Vítejte v jungli! Díl třetí
i Zdroj: Tryhard.cz
Ostatní Článek Vítejte v jungli! Díl třetí

Vítejte v jungli! Díl třetí

fof0t

fof0t

1. 5. 2012 19:23

Dnešní díl nejenom pro junglery!

Reklama

Vítám vás u třetího dílu! V průběhu týdne jsem zjistil, že čtenáři mají rádi v článcích spoustu obrázků. Oprášil jsem tak svůj skill v programu Gimp a rozhodl se vám vyhovět. Dnešní díl se zaměřuje na dodržování určitých pravidel v lese, ať už jste pouhý turista nebo zkušený jungler. Pojďme rovnou na ně!

Nepsaná pravidla

Existuje několik pravidel, která byste měli v jungli dodržovat. Tresty za jejich nestydaté porušení se pohybují od smrti až po prohranou hru. Neberte tedy tento díl na lehkou váhu.

1) Nekrmte divou zvěř!

Jak kdyby nestačilo, že je v lese na každém kroku cedule s touto výstrahou. Stejně se vždycky najde někdo, komu to připadá jako skvělý nápad. Mají 5 % životů a prostě ještě musí navštívit smečku vlků. Jak to často dopadá, můžete vidět v následujícím mini-komiksu.  

A pište si, že svůj blue buff už z vlka zpátky nedostanete.

2) Pullněte svému junglerovi velké buffy!

Pull neboli leash ulehčí junglerovi zabití velkého buffu. Neutrální creepové útočí na toho, kdo na ně zaútočil první až do doby než by za ním museli vyběhnout ze svého teritoria. Poté co původní narušitel uteče dost daleko, tak creepy pronásledování omrzí a vrátí se na svoje vyhřáté místo. Pokud se však v jejich teritoriu nachází jiný hrdina tak si vybijí svou zlost na něm. V praxi se toho využívá hlavně na levelu jedna, kdy je velký golem silný natolik, aby z junglera udělal fašírku. Postup si demonstrujeme na obrázcích:

V čase 1:55 se spawnuje modrý buff. Jako jungler stůjte nachystaní v bushi, abyste se mohli lépe vyhnout nepřátelské invazi. Galio je nachystaný v křoví tvaru „S“. Odtamtud vidí na druhý přístup do této části lesa a pokud by enemy tým vyběhl z banánové bushe, tak má čas stáhnout ocas mezi nohy a utéct.

 

Při spawnu modrého golema Galio vysílá své Q kouzlo. Vy čekáte než blue buff dostane damage z jiného zdroje. Na minimapě můžete vidět, že Ahri dává podobný pull Nocturnovi na červeném buffu.

 

Po dopadu Galiova Q se golem začne pohybovat k tomu, kdo jej jako první vyrušil z jeho idylky. Na nic nečekejte a mlaťte ho, co se do něj vejde. Golem se to zatím stále snaží nandat Galiovi, jenže ten už si to spokojeně šine na svoji lajnu s vědomím, že neztratí žádného creepa.

 

V tomto momentě golem pronásledování vzdává a pouští se do junglera. Čas je 2:02. Pullem jste si právě ušetřili necelých 7 vteřin bití kamennými pěstmi.  

3) Warděte!

Vždy když jste na odchodu z fontány, kupte ward. Za každý položený ward se někde na světě narodí štěňátko. True story. Myslím, že větší motivaci proč kupovat wardy vám nenabídnu. Jsou tu ještě stále omílané důvody jako, že vidíte, když vás nepřítel gankuje nebo když dělá draka/barona/buff, ale na to každý kašle. Myslete na všechna ta štěňátka!Jungler jako hrdina pohybující se po celé mapě by měl vědět kde wardovat. Nejdůležitější místa si ukážeme na následujících screenshotech:

Top:Pokud wardujete horní lajnu je třeba nejprve vzít v potaz, zda je zawarděný mid. Pokud ano, tak uděláte nejlépe, když zawardíte trojúhelníkové křoví (tri-bush). Váš spoluhráč na topu má tak spoustu času reagovat na nepřátelského junglera a vyhne se drtivé většině ganků. Pokud je na midu tma, tak vaším wardem musíte pokrýt jak východ z tri-bushe tak z midu. Ward ve křoví u skály i ward u vysmátého štěňátka plní oba tuto funkci. Který z těchto dvou používáte je pouze na vašich osobních preferencích. Poznámka: I když máme všichni rádi roztomilá a chundelatá štěňátka a chtěli bychom jich co nejvíce, tak ve většině případů na každém obrázku stačí držet pouze jeden ward.

Mid – enemy duchové:Nejpoužívanější ward v této části mapy je u štěňátka v bedýnce. Zachytí jak pohyb junglera  tak rotaci midu na top. Jeho položení je navíc nejbezpečnější. O něco agresivnější je ward u flekatého pejska s provinilým výrazem. Ten už vidí i na duchy a umožní vám je vzít stejně tak jako sledovat pohyb enemy junglera. Ward u štěňátka dovádějícího ve vodě je nejagresivnější. Poskytne vám plnou kontrolu nad duchy a vidíte kompletní pohyb junglera v této oblasti i kam směřuje. Jeho jedinou nevýhodou je, že nevidí rotaci midu na top. Pokud má protivník oracle nebo pink ward tak warděte v křoví u štěňátka Špagetky.

Mid – levá strana řeky:Na této straně mapy většinou stačí ward u znaveného štěňátka na vodítku. Pokud u duchů ward není, tak potřebujete alespoň v řece. Standardní místo pro ward v řece je u štěňátka se špičatýma ušima. Jedná se o velmi dobrý defenzivní ward hlavně pro obranu vašeho modrého buffu. Ward u hafíka na židličce je dobrou alternativou. Křoví rovnoběžné s mid lajnou ve většině případů zawarděné být nemusí, ale váš mid se určitě zlobit nebude, pokud mu tam ward dáte.

Mid – pravá strana řeky a vlastní duchové:Tady úplně stačí ward v banánové bushi (u černo-hnědo-bílého fešáka). Vidíte ganky na mid i pohyb k drakovi. Ward kousek pod ním v malém křoví je o něco horší protože při cestě od duchů k drakovi nemáte vizi právě v banana-bushi a může vás tam někdo snadno překvapit. Mávající pudlík ukazuje, že jeho ward je taky dobrý a má pravdu. Hodí se zejména proti gankovacím hrdinům, kteří jsou extrémně efektivní, pokud vás obejdou zezadu – jako například Alistar. Ward u huňáče huskyho přijde vhod, když má nepřítel u vašich duchů pink ward nebo provádí čistku s oraclem. Posledním wardem v této lokalitě je ward u štěňátka s hlavou pootočenou o 12 stupňů. Jeho absenci dokážou zneužít hrdinové jako Jarvan nebo Shen, kteří se snadno dostanou přes skálu na nepřátelské straně řeky.

Drak:Standardní warda, kterou nic nezkazíte. Vidíte všechno, co potřebuje. Draka, ganky od blue i ganky od midu. Další způsoby jak mít draka pod dohledem si ukážeme na následujícím obrázku.

Pokud víte, že nepřítel má u draka pink ward nebo chodí s oracle, tak použijte ward u podřimujícího štěňátka nebo štěňátka vyrobeného z fusekle. První jmenovaný má výhodu spatření pohybu v řece, zatímco druhý zase vidí draka a máte tak větší šanci na jeho steal. Tradiční warda ze zadní strany draka se používá, pokud potřebujete okamžitou vizi na drakovi. Zároveň ji můžete položit bezpečně přes skálu a nemusíte jít naslepo až před draka, kde může být připraven nepřátelský tým.   

Bot: Vaše bot lajna by si měla wardovat sama, ale pokud dete kolem a máte ward navíc tak jim ho položte buď u draka nebo v tri-bushi. Navíc je fenečka dovádějící mezi balónky naprosto k zulíbání. Ťuťu ňuňu.

Counter-jungle enemy blue:Ward v této céčkové bushi položte podle toho, co tam plánujete dělat. Jestliže chcete nepřátelského modrého golema zabít, tak si zawarděte nahoře. Tím uvidíte protivníka přicházet a můžete tak včas utéct nebo si na něj počíhat. Spodní ward použijte, pokud zrovna nejste v situaci, kdy byste modrého golema mohli zabít, ale zároveň víte, že budete schopni ho přes zeď ukrást, chytit na něm enemy junglera nebo alespoň získat timer a příště se na něj lépe připravit. Ward napravo u trojice štěňátek se hodí, pokud tam modrý buff není nebo pokud váš bot pushnul spodní věž a potřebuje tak dodatečné krytí při pushování druhé věže.

Counter-jungle enemy red:Štěňátko oblizující se až na čumáčku ví, že díky jeho wardu si pochutnáte na nepřátelském junglerovi nebo přinejmenším na jeho červeném buffu. Druhý ward uprostřed rozcestí je lepší ve chvíli, kdy váš top pushne první věž, jelikož vidí velkou část nepřátelské jungle.

Jak vidíte tak wardy jsou užitečné i na jiné věci než množení roztomilých štěňátek. Proto vždy warděte i když nehrajete junglera.

 

Tak a to je pro dnešek vše. V příštím díle se snad KONEČNĚ dostaneme ke slibovaným trasám a itemům.  Pokud se vám tento díl líbil, dejte mi to vědět v komentářích.

Já děkuji za přečtení a těším se u dalšího dílu!

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama