBlanc, Irelia, Trundle, Cassiopeia Ryze a Tryndamerebyli do hry přidáni prakticky současně po spuštění otevřené bety. Vzhledem k tomu, že byli oba šampioni připravování již několik měsíců předtím a počítalo se s nimi od začátku, řadí se ještě mezi "oldschool" šampiony, zatímco třeba takový Udyr, který vyšel až pár dní po nich, se již řadí mezi novou vlnu 25 šampionů, kteří byli do hry přidáni od otevřené bety do konce roku 2010. Twisted Treeline První velkou změnou, která se krom postupného přidávání nových šampionů, ve hře objevila, bylo přidání mapy Twisted Treeline k oficiálním herním módům. Stalo se tak
30. 3. 2010. Dříve hráči mohli přes queue hrát pouze mapu Summoner's Rift a pokud měli chuť na nějaké to 3v3, museli spustit custom hru. Twisted Treeline se od té doby několik let těšila velké oblibě a existovalo daleko více hráčů než dnes, kteří dávali přednost této mapě před Summoner's Riftem. Pojďme se podívat na několik obrázků, které dají zkušenějším hráčům vzpomenout a novějším, kteří tuto mapu třeba nikdy neviděli, ji naopak představí.
Sezóna 1
Léto roku 2010 bylo pro League of Legends klíčové. Vůbec poprvé se ve hře objevil větší patch, který měnil a inovoval současný stav hry. Bylo to přesně
13. 7. 2010, kdy se ve hře objevil a přinesl s sebou První Sezónu. Krom řady změn byl tento patch hlavně předzvěstí budoucího směřování League of Legends, konkrétně cestou směrem k eSports. Podívejte se s námi na to, co všechno se tehdy dostalo do hry.
Ranked hryVíceméně ranked hry, jak je známe dnes. Summoneři na 30. úrovni mohou kromě normálních her hrát i bodované zápasy a posouvat se v žebříčku. Již v této době fungovaly tři hlavní ranked módy jaké jsou ve hře dnes - 3v3 Premade, 5v5 Premade a 5v5 Solo.
ŽebříčkyNovinka úzce spojená s nově uvedeným systémem rankedů. Hráči mohli díky žebříčkům sledovat své úspěchy a neúspěchy na oficiálních stránkách League of Legends a porovnávat své výkony s ostatními hráči anebo si pomocí žebříčků třeba i najít tým.
Draft MódSpolu s ranked hrami se objevil také Draft Mode. Do té doby se všechny zápasy hrály jako Blind Pick. Draft mód fungoval stejně jako dnes, na začátku byl ale pouze v ranked hrách.
Vylepšení vizuálních stylůSpolu s přípravami na update ve hře si určitou obměnou prošel jak oficiální web, tak i samotný klient. A změny to byly skutečně velké. To můžete konečně posoudit na obrázcích, podívejte se sami, jak dříve vypadal klient.
WCG 2010
World Cyber Games 2010 byl vůbec první prémiový turnaj, jehož součástí byla také League of Legends. Hrálo se o (v té době) neuvěřitelných 10.000 $ a potkaly se zde nejlepší týmy z Ameriky, Číny, Singapuru a Německa. Turnaj nakonec skončil vítězstvím Counter Logic Gaming, v té době dost možná nejlepším týmem na světě. Druzí skončili SK Gaming (v té době v čistě německé sestavě).
Counter Logic Gaming
SK Gaming
AnotherStory
WCG 2010 bylo prvním velkým krokem směrem k progamingu a eSports. Nebýt tohoto turnaje, dost možná by League of Legends nebyla tam, kde je dnes anebo by jí to trvalo o dost déle. A tímto krokem zároveň končí náš první článek, příště se můžete těšit na další krůčky League of Legends v letech 2011 a dále.
Přidejte si nás na FACEBOOK , ať vám nic neuteče a dejte nám v komentářích vědět, jak se vám článek líbil.