Proč se nerfují šampioni před velkými akcemi
Proč Riot nerfuje některé šampiony, i když se zdá, že to není potřeba?
Během letošních MSI se na scéně objevilo pouze 45 šampionů, což je opravdu málo, vzledem k celkovému počtu. Různorodost šampionů na MSI byla tedy velice malá, co je však ještě horší, že 15 z těhto šampionů se ukázalo či bylo zabanováno v 50% her.
Proč k tomu však došlo? V kompetitivním hraní na nejvyšší úrovni je místo vždy jen pro ty nejsilnější šampiony, proto pokud šampion nedokáže obstát na lince proti šampionovi z tier 1 seznamu, není pro něj v takových hrách místo. Čas od času se sice objeví zvláštní pick, ale to jen proto, že se celý tým přizpůsobí právě tomuto šampionovi a snaží se tak překvapit protihráče.
Během jarního splitu a MSI byl například Azir banován či zahrán ve více jak 90% her. Azir má totiž velice unikátní schopnosti, díky kterým může zapadnout do různých kompozicí.
Azir je late game carry, který šikanuje většinu ostatních midařů na lince a dosahuje velkého "power spike" (část hry, kdy je šampion nejsilnější) v mid game.
- Je schopný trefovat nepřítele z bezpečné vzdálenosti
- Nashor's Tooth mu dodá dostatečné poškození i burst v kombinaci s dalším předmětem
- Je extrémně mobilní
- Může zastat jak engage, tak i disengage
- Skvěle se hodí na pushování, ale i do teamfightů a 1v1/2v2 situací
- Má dobrý potenciál pro odchycení osamoceného protihráče
- Rylai's Scepter mu dodá silné CC.
Nyní si říkáte, Azir je extrémně silný šampion, který nemá slabé místo. Slabiny sice má, ale jeho schopnosti jsou extrémně silné a většina midařů si proti němu nezahrála.
Společně s Ryzem ovládali mid lane na MSI. Ryze ale dostal rework a Azir silný nerf.
- Patch 6.11
- W - Arise - Již nelze spotřebovat nabití na poškozování věží
- R - Emperor's Divine - Doba trvání skrácena na 3 vteřiny na všech úrovních z 5/6/7
Tento patch velice snížil Azirův potenciál a mnoho hráčů ho již nechtěla pickovat.
- Pathc 6.14
- Poškození vojáků zůstalo 50-170 (na úrovních 1-18), ale zvyšuje se pomaleji na úrovních 1-11
Toto byl poslední hřebíček do Azirovi rakve, jelikož Azir nedokázal efektivně hrát svojí linku, kvůli sníženému poškození v počátcích hry. Ačkoli tyto nerfy kompletně nezničili Azira v ranked hrách, na kompetitivní scéně ho jen tak zase neuvidíme.
Světlou stránkou Azirova nerfu je fakt, že od té doby se různorodost šampionů na midu zvýšila. K tomu také dopomohl rework Ryze a nerf Viktora.
Toto je seznam šampionů z 29.8 - 4.9 z letního splitu z kompetitivní scény. Riot se tedy vždy snaží otevřít cestu dlším hrdinům skrze nerfování těch moc silných a problémových.
Worlds se budou hrát na patchi 6.18, což znamená velký nerf Gnara, nerf Shena, Vladimira a Yasua. Gnar ničil většinu topařů díky kupování Frozen Mallet (ta dostala také nerf), nyní se však otevře prostor pro více šampionů.
Nerfů se dočkal také Gragas a Rek'sai. Rek'sai zcela jistě na Worlds neuvidíme a Gragase také pravděpodobně ne. Re'sai dostala velký nerf díky kterému špatně scaluje jako tank a její early je také slabší, kvůli navýšení cooldownů. Možná se na Worlds opět dočkáme Lee sina nebo třeba Jarvana IV.
Pokud se podíváme na bot, nerf dostal Jhin, Sivir a menší také Ashe. To tedy otevírá cestu například Tristaně, která dokáže velice rychle zničit nepřátelskou věž na botu a zajistit tak svému týmu rychlé peníze za první zničenou věž. Ale také Caitlyn a Jinx se jeví jako silný pick v profesionální scéně.
Zdroj: lolking.net