Velká herní změna podrobně - jak a kdy Riot plánuje snížit přemíru poškození a zpomalit boje
Nový vývojářský deník odhaluje konkrétní změny.
Smrt během několika vteřin, burst na každém rohu a boje trvající jen zlomky sekund. Takto působí poslední roky League of Legends. Hra se stala za poslední dobu příliš rychlou, až občas nevíte, co vás zabilo a jak se tomu ubránit. Riot sliboval změnu a nyní k tomu konečně dochází. Nový vývojářský deník odhaluje, jaké změny nás čekají.
Více životů a obranných statistik
Hned na úvod je potřeba zmínit, jak Riot zpomalí boje a sníží počet “one-shotů”. Místo složitějšího odebrání poškození jednotlivým schopnostem zvýší defenzivní statistiky. Konkrétně tyto:
- Základní zdraví → +70
- Zdraví za úroveň → +14
- Amor za úroveň → +1,2
- Magic resist za úroveň → +0,8
- Na 18. úrovni → +308 zdraví, +20,4 armoru, +13,6 magic resistu
Dále se upraví tyto prvky hry:
- Oslabení sustainu
- Štíty a léčení oslabeno o přibližně 10 %.
- Základní efekt Grievous Wounds: 40% → 30%
- Vylepšení efekt Grievous Wounds: 60% → 50%
- Obecné snížení léčení napříč předměty o pár procent.
- Snížení procentuální penetrace u předmětů.
- Posílení Barona
- Poškození Barona: 125 (+8 za minutu) → 150 (+10 za minutu)
- Maximální poškození Barona: 435 → 520
- Okolní poškození: 60 (+20% AD) → 70 (+20% AD)
- Posílení věží
- Poškození vnějších věží: 152-278 → 167-391
- Poškození vnitřních věží: 170-305 → 187-427
- Poškození inhibitor věží: 170-305 → 187-427
- Poškození Nexus věží: 150-285 → 165-405
- Posílení regenerace many
Pohled vývojářů
V Riotu se vývojáři shodují, že aktuálně je ve hře až příliš mnoho poškození. To vede k rychlým výmazům bez možnosti obehrání a frustraci. Zároveň ovšem poukazují na výhody rychlého tempa hry. Hodně killů baví hráče i diváky esportu. Cílem proto není přivést do lolka pomalou metu s malým počtem killů za hru.
Pokud vás šampion vymaže během okamžiku, těžko proti tomu něco uděláte. Tahouni jako marksmani i supporti tím pádem mají problém ovlivnit průběh zápasu. Souboje 1v1 jsou rovněž problematické, pokud určitým šampionům stačí použít část schopností k zabití protivníka. Až pokročilé kombinace schopností mají mít na boj zásadní dopad.
Týmové souboje jsou aktuálně příliš rychlé a je obtížné se v nich navigovat. Zároveň nedávají příliš prostoru k obehrání druhého týmu. Také na tento prvek se patch 12.10 zaměří.
Cíle a vedlejší změny
V patchi 12.10 se bude Riot snažit globálně upravit řadu herních statistik s těmito cíli:
- Hráči by měli pocítit, že jejich šampion dostává i uděluje méně poškození.
- Burst šampioni musejí vynaložit více úsilí k zabití cíle, nebo být značně napřed.
- Více možností k obehrání.
- 1v1 a týmové souboje potrvají déle.
Schopnost přežít (sustain) by za těchto úprav byla klíčovým prvkem hry. Proto Riot posílí Barona, věže a další prvky. V delších bojích bude často postavám docházet mana, proto přijde na řadu i zvýšení regenerace many. Toto jsou jen některé vedlejší prvky globálního snížení poškození.
Šampioni s burstem, nejen asasíni, by stále měli být schopni potrestat nepřátele nacházející se mimo vhodnou pozici. Pokud na tom budete s burst šampionem dobře, měli byste nepřítele stále vymazat za předpokladu, že všechny své schopnosti použijete správně. Pokud jste napřed o pár úrovní a předmět, rozhodně nepřítele pomažete i bez využití všech schopností. Na tom se nic nezmění. Ve většině případů burst postavy budou potřebovat o pár zmáčknutí tlačítek navíc, což dá soupeřům až několik sekund k obehrání.
Jde obecně o velké změny, které se dotknou mety. Proto je Riot bude velmi podrobně monitorovat. Dočkat bychom se měli s patchem 12.10.