Sezóna 4 - Očekávání
i Zdroj: Tryhard.cz
Ostatní Článek Sezóna 4 - Očekávání

Sezóna 4 - Očekávání

David Růžička

David Růžička

Konec 3. sezóny už je skoro tu a ta 4. nám pomalu klepe na dveře. Jaké změny můžeme očekávat?

Reklama

Konec sezóny bývá spojován hlavně s odměnami, všichni se snaží na poslední chvíli uloupit vyšší tier a zabezpečit si tak na další rok možnost frajeřit nad ostatními. Někteří z nás se však mnohem více těší na tzv. mezi-sezóní období, kdy dochází k dramatickým změnám v meta balancování hry.

Mezi oficiálním koncem jedné sezóny a začátkém té druhé je několik týdnů dlouhá pauza, kdy se do hry dostávají gigantické updaty, které přinášejí zásadní změny ve hratelnosti. Minulý rok to byla krom jiného i veliká čistka mezi předměty v ingame shopu, překopání jungle, kompletně nové mastery stromy a další. Proto si již teď můžeme položit otázku, jaké změny bychom rádi viděli s příchodem sezóny 4té. Geologické změny mapy Tohle je věc o které hlavní designer Morello už několikrát mluvil a to především ve spojení s problémem snadného přístupu k jungle creepům pro hráče na linkách. První krok tímto směrem se udělal právě před rokem, kdy jungle creepy dostali buff co se týče jejich dmg a životů. Tentokráte by však ve hře mohla být změna samotné mapy.

Mluvilo se o přesunu lokací dále od efektivní zóny linek, pro wraithy by to například znamenalo posun dále od středové věže směrem k lizzard buffu. Malí golemové by pak mohli být uzavřeni v podobném prostoru, jako je dnes drak nebo baron (nejspíše o dost menším). Samotné provedení zůstává otázkou, je to však jeden z palčivých problémů, ke kterému se designeři riotu už nekolikrát vyjádřili. Změna jungle šampionů z tanků na carry Sezóna 2 byla ve znamení gold generovacích itemů a častého gankování (kdo z vás tak miloval jungle alistary s jejich lvl 2 babysitem?). V sezóně 3 proběhl částečný posun směrem k tanky bruiserům, kteří často gankují a přitom dokáží využít farmení v jungli k tomu, aby se udrželi v levelech na úrovni zbytku týmu. Jakou změnu bychom tedy mohli očekávat nyní?

Mluví se o tom, že by nebylo nereálné, vidět v jungli více carry šampionů a méně utility bruiserů. Již dlouho se o jungli mluvilo ve spojení s možností volby mezi ovlivněním hry skrze časté ganky, nebo o dalším místě pro farmení carry šampiona. Někteří z nás si pamatují týden, kdy byl po remaku jungle Pantheon a Talon ban v každé hře. Takže tyto změny určitě nebudou jednoduché z hlediska balancování. Proto není jisté, jestli se k nim vůbec přistoupí.

Supporti podruhé

Jednou z největších změn v minulé mezi-sezóně bylo přepracování supportů. Dříve bylo prakticky nemožné hrát supporty bez postavení alespoň dvou gold/5 itemů, většinou pak šlo o heart of gold (good night sweet prince) a philosopher stone. To ovšem prudce snižovalo efektivitu supportů v early game, kdy byli nuceni si vybrat mezi postavením těchto itemů a pokrytím mapy wardkami.

Sezóna 3 určitě přinesla nové možnosti pro supporty a obecně jsou dnes bohatší než tomu bylo dříve. Bohužel je zde stále velice omezený výběr itemizace a lategame volby se točí kolem pár předmětů. To zněmožňuje větší efektivitu tanky supportům, kteří potřebují aura buffy a debuffy k tomu aby byli později efektivní. Proto bychom čekali, že Riot věnuje další pozornost této roli, ať už opětovným překopáním utility stromu, novou itemizací či snad přímo zásahy do samotných herních mechanik šampionů. Magma Chamber K tomu asi není více co říct, magma chamber mělo být třetí oficiální mapou v League of Legends. Původně se spekulovalo o větší mapě než je Summoners Rift, až pro 6 lidí s více rozptýlenými objektivy, mix mezi king of the hill a klasickým riftem. Nakonec jsme se dočkali jakési mikro-mapy, která měla svůj oficiální debut na ALLSTAR víkendu v číně.

Pro většinu je asi tato 1v1 / 2v2 mapa zklamáním, na druhou stranu ego maniaci budou mít konečně možnost vyzvat protivníka na starý dobrý duel, který jak víme je v týmových hrách tím zásadním a rozhodujícím faktorem určujícím skill... not. Map control a vize K tomuto tématu se Morello také několikrát vyjádřil a chvíli to vypadalo, že se rozloučíme s pink wardkou. V současné době je velkým problémem, pokud vedoucí tým drží protivníka v kompletní temnotě. Toto výrazně snižuje šanci outsidera vrátit se zpátky do hry, neboť jedná na slepo a tím zvyšuje riziko špatných playů. Celý problém je značně komplikovaný, na jednu stranu wardkování odměnuje aktivní tým výhodou, na druhou stranu v nevyrovnané situaci příliš posouvá ručičku vah ve prospěch dominantního týmu.

Možností řešení je tak několik, nejpravděpodobnější pak patrně bude udělat pá pá pink wardce, která se přidá ke svým předkům, innervating locketu, heart of gold a dalším padlým, a tak omezíme map control bez oracle elixíru. Také by to snížilo riziko neagresivních bot linek, které by nyní nebyly šikanovány růžovým křováckým Tarikem stojícím na růžové wardce (if you know what I mean). Spád hry Nekonečný problém mezi balancováním pro hráče a balancováním pro diváky. Riot (a hlavně Morello) by rád viděli akčnější hru, s rychlejším spádem, omezením turtlení a menší předvídatelností. Jaké kroky k tomu podniknou je otázkou, už delší dobu se však spekuluje o tzv. glass canon systému, kdy se sníží efektivita tank itemů a naopak se trochu přišlápne na dmg. Ve výsledku se teoreticky otevře prostor větším playům a bude odměněno riskování a mechanická schopnost na úkor taktického myšlení a theorycraftingu.

Tolik ke spekulacím, které v současné době motají hlavu nejednomu theorycrafterovi, ale patrně celému Riot Game Design týmu. Ať už je to jakkoliv, pozitivní zprávou je, že se čas těchto změn nezadržitelně blíží.
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama