Rozbor nových masteries - Offense!
Podívejte se na rozbor nových masteries - konkrétně útočného stromu. Které masteries za to stojí a které ne.
Značnou část změn v předsezóně 4 tvoří kompletní kolekce nových a předělaných masteries! Každému vám bude chvíli trvat, než si na ně zvyknete a zjistíte, které vám sedí nejlépe. Pokud si ale chcete trochu pospíšit, přečtěte si tuto sérii článků, kde najdete rozbor jednotlivých masteries, co dělají, které jsou OP, dobré, špatné a příšerné. Začínáme s Offense větví!
Offense se docela změnilo, nicméně starý základ zůstal stejný. Sestává se s několika jasných voleb, které měníte v závislosti na tom jste-li AD nebo AP.
Double-Edged SwordPokud nehrajete melee šampiona s dobrým gap-closerem nebo range šampiona s burstem, tohle mastery může být spíš ke škodě než užitku. Meleečka získají docela pěkné poškození pouze za jeden bod, ale pokud jste lehce pokitovatelní, bude vás to jen víc bolet z důvodu zvýšeného poškození, které dostáváte. Ranged šampioni s konstantním poškozením jako marksmeni si sami ublíží víc, než rozdají poškození. Ranged burst šampioni si s tímhle poradí lépe, jelikož svou práci odvedou rychle a s příchozím poškozením se už nějak vypořádají (nicméně to není doporučeno). Opravdový prospěch z této mastery mají melee magové, jako Gragas s velikým burstem a ranged spelly (Gragas má navíc redukci poškození o 10-18% z jeho W).
Verdikt:Výborné pokud je použito na správných šampionech - mobilních melee a některých burst. Neberte na marksmeny.
Fury a SorceryTyhle dvě dostaly stejný buff- ze 4 na 5%. Stejně jako předtím si je vybíráte ze stejného důvodu: pokud jste marskman nebo jinak závislý na rychlosti útoku vezměte si Fury, opačně jděte do Sorcery. V případě, že si nejste jistí, jděte do Sorcery, CDR je univerzálnější a hodí se vždycky.
Verdikt:Stále stejně dobré, pokud se chcete ve větvi dostát dál, musí přejit přes tyhle, jedno si vyberte.
ButcherDalší minimální změna. Zbytečné, přidává jen malé poškození. Pokud máte opravdu problém s last hittováním, můžete si to vzít, ale nedoporučuji.
Verdikt:Téměř zbytečné
Expose WeaknessTrochu divné mastery, jehož účel není na první pohled vidět, jelikož nepřidá poškození přímo, ale zvýší ho až týmově a to pořádně! Funguje na KAŽDÝ target, takže může pomoct i u draka nebo barona.
Zajímavé je použití toho mastery na duo lajně, kdy dvojici přidá celé 1% poškození.
Verdikt: Doporučuji hlavně, pokud máte jeden bod navíc povalující se kolem.
Brute Force -> Marial Mastery a Mental Force -> Arcane MasteryO těchhle není moc co říct. Nové, výchozí cesty pro AD a AP šampiony, poskytující fajn dávku flat AD a AP.
Verdikt: Vysoce doporučuji, nejlepší cesta na konec větve.
FeastÚplně nepoužitelné. 12/6 HP/MP za vlnu creepů každých 30 sekund (za předpokladu perfektního last hittování a vln bez siege minionů)? To je žalostně málo regenerace. Další hroznou věcí na Feastu je, že si k němu potřebujete vzít zbytečné mastery Butcher. Všechny ostatní volby jsou lepší než toto.
Verdikt: Otřesné
Spell Weaving -> Blade WeavingZáhada. V momentálním stavu hry nejsou dobré. Několik hybridních šampionů by je mohlo použít, ale ostatní okolní masteries poskytují stejně, nebo dokonce více poškození, bez obětování bodů, například v Archmage. Pokud do hry přijde více změn nahrávajíc hybridním buildům, tyto masteries budou super, ale momentálně jsou i lepší volby, pokud nemáte v plánu hrát nějaký speciální build.
Verdikt:Ve většině případů nepoužitelné.
ExecutionerÚžasné mastery. Pokud je nepřítel pod 50% HP přidá vám 5% poškození vůči němu, což je OPRAVDU hodně a vůbec nejvíc, kolik vám masteries mohou nabídnout.
Verdikt:Berte to!
Warlord a ArchmageStejná situace jako s Brute/Mental Force- jsou standardem, jisté volby. Poznámka: Warlord je, na rozdíl od Archmage, omezen pouze na BONUS AD, což ho mírně znevýhodňuje.
Verdikt:Perfektní volby
Dangerous GamePamatujte! 5% chybějících HP a MP. Tohle mastery je vynikající. Na postavách jako RIven a AD assassínech vám pomůže k lepším baitům, potenciálním 1 v 2 double killům a bruiseři a tanci budou o něco nabušenější. Možná se zdá méně užitečný na carry postavách, ale i na nich se může hodit v hraničních situacích nebo vás zachránit při velkém focusu. Hodnoty se nemusí zdát moc vysoké, ale právě to může být rozdíl mezi vaší smrtí a soupeřovým Ignitem.
Verdikt: Ochrání ve smrtících situacích, jednoduché získat, jelikož mastery předtím (Executioner) si určitě vezmete. Vysoce doporučeno.
FrenzyDíky tomuhle vaše DPS přímo exploduje, plně nastackováno dává skoro stejnou rychlost útoků jako Zeal.
Verdikt:Jistá volba pro každou postavu, která itemizuje crit. chance (marksmeni a Tryndamere).
Devastating StrikesV nových masteries je daleko méně penetrace než dříve. Tehdy jste do ní cpaly body, když už jste nevěděly, kam s nimi jinam, ale této sezóně to už tak nebude.
Verdikt:Nezbytná položka.
Arcane BladeTo samé jako Spellsword, jen posunuté o řádek. Významné poškození pro každou AP postavu, jednobodový sen, který se v late game změní na mini Lich Bane. Fakt, že v early vám dá menší bonus k AA, který se v průběhu hry scaluje do nezanedbatelných čísel, dělá z Arcane Bladu jedno z nejefektivnějších mastery.
Verdikt:Opravdu top, každý AP šamp tohle musí mít
HavocNuda, ale dobré. 3% poškození, které je vám vždy k dispozici, je úplně jasný bod.
Verdikt:Dostali jste se až sem? Není co řešit.
Zdroj: team-dignitas.orgPokud máte nějaké dotazy, zeptejte se v komentářích a dejte nám vědět, jak se vám článek líbil!