TFT: Patch 15.1 - Nový set a řada nových mechanik
Vydání 15. setu už konečně přichází. Čekají nás obrovské změny v itemech a získávání many. Čekají nás zcela nové augmenty i mechaniky.
Nová mechanika setu: Power Ups
TFT: Set 15 představuje staro-novou mechaniku: Power-ups!
Set 15 přinese do TFT mechaniku Power Ups. Díky speciálním vylepšením mohou hráči během hry přetvořit jakéhokoliv šampiona na skutečného tahouna.
O této nové dynamické mechanice jsem již informovali v našem předešlém článku. Ve zkratce to však znamená že:
- Dvakrát během hry (kol 1‑3 a 3‑6) obdrží hráč Power Snax předmět, který lze aktivovat na libovolného šampiona
- Po použití se otevře nabídka tří unikátních Power Upů z poolu dané jednotky. Hráč si vybere jeden, který se aplikuje na šampiona
- Každý šampion má své vlastní sadu Power Upů, které mohou upravovat traity, chování v kompozici, trvalé stackování nebo samotné schopnosti
- Power Up je aktivní pouze, pokud je šampion na hráčově boardě.
- Power up může hráč odebrat buď prodejem šampiona, nebo použitím Power Remover (který dostane hráč jeden na každou fázi)
Delší plánovací fáze
- Pro usnadnění vybírání augmentů a Power Upů byla prodloužena fáze plánování 2‑1 z 50 sekund na 60 sekund
Generování many a rework sytému rolí
Většina jednotek už negeneruje manu z obdrženého poškození jak tomu bylo doposud. V novém setu se nám totiž představí nový systém rolí, který určuje jakým způsobem každá jednotka bude získávat manu.
- Tank: 5 many za útok + mana z obdrženého poškození
- Fighter, Assassin, Marksman: 10 many za útok
- Caster: 7 many za útok + 2 many za sekundu
- Specialisté: používají unikátní systém generace many podle jejich traitu
O důvodech a cílech vývojářů ohledně těchto změn jsem informovali v následujícím článku. Ve zkratce je však cílem eliminovat získávání many z nekonečného lifestealu či náhodného splash damage, který zasáhne carry jednotku.
Nový systém rolí v TFT. Set 15 zcela mění způsob získávání many
Set 15 přináší obrovskou změnu v TFT. Riot kompletně přepracoval systém rolí jednotek a zásadně mění způsob, jakým postavy získávají manu.
Zacílení jednotek (Targeting)
S příchodem nového systému rolí se rovněž mění, jakým způsobem bude fungovat focus jednotlivých jednotek. V případě vyrovnané vzdálenosti soupeřů nový systém rozhodne podle role:
- Priority: Tank > Fighter/Marksman/Caster/Specialist > Assassin
- Pokud bude teda vaše carry jednotka ve stejné vzdálenosti od nepřátelského assassina i tanka, tak bude vždy prvně cílit na enemy tanka.
Úvodní setkání (Opening Encounters)
V novém setu nás opět čekají úvodní setkání. Vzhledem k velkým změnám v novém setu, se vývojáři rozhodli pouze pro pár základních setkání, které hráči dlouho znají.
- 16,1 % Yasuo: Všechny augmenty v této hře budou zlaté.
- 8,1 % Gwen: Všechny augmenty v této hře jsou prismatické.
- 8,1 % Zyra: Poslední augment bude prismatický.
- 9,7 % Lee Sin: První augment bude prismatický
- 16,1 % Twisted Fate: Každý hráč dostane 2 kovadliny komponent.
- 6,5 % Yone: Každý hráč dostane Artifact kovadlinu.
- 12,1 % Yuumi: Neutrální monstra jsou nahrazeny kraby s bonusovým lootem.
- 4,0 % Seraphine: Neutrální monstra jsou nahrazeny kraby s bonusovým lootem, ale po 5. fázi se z nich stanou smrtelné překážky!
- 6,5 % Akali: Na začátku každé fáze dostanou hráči loot z měnícího se poolu odměn.
- 6,5 % Lulu: Každý hráč dostane golem s třemi náhodnými emblemy.
- 6,5 % Braum: Na začátku každé fáze dostanou všichni hráči stejné bonusové goldy.