Rozbor nových masteries- Defense!
Nedávno jsme tu měli rozbor ofensivních masteries a dnes se podíváme na ty defensivní. Vše co potřebujete vědět o nových masteries.
Značnou část změn v předsezóně 4 tvoří kompletní kolekce nových a předělaných masteries! Každému vám bude chvíli trvat, než si na ně zvyknete a zjistíte, které vám sedí nejlépe. Pokud si ale chcete trochu pospíšit, přečtěte si tuto sérii článků, kde najdete rozbor jednotlivých masteries, co dělají, které jsou OP, dobré, špatné a příšerné. Pokračujeme Defense větví!
Defense tree neprodělalo takovou změnu jako Offense, pouze se několik masteries přesunulo z jednoho konce stromu na druhý, změnily se jim hodnoty a podobně. Většina voleb je relativně jasných, zbytek je spíše situační.
Block -> UnyieldingStejný koncept jako v předešlé sezóně, jen přístupnější. Skvělé pro early game a dobrý začátek cesty na vrchol.
Verdikt:Dobré kdysi, dobré teď. Každý kdo jede Defense větvi, by je měl mít.
RecoveryNeuvěřitelně nízký regen. Upřímně řečeno je to velice špatná volba, ačkoliv lepší než ostatní masteries na prvním řádku a pokud chcete postoupit výš, budete si ho muset vzít.
Verdikt:Nic moc, ale nezbytné.
Enchanter ArmorStejné jako předtím je tohle masteries jako dělané pro full tanky. Pro ty ostatní už to taková výhra není. Za dva body dostanete každý 100 AR/MR 5 navíc, takže rozdíl pocítíte až v late game a to pouze v případě, že itemizujete pouze tanka.
Verdikt:Berte společně s Blockem, pokud jste tank na lajně, v opačném případě se tomu radši vyhněte.
Tough Skin -> Bladed ArmorTéměř stejné jako ve starých masteries. Velká změna nastala u Bladed Armor, který dostal buff, ze starých 6 damage na 1% aktuálních HP. Díky tomuto buffu si mastery udržuje užitečnost skrz celou hru a clearech celé jungle včetně WIghta, který má podobné staty jako blue/red buff.
Verdikt: Jasná volba pro junglery.
Veteran Scars -> JuggernautSkvělé masteries. Staré scalování, co level je pryč a to vám poskytuje větší boost v early game. Chybějící scalování u Veteran Scars je vykompenzováno Juggernaoutem. Pokud máte 1000 HP, dostanete bonus 30 navíc, což se hodí i pro postavy jako jsou merskmeni a zvláštně v early game.
Verdikt:Super, berte je!
OppessionNa první pohled nevypadá úplně použitelně, jelikož abyste dostali redukci dmg, musí být váš pohyb nějakým způsobem konstantě omezen. Nicméně tu jsou šampióni, kteří jsou toho schopní, což z toho mastery dělá situační volbu.
Verdikt:Záleží na protivnících, situační.
Hardiness a ResistanceStejné jako minulou sezónu, jen posunuté o řádek výš. Hodnoty nejsou nijak oslňující, ale je to dobrý most k tomu, jak se dostat ve větvi dál.
Verdikt:Fajn, ale nic speciálního.
PerseverenceToto mastery je vhodné pro většinu postav, které vídáme na topu anebo v jungli. V některých případech je ale přímo OP. Nejlépe scaluje s šampiony jako je Dr. Mundo, využije ho ale většina "tanky" postav.
Verdikt:Vhodné téměř pro všechny tanky a bruisery.
SwiftnessPoznámka: snižuje efektivitu slowu, což může být kolikrát lepší než snížené trvání.Lehká změna od minulé sezóny, nyní stojí pouze jeden bod. S tímhle určitě nemůžete šlápnout vedle, ale maximální užitečnost závisí dost na šampionovi (lepší na lehce pokitovatelných, jako Udyr) a nepřátelském týmu (počet slowů).
Verdikt:Dobrá a zároveň situační volba, nejlepší na postavách jako Udyr.
Reinforced ArmorTohle skvěle neguje možnost náhodných critů v early game a masivně redukuje damage v latu. Tehdy může z každého crit AA ubrat absurdních 60 až 70 dmg!
Verdikt:Úžasné a pouze za jeden bod.
EvasiveTohle mastery se nehodí vždy, ale je to vynikající a levná volba proti silným AoE setupům. Abyste se k Evasive dostali, musíte předtím investovat 3 body do Resistence, ale jelikož má většina AoE spellů AP přepočet, bude toto spojení tvořit pěknou synergii.
Verdikt:Situační
Second WindPodobně jako perseverence (z které mimochodem vychází) je vhodné pro většinu tanky postav. Poskytuje výraznou pomoc v early game na lajně / v jungli, ale i v pozdějších fázích hry během teamfightů či útěku před soupeřem. Nejvíce z něj logicky těží postavy, které už jinak benefitují z health regenu, či lifestealu / spellvampu.
Verdikt: Vhodné pro většinu tanků a bruiserů. Klíčové pro Dr. Munda, Volibeara, Olafa a jim podobné.
TenaciousToto mastery se nezdá, ale pokud do něj investujete všechny body a bude kolem vás všech pět nepřátel, bonus bude dělat 20AR/10MR a v teamfightu vám znatelně pomůže, ať už v early boji o draka nebo v posledním late game střetu.
Verdikt:Tady není o čem mluvit, jasná volba.
Runic ShieldKromě nějakých šílených level 1 jungle invadech nemá tohle mastery žádné reálné využití. Nemá ani žádný scaling a štít se obnoví až po smrti.
Verdikt:Velmi špatné, neberte.
Legendary GuardianTenacity je docela vzácný stat a není moc zdrojů, ze kterých ho můžete dostat. Čím víc tenacity, tím víc potencionálního damage, escapů a pohybu v teamfightu.
Verdikt: Pokud jste se dostali až sem, není jediný důvod proč si tohle nevzít.
Přečtěte si takéRozbor nových masteries - Offense!