Šampioni roku 2014
Chcete se dozvědět jak se v lize uchytili šampioni, které nám Riot dodal do hry v roce 2014? Pak čtěte dále!
Tak tu máme další rok, tentokrát s číslovkou 2015 (v Severní Koreji se jedná o rok 104, to jen tak pro zajímavost). A tak je na čase zhodnotit rok uplynulý. Ten byl pro hru League of Legends vskutku zajímavý - od úspěšného World Championshipu , kompletního reworku Summoner's Riftu až po řadu skvělých videí , vizuálních i balančních změn a nových šampionů.
A na celkem
6 nových šampionůse podíváme právě v tomto článku. Připomeneme si, o které šampiony vůbec jde a jak se jim dařilo od přidání do hry až po současnost. Těšit se můžete na statistiky, oblíbenost šampionů, ale třeba i na to, který hráč či tým daného šampiona začal používat jako první.
V roce 2014 nám Riot dodal do hry následující šampiony:
Azir,
Braum,
Gnar,
Kalista,
Rek’Saia
Vel’Koz.
Vel’Koz byl nedopatřením podobně jako Lucian odhalen ještě dříve, než to měl Riot v plánu. Původně si všichni mysleli, že se jedná pouze o dobře provedený fejk (prostě podvrh). Jejich smýšlění ale nabralo jiný směr, když se o pár týdnů později aktualizovaly PBE servery a nečekal tam k testování nikdo jiný než… ano moudří již vědí, Vel’Koz.
Jeho leak také doprovázelo i video First Contact . Od tohoto midlanera si kdekdo sliboval mnohé. "Proboha vždyť to má true damage na ultimátce a burst jako krá## to se hned bude nerfovat!" zněly výroky hráčů. Ne tak docela. Vel’Kozovi se do ligy dostalo celkem vlažného přijetí. Prvních pár dnů jej hráči zkoušeli a zjistili dvě věci. Za A) že má celkem průměrné statistiky a za B) že je k jeho opětovnému hraní víceméně nic neláká. Navíc mu nenahrával fakt, že se v té době hrálo dost midlane assassinů. Riot se nejspíš snažil poupravit metu i vydáním Vel’Koze, ale postrádání dobrého útěku mu prostě na dobrý start nezadělalo.
V následujících aktualizacích byl Vel’Koz lehce poupraven. Změnění range na ultimátce a zvednutí přepočtů jej udělali u hráčů o něco oblíbenějším pickem, nicméně v LCS se zatím stále neobjevil. To se změnilo, když jej
nRatedpickl jako supporta proti
Gambit Gaming. Od té doby ho vidíme spíše (tedy pokud vůbec) v soloQ jako supporta. Někteří Vel’Koze ale stále hrají jako midlanera a to pro jeho obrovský burst. Pokud se vám podaří trefit kombo, je to skoro vždycky frag a dodnes se v soloQ celosvětově drží s krásným win-ratiem
52,29%, picknut ale bývá pouze v
3,43%případů.
Po AP midlanerovi hráči volali po novém supportovi a toho se jim také dostalo. S videem Trials of Poro byl během následujících dní na PBE představen Braum. Tanky support se solidním crowd controlem, mobilní abilitou a také defensivními schopnosmi, jako je třeba zvýšení armoru spoluhráče a samozřejmě štít, kterým může vykrýt i takové schopnosti jako je Ezrealova ultimátka. Po vydání jej hráči zkoušeli, jak je u nových hrdinů zvykem a po pravdě si ze začátku vedl až moc dobře - a tak se dočkal pár nerfů.
V některých bodech se jeho win-rate snížil až na 48% a to hlavně v dobách kdy byl pickován nejvíce. Mnozí si mysleli, že proti té doby současnému supportskému dvojvládí Threshe a Leony neobstojí. Pletli se. Braum si vyšlapal cestu k hráčům i do LCS, kde se od jeho přidání hrál opravdu hodně a vidět jsme jej mohli i na Worlds.
Nejspíš nikoho nepřekvapí, že jeden z prvních kdo jej použil v LCS byl opět
nRatedz
SK Gaming.Současné ho používal také
Xpecial, svého času ještě v
TSM. Braum byl v té době velmi populární s Dravenem a vtipkovalo se i o jakési mustache-lane,
Braaaaumen. Často jej hráči volili i k Lucianovi, synergie pasivek obou šampionů trvá až dodnes. Braum je nyní pickován v
10.34%případů a jeho win-rate se pohybuje okolo
49.88%.
Po vydání Brauma jsme několik měsíců od Riotu neměli jedinou zmínku o novém championu. To se změnilo s teaserem, kdy tehdy záhadná postava vyskakuje z ledu. Ukázalo se, že jde o toplanera, který má velmi zajímavý kit schopností. V podobě mini-Gnara dokázal (a stále dokáže) šikanovat nepřítele na lince, zatímco v podobě mega-Gnara se změnil v CC monstrum.
Jeho přijetí bylo celkem negativní, zlí jazykové tvrdili, že je k ničemu a obviňovali tak hlavně jeho nepředvídatelnou pasivku, která se ale později ukázala být spíše předností. Jakmile se ji hráči naučili kontrolovat, změnil se Gnar v opravdového tahouna týmu. Jeho malá popularita byla ale zaviněna spíše jeho malou silou. S následující aktualizací Gnar obdržel velké buffy. Zrychlení projektilů a zvětšení hitboxu na Q, přidání přepočtů na ultimátku a podobně.
Od té doby se začal neskutečně hrát v promotion zápasech do LCS, jeho pick mimochodem zvažoval i
Fredy122z
SK Gamingna World Championshipu v Seoulu. V tuto chvíli je Gnar vůbec nejhranějším a nejobávanějším šampionem vůbec, jak dokazuje tato statistika přímo od Riotu , která tvrdí, že Gnar bývá picknut anebo zabanován až v
99%kompetitivních her.
Nedlouho po Gnarovi se jako blesk z čistého nebe zjevil Azir a přinesl s sebou velmi zajímavou herní mechaniku. Vyvolávání písečných vojáků a jejich vzájemné kontrolování se ve hře zdálo být velmi osvěžující novinkou.
Samotné vydání ale Azirovi nepřálo. Poté co byl více jak 2 dny nedostupný, byl konečně odemknut pro veřejnost - bohužel ne na dlouho. Následovalo další odstavení a to zejména díky jeho neuvěřitelné zabugovanosti. Největším problémem byla jeho ultimátka. V dnešní době se Azir stává stále populárnějším. I když ho napříč celosvětovým soloQ vidíme jen ve
4,53%případů a s žalostným win-ratiem
46,39%. Někdy je prostě lepší vydání šampiona neuspěchat, protože i když už je ke dnešním dnům Azir v pořádku, spousta hráčů ztratila chuť si jej zahrát právě kvůli jeho problémovému startu.
V kompetitivní scéně ho pickl např.
Bjergsenz
TSMna
IEM San Jose, sice nevyhráli, ale Azirovi se stejně jako Gnarovi dařilo v kvalifikačních zápasech do LCS, kdy s ním např. vyhrál
Keanez
Curse Academyproti
Team Coast. Azir má vysoký potenciál a můžeme čekat, že v současné dobyvačné metě ho v Season 2015 uvidíme více než dost.
Svého se v roce 2014 dočkali i hráči ADCček - či marksmanů, chcete-li. Kalistu na pole spravedlnosti doprovodil i obrovský hype okolo
Strašidelnic(
Harrowingu), ale ještě před samotným oficiálním oznámením byla leaknuta uživatelem
WhyRenektonWhyna redditu.
Do hry přinesla uplně novou mechaniku a to svázání její duše s duší jí vybraným spojencem. Přijetí do hry bylo poměrně špatné. Od vydání necelých 20% picků klesá každým dnem a nyní se pohybuje u necelých
6%, rozhodně tomu nepomáhá ani její win-ratio
48,28%, které v některých bodech kleslo až na
39,59%!
Zdali ji hráči ještě neumí nebo je prostě slabá se ještě pomalu vyjasňuje.
Doubleliftovise za povedlo dát Pentakill hned v první hře, takže určitě potenciál má. Jestli se bude hrát v LCS ukáže ale až čas - doposud ji hráči ani pickovat nemohli.
No a konečně posledním šampionem je jungler, resp. junglerka Rek’Sai. Rek’Sai byla také odhalena poměrně brzy a to ve videu
The Terror Beneath.Do hry s sebou přinesla zajímavou mechaniku provrtávání se pod zem a stopování nepřátel díky zvukům, které vydává jejich chůze. To hlavní, co z ní dělá tak unikátního šampiona, je ale tvoření tunelů, které ji umožňují rychlý přesun po celé mapě a překonávání překážek.
V současné době si troufám říct, že je Rek'Sai velmi OP. Dokazují to nejen statistiky ze soloQ (globálně). V soloQ je picknuta ve více než
15%případů a její win-ratio je neuvěřitelných
55,77%, takže ji nejspíš můžeme čekat i v letošním LCS. Zatím možnost k jejímu picku nebyla.
To by bylo pro dnes vše. Díky všem, kteří dočetli až sem a doufám, že se vám článek líbil. Pokud ano, tak si mě můžete přidat na
facebooku!
Hodně štěstí do roku 2015 vám přeji za celý
TryHardtým! Napište nám v komentářích, který z nových šampionů bude podle vás v Sezóně 2015 populární a který se propadne do Poppy / Yorick / Urgot tieru.
Související články:Nejsilnější šampioni současnostiNejhranější šampioni v roce 2014