Více než 98 % hráčů "proAFKuje" začátek každé hry v Leauge of Legends, tvrdí nová studie
Jen málokterý hráč je připravený okamžitě po startu zápasu. V době, kdy opadne bariéra bránící východu z báze, bývá spíše výjimkou, když má hráč už nakoupené předměty.
Studie webu hextechlab.com se zaměřila na větší z evropských serverů - EUW. Jako ukazatel připravenosti hráče bere situaci, když si hráč koupí první předměty, do té doby je považován za AFK.
Bariéra v bázi, který brání odchodu hráčů, zmizí na Summoner's Riftu po 15 sekundách, na ARAMu o sekundu dříve. V této době je podle studie připraveno pouze neuvěřitelných 1,75% hráčů, zbylých 98,25% stále AFKuje. V průměru trvá 36 sekund, než jsou hráči v 50% her připravení. Ve 20% her dokonce stojí alespoň jeden hráč v bázi i ve chvíli, když už na linky míří první vlna minionů.
Studie poté ukazuje také procento her, ve kterých padne First Blood, zatímco jeden nebo více hráčů neopustili bázi. V ARAMu je to 23% her, v hodnocených hrách je hodnota výrazně nižší, dosahuje pouze na 4,6%.