Velké změny v Předsezóně!
Chystají se velké změny, stejně jako tomu bylo minulý rok. Nejlepší světoví hráči jeli do Ameriky a změny otestovali přímo v Riotu. Podívejte se, co všechno se bude měnit!
Blíží se konec sezóny a s ním již tradičně nastává období tzv. předsezóny (preseason), při kterém nastávají velké balanční změny. Ani letošní rok není výjimkou a před několika hodinami se objevilo první oficiální vyjádření ze strany Riotu. Hlavní designér Morello se nechal slyšet, že změny v tomto roce budou ještě větší než v roce minulém a že se skutečně máme na co těšit. Níže najdete tři největší problémy, které se Riot snaží adresovat a vyřešit.
1) Změna systému vize a wardek, která bude vyžadovat větší spolupráci celého týmu.
2) Zajištění toho, aby všechny role měly podobný příjem zkušeností a goldů.
3) Zjednodušení chodu hry a hlavně snížení tzv. snowball potenciálu jednotlivých rolí i celých týmů.
Riot tento rok bere změny ještě vážněji a to dokazuje i to, že si přímo do svého sídla v Americe pozval nejlepší světové hráče ze všech regionů a několik dní s nimi pilně testoval a balancoval nadcházející změny ve hře. A právě tito hráči, kteří se "testovací párty" zúčastnili, se na sociálních sítích rozhovořili o tom, jaké konkrétní změny v příští sezóně nastanou.
O konkrétních změnách se rozhovořili tito hráči:
Doublelift, Krepo, Scarra, Snoopeh, Xpecial.
Goldy a zkušenosti - buff supportů a junglerůV příští sezóně se zcela změní systém získávání zkušeností a goldů. Riot se snaží posunout jak junglery tak supporty do srovnatelného postavení s ostatními rolemi. Jungleři budou mít větší dopad na hru i v pozdějších fázích hry a totéž platí i pro supporty.
- Velké změny v získávání globálních goldů.
- Supporti i jungleří získávají více goldů.
- Nové Gold Per 10 sec předměty.
- Schopnosti supportů budou nyní brát v potaz jejich AP a konvertovat ji do více "utility" zaměřených výsledků (ukažme si to na příkladu Janny - štít bude přidávat tím více AD, čím více AP bude Janna mít).
- Změny v odměnách za zabití draka a barona.
- Změny v odměnách za first blood a zničení věže.
- Podobně jako jsou nyní Killing Spree budou i Assist Spree.
- Nové masteries a předměty, které pomohou supportům i junglerům.
Na screenu ze hry můžete vidět, že supporti na obou stranách mají dokonce více goldů než jedna z jejich solo linek. Stejně tak jsou na tom jungleři, kteří mají v obou týmech nejvíce goldů! Ve fialovém týmu má dokonce support stejně goldů jako Marksman a mid. Vize a wardky Riot zcela překopává systém získávání vize a s tím velmi úzce spojený systém wardek, pink wardek a oraclů. Bude kladen o dost větší důraz na to, aby se na získávání vize musel podílet celý tým, včetně Marksmanů.
- Velké změny systému wardování.
- Limit na to, kolik ward může mít jednotlivý hráč u sebe.
- Bonusový slot v inventáři pro předměty související s vizí.
- Nový systém trinketů.
- Trinkety jsou označeny jako předměty, které buďto dávají anebo odstraňují vizi.
- Změna terénu mapy (nová křoví v oblasti topu, čtvrtý jungle kemp na každé straně mapy).
Jungle a jungleři
V prvních sezónách na tom byli ve většině her jungleři podobně jako solo lajny. Měli dostatek zkušeností i goldů. Velký obrat nastal v poslední sezóně, kdy jungleři kolikrát končili hru se stejným ziskem goldů jako supporti a pokud jim nevyšla brzká fáze hry, dostávali se později do problémů. To by se mělo změnit, jungleři budou opět "silnou" rolí v týmu, která nebude ztrácet význam ani v úplné lategame. Opět uvidíme také carry junglery.
- Na obou stránách mapy přidán čtvrtý kemp s monstry (údajně jde o ranged creepy, kteří jsou obtížnostně někde mezi buffy a menšími kempy).
- Daleko více cest, kterými se jungler může vydat.
- Méně předpovídatelná poloha junglera, silnější ganky.
- Globální goldy pomáhají junglerům stejně jako supportům udržet se s ostatními.
- Nové předměty pro carry junglery (jedním z nich je i Madred's Bloodrazor).
- Jungleři mají větší dopad na mid/late fázi hry.
Co si o těchto změnách myslíte vy?