Přináším Vám druhý článek o supportech, tentokrát se zaměříme na nastavení masteries.
Tento článek už je spíše pro ty, kteří se chtějí supportování věnovat více, než když na ně v soloQ přijde řada. Dnes bych Vám chtěl přiblížit, jaké používám masteries.
Rád bych Vám přiblížil na koho a kdy dané masterky používám a krátce vysvětlil proč.
První a nejdůležitější rada, netýkající se jen masterek, kterou Vám mohu dát je používat vše podle svého gusta. Volit masteries, runy a spelly podle vašeho playstylu a jak to Vám vyhovuje. Tohle berte pouze jako radu.
První set masterek jsou ty, které používám já. Jsou to:
I. "Support"Už dříve zmiňované masterky, které používám nejčastěji. Volím je na Soraku, Sonu, Jannu, "passivního" Tarica a nebo když nevím jaké jiné vzít. Dají vše, co tito championi potřebují- M regen, generování goldů, CDR, tankiness a kratší CD summoner spellů.
II. "Support-regen"Podobné předchozím, zde však měním HP za Heath regen a vylepšený summoner spell (offense). Tyhle masteries bych doporučil na Jannu, (Lulu), Soraku proti poke combu.
III. "Nunu/blitz support"Oproti minulým zde nejdu tak hluboko do utility stromu, ale radši dávám pár bodů navíc do defense pro HP a hp regen a také MS. Volím tak proto, že daní chamioni pro které jsou tyto masterky vyčleněny nejsou až tak závislí na CRD. Jsou to Nunu a "passivní" Leona (pro ni to nejsou úplně ty pravé ořechové, nemám však volné sloty=)).
(Jsem strašný Blitzcrank hráč, nemám jej rád a ani jej neovládám, ale kdybych ho měl hrát, tak pravděpodobně beru tyhle masteries)
IV. "Bursty support" Vynikající do killcomba. Dají pasivní generaci goldů, tankiness a trochu dmg kvuli MagicPenetration.Beru je do agresivního comba za Leonu a Tarica.V. "Pasivní soraka"
Jak už naznačuje název, tyto masterky jsou na pasivně hranou soraku a jsou zaměřeny na CDR. Předem se domluvte s Vaším ADčkem, že chcete hrát extrémně pasivně jinak si zaděláváte na problémy.
VI. "Support alistar"
Masterky speciálně pro Alistara, zaměřené na MS, vzhledem k tomu, že tento stat velmi potřebuje.Následující masteries už nejsou z mého repertoáru. Jsou to další možnosti, které se mi buď neosvedčily, nelíbily nebo mě přisly zbytečné, ale používají je nekteří profi supporti, tak proč bych je tajil.Tady je myslím jasné o co jde. Co nejvetší možné zvýšení dmg, ale vzhledem k tomu, že role supporta není dávat dmg a zároveň na lince ten rozdíl není až tak znatelný, byly tyto masterky mnou zavrhnuty a volím raději "bursty support" (IV).Pokud se nemýlím, tak toto jsou másterky hráče "MYM Libik" a používá je na Blitze. Já sám jsem je zkusil na Nunua a nejsou vůbec špatné. V podstatě bych je bral na supporty s AS steroidem- právě Nunu a Blitz, mě však příliš nesedly (nutnost častého AA). Použít se dají také na ranged supporty, kteří si mohou dovolit harassovat autoattackem. Ideálně na Soraku a Jannu. Musíte si být ale jistí, že tento harass dopadne na úrodnou půdu a nedostane se do komplikovaných situací. Pokud si za tyto dva supporty věříte a dokážete harassovat soupeře, aniž by vám to mohl vrátit, určitě si zkuste i tyto masteries.
Defense masteries často využívané na tanky supporty jako Alistar či Leona. Mně přijde, že v defense stromě není moc o co stát. Dobré masterky končí Initiatorem (3% MS když jste nad 70% HP). Juggernaut (poslední talent defense stromu) je využitelný, - 10% redukce CC je dobrá, 3% Max HP vám s full buildem a lvlem 18 přidá asi 90-150HP, avšak aby jste jej dostali, musíte utratit 5 bodů víceméně zbytečně. A tak upřednostňuji jinou, ne tak tanky možnost.(Římské označení másterek bude využito v příštím článku)Odpovědi na možné FAQ: 1. řádek v defenzivním stromu - Na agresivní supporty raději +6 armor a 1 redukci dmg od creepu (kvůli harassu na lajně a případným útokem minionů), pasivni supporti zase +4 armor a +4 m resist. (Zase to tak neřeším a nechci mít dvoje masterky rozdílné jen v tomhle)Awareness (bonus XP) VS Strength of Spirit (HP regen z max many) - v I a II lze videt, že mám 1 bod v SoS. Tento talent dá asi 1HP/5sec..ne že by to byla nějaká výhra, to ale není ani 1.25% xp.CDR per LVL VS flat CDR - Per lvl se s flat srovná na lvl 13. a dále už dává více. Buhužel support dosáhne lvl 13 kolem 30. minuty a já cítím, že mi více vyhovuje flat. Avšak per lvl má také své opodstatnění- s bežnými itemami Vám na lvlu dá skoro Cap (38.1%), flat ne.Brute force (3 AD) VS Mental force (3 AP) - 3 AP Vám do komba přidají asi tak 5dmg, coz hravě zvládnou i 3 AD .Děkuji za přečtení článku a doufám, že Vám alespoň v něčem pomůže.